Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza herních časopisů Level a Score a jejich vlivu na lokální vývojářskou scénu
Bartlová, Natálie ; Švelch, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jakým způsobem se věnují herní časopisy Level a Score české a slovenské vývojářské scéně. Práce využívá smíšeného výzkumu, kombinuje obsahovou kvantitativní analýzu s polostrukturovanými rozhovory. Výzkum vychází ze dvou hypotéz, a to, že časopis Level se bude věnovat domácí vývojářské scéně více než Score, a že bude obsahovat méně reklam než Score. Praktické části předchází část teoretická, která se zabývá herní žurnalistikou a jejím propojením s herním průmyslem i hráčskou komunitou. Nastíněna je také historie herních časopisů u nás, s důrazem na analyzované časopisy Level a Score. Nechybí ani kapitola o domácí vývojářské scéně, která objasňuje lokální problematiku této práce. Hlavními úskalími jsou finance, nedostatek formálního vzdělání a celkově náročnost práce ve videoherním průmyslu. Součástí kapitoly je však také pohled na problémy tohoto průmyslu v celosvětovém měřítku. V rámci praktické části je představena metodologie i výběrový vzorek, který tvoří náhodně vybraná čísla z obou časopisů, která byla vydána v roce 2020. Kvantitativní analýza i následné rozhovory s šéfredaktory obou časopisů prokázaly platnost obou hypotéz. Diskuse nad výsledky a závěr práce vysvětlují, proč se Level více věnuje domácím vývojářům, a naznačuje, jak by mohl vypadat další...
Jak tradiční gameři příjímají novou herní publicistiku
Šanda, Štěpán ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na zpětnou vazbu publika na nové způsoby publicistického psaní o počítačových hrách. Tato zpětná vazba má často podobu negativního a intenzivního odmítání referování o hrách mimo tradiční hledisko herní žurnalistiky. Hlavním cílem práce je tedy zasadit tuto zpětnou vazbu do kontextu proměn herní kultury a hráčské identity jako takové. V teoretické části práce popisuje historický vývoj média počítačových her. Text rovněž shrnuje vývoj české videoherní žurnalistiky a přibližuje teoretická uchopení her jakožto specifického druhu média, a to především z pohledu vztahu mezi hrou a konzumentem. První část uzavírá kapitola o fanouškovství s přihlédnutím na hráčskou komunitu. Ve výzkumu využívám polostrukturovaných rozhovorů s publicisty a provádím obsahovou analýzu jak jejich textů, tak uživatelských komentářů, které na ně reagují. V takto sestaveném výzkumném vzorku se vyjevuje, že čtenáři z řad gamerů a autoři publicistických textů vnímají odlišně samotnou podstatu počítačových her a to, jak se k nim má společnost vztahovat. Stejně tak analýza odhalila důraz na identitární témata v hráčské komunitě ventilovaná například ve zpochybňování sdělení textů na základě osobnostních charakteristik jejich autorů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.