Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhodnocení mrkání a pozorovaného místa na monitoru
Klimeš, Petr ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Janáková, Ilona (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit systém pro analýzu obličeje uživatele simulátoru řízení. Je prove- dena rešerše existujících přístupů pro detekci významných bodů obličeje, směru pohledu, natočení hlavy a mrkání. Dále je popsán software a hardware simulátoru řízení a je přidána kamera pro snímání uživatele. V praktické části je otestována detekce mrkání pomocí měření Eye Aspect Ratio, detekce natočení hlavy z významných bodů obličeje a odhad směru pohledu pomocí konvolučních neuronových sítí. Z existujících algoritmů je zhodnocena funkčnost knihovny OpenFace. Následně je implementována knihovna OpenFace do Unreal Engine, její funkce jsou využity pro analýzu pohledu i mrkání uži- vatele. V poslední části je otestována přesnost měření směru pohledu a je porovnáno měření směru pohledu s kalibrací a bez kalibrace.
Určení směru pohledu
Javorka, Marián ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje detekci tváře a hlavních tvářových bodů a následnému vyhodnocení směru pohledu z videa snímaného webkamerou, nebo z uloženého video souboru na disku. Vypočítaný směr pohledu se zobrazí přímo na výstupu videa. Popisuje metody na detekci a úpravu hledaných tvářových bodů a způsoby určování směru pohledu. Program byl tvořený v prostředí C++ s využitím knihovny OpenCV. Testování proběhlo na operačních systémech Windows XP a Windows Vista.
Vyhodnocení mrkání a pozorovaného místa na monitoru
Klimeš, Petr ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Janáková, Ilona (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit systém pro analýzu obličeje uživatele simulátoru řízení. Je prove- dena rešerše existujících přístupů pro detekci významných bodů obličeje, směru pohledu, natočení hlavy a mrkání. Dále je popsán software a hardware simulátoru řízení a je přidána kamera pro snímání uživatele. V praktické části je otestována detekce mrkání pomocí měření Eye Aspect Ratio, detekce natočení hlavy z významných bodů obličeje a odhad směru pohledu pomocí konvolučních neuronových sítí. Z existujících algoritmů je zhodnocena funkčnost knihovny OpenFace. Následně je implementována knihovna OpenFace do Unreal Engine, její funkce jsou využity pro analýzu pohledu i mrkání uži- vatele. V poslední části je otestována přesnost měření směru pohledu a je porovnáno měření směru pohledu s kalibrací a bez kalibrace.
Určení směru pohledu
Javorka, Marián ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje detekci tváře a hlavních tvářových bodů a následnému vyhodnocení směru pohledu z videa snímaného webkamerou, nebo z uloženého video souboru na disku. Vypočítaný směr pohledu se zobrazí přímo na výstupu videa. Popisuje metody na detekci a úpravu hledaných tvářových bodů a způsoby určování směru pohledu. Program byl tvořený v prostředí C++ s využitím knihovny OpenCV. Testování proběhlo na operačních systémech Windows XP a Windows Vista.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.