|
Investice do akcií společností farmaceutického odvětví a hospodářský cyklus
Spáčilová, Eva
Spáčilová E., Investice do akcií společností farmaceutického odvětví a hospodářský cyklus. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. V textu je popsána výnosnost farmaceutického odvětví pomocí vývoje cen akcií. V rešeršní části jsou popsány subjekty zkoumání a situace na trhu farmakologie, roz-dělení producentů podle typu produkce, jejich specifika. Ve výzkumné části je pro-vedena technická a fundamentální analýza bilance výnosnosti jednotlivých subjektů na akciovém trhu, jejich porovnání mezi sebou a s hospodářským cyklem. Na závěr je podle získaných výsledků uděleno investiční doporučení.
|
|
Ekonomie trhu léčiv: Vedou státní dotace na léky k jejich plýtvání?
Petrmann, Milan ; Špecián, Petr (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, zda a nakolik vede dotování léků z veřejných peněz k jejich plýtvání. Hypotéza je testována na datech České republiky za období 2005-2012. Za hlavní přínosy považuji definici zdravotnického systému jako intra-temporálního problému, kde menší hodnoty diskontní sazby vedou k většímu plýtvání s léky. V práci zdůrazňuji zatěžování životního prostředí, způsobené neodbornou likvidací léků. V empirické části může čtenář nalézt odhad cenové (-0,11), důchodové (-0,2) a křížové elasticity poptávky (-0,14), vypočítané s použitím metody Kuhn-Tucker. S hlavním zjištěním přichází Model 2, který odhaduje při 10% nárůstu veřejných financí zvýšení plýtvání s léky o 13,2%, za použití metody 2OLS.
|
|
Segmentace spotřebního trhu generických léků
Saidov, Farrukh ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je nalezení nejvýznamnějších odlišností, resp. podobností ve spotřebním chování uživatelů generických léků. Na základě odhalených diferencí poté odkrýt a charakterizovat segmenty spotřebitelů na trhu generických léků. V teoretické části nejprve definuji segmentaci z marketingového hlediska. Dále následuje vysvětlení procesu segmentace trhu. V praktické části zaměřuji na hlavní charakteristiky českého trhu generických léků a analýzu sekundárních a primárních dat. Pro postižení významných kritérií, odkrytí a rozvoj profilu segmentů je využito statistického programu IBM SPSS Statistics verze 20. Výsledkem práce je nalezení pěti segmentů uživatelů generických léků, pro něž jsou navrženy vhodné marketingové strategie.
|