Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Investice do akcií společností farmaceutického odvětví a hospodářský cyklus
Spáčilová, Eva
Spáčilová E., Investice do akcií společností farmaceutického odvětví a hospodářský cyklus. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. V textu je popsána výnosnost farmaceutického odvětví pomocí vývoje cen akcií. V rešeršní části jsou popsány subjekty zkoumání a situace na trhu farmakologie, roz-dělení producentů podle typu produkce, jejich specifika. Ve výzkumné části je pro-vedena technická a fundamentální analýza bilance výnosnosti jednotlivých subjektů na akciovém trhu, jejich porovnání mezi sebou a s hospodářským cyklem. Na závěr je podle získaných výsledků uděleno investiční doporučení.
Ekonomie trhu léčiv: Vedou státní dotace na léky k jejich plýtvání?
Petrmann, Milan ; Špecián, Petr (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou, zda a nakolik vede dotování léků z veřejných peněz k jejich plýtvání. Hypotéza je testována na datech České republiky za období 2005-2012. Za hlavní přínosy považuji definici zdravotnického systému jako intra-temporálního problému, kde menší hodnoty diskontní sazby vedou k většímu plýtvání s léky. V práci zdůrazňuji zatěžování životního prostředí, způsobené neodbornou likvidací léků. V empirické části může čtenář nalézt odhad cenové (-0,11), důchodové (-0,2) a křížové elasticity poptávky (-0,14), vypočítané s použitím metody Kuhn-Tucker. S hlavním zjištěním přichází Model 2, který odhaduje při 10% nárůstu veřejných financí zvýšení plýtvání s léky o 13,2%, za použití metody 2OLS.
Segmentace spotřebního trhu generických léků
Saidov, Farrukh ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je nalezení nejvýznamnějších odlišností, resp. podobností ve spotřebním chování uživatelů generických léků. Na základě odhalených diferencí poté odkrýt a charakterizovat segmenty spotřebitelů na trhu generických léků. V teoretické části nejprve definuji segmentaci z marketingového hlediska. Dále následuje vysvětlení procesu segmentace trhu. V praktické části zaměřuji na hlavní charakteristiky českého trhu generických léků a analýzu sekundárních a primárních dat. Pro postižení významných kritérií, odkrytí a rozvoj profilu segmentů je využito statistického programu IBM SPSS Statistics verze 20. Výsledkem práce je nalezení pěti segmentů uživatelů generických léků, pro něž jsou navrženy vhodné marketingové strategie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.