Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fatalita v umění povídky Horacia Quirogy
Žaludová, Olga ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na pojetí povídky Horacia Quirogy na podkladu obecné teorie povídkového žánru a především pak v konfrontaci s Quirogovým Desaterem dokonalého povídkáře. V první, teoretické části je žánr povídky přiblížen z literárně-historického hlediska se zřetelem na odlišnost povídky a románu. Navazuje stručný panoramatický přehled vývoje literárních tendencí na území Latinské Ameriky s přihlédnutím ke specifikům dané oblasti a jejímu vlivu na tvorbu Horacia Quirogy. Zvláštní kapitola je věnována hispanoamerické povídce fantastické, jejím obecným principům a konkrétním realizacím v díle Horacia Quirogy. Následně tato práce odkazuje na Quirogovy eseje týkající se teorie povídky, zvláště pak na Desatero dokonalého povídkáře, a jejím cílem je představit teoretický koncept Quirogova umění povídky. Desatero dokonalého povídkáře poslouží jako východisko pro interpretaci vybraných Quirogových povídek i jako platforma ke komparativnímu náhledu na kánon povídky Horacia Quirogy a Edgara Allana Poea. V rámci stručně naznačeného kontextu celého Quirogova díla jsou vymezena jeho ústřední témata a nastíněna problematika postavy v povídkách z prostředí pralesa. Práce pokračuje skicou autorova života za zdůraznění jeho tragického aspektu, jenž se promítl do Quirogova vidění světa, a...
Fatalita v umění povídky Horacia Quirogy
Žaludová, Olga ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na pojetí povídky Horacia Quirogy na podkladu obecné teorie povídkového žánru a především pak v konfrontaci s Quirogovým Desaterem dokonalého povídkáře. V první, teoretické části je žánr povídky přiblížen z literárně-historického hlediska se zřetelem na odlišnost povídky a románu. Navazuje stručný panoramatický přehled vývoje literárních tendencí na území Latinské Ameriky s přihlédnutím ke specifikům dané oblasti a jejímu vlivu na tvorbu Horacia Quirogy. Zvláštní kapitola je věnována hispanoamerické povídce fantastické, jejím obecným principům a konkrétním realizacím v díle Horacia Quirogy. Následně tato práce odkazuje na Quirogovy eseje týkající se teorie povídky, zvláště pak na Desatero dokonalého povídkáře, a jejím cílem je představit teoretický koncept Quirogova umění povídky. Desatero dokonalého povídkáře poslouží jako východisko pro interpretaci vybraných Quirogových povídek i jako platforma ke komparativnímu náhledu na kánon povídky Horacia Quirogy a Edgara Allana Poea. V rámci stručně naznačeného kontextu celého Quirogova díla jsou vymezena jeho ústřední témata a nastíněna problematika postavy v povídkách z prostředí pralesa. Práce pokračuje skicou autorova života za zdůraznění jeho tragického aspektu, jenž se promítl do Quirogova vidění světa, a...
Prostor v povídkové tvorbě Horacia Quirogy
Merhautová, Eva ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Škodová, Denisa (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce má za cíl popsat literární kategorii prostoru v povídkovém díle Horacia Quirogy. Zaměřuje se především na období tvorby tzv. povídek z pralesa a na toto konkrétní prostředí. V první, teoretické části se snaží postihnout to nejdůležitější ze života a tvorby autora, dále navazuje část shrnující různé poznatky o teorii literárního prostoru. Zvláštní kapitola je věnovaná souvisejícímu pojmu "topos", který je dále rozebírán s ohledem na hispanoamerickou literaturu a tzv. román země, především pak román pralesa. Práce pokračuje praktickým rozborem povídek. Věnuje se především porovnání výrazových prostředků Quirogova modernistického období a tzv. povídky z pralesa, obrazu argentinské provincie Misiones, kde autor prožil významnou část života a kterou zobrazil ve svých povídkách. Dále zachycuje vliv pralesa na postavy a jaký typ postav vytváří a končí zobrazením pralesa coby posvátného prostoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.