Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Context of French Language Teaching in the Czech Republic and Slovakia
Smoleňová, Simona ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá kontextom vyučovania francúzštiny v Česku a na Slovensku. Jej hlavným cieľom je priniesť aktuálne poznatky týkajúce sa vyučovania francúzskeho jazyka predovšetkým na základných a stredných školách. Okrem toho sa práca snaží poukázať na podobnosti a odlišnosti týkajúce sa vyučovania francúzskeho jazyka v českom a slovenskom školskom systéme. Hlavná časť diplomovej práce prezentuje kontext vyučovania francúzskeho jazyka na Slovensku prostredníctvom analýzy nasledujúcich kategórií: legislatívne dokumenty, kurikulárne dokumenty, asociácie učiteľov francúzštiny, spolupráca s Francúzskom a akcie propagujúce francúzsky jazyk. Rovnaké kategórie sú analyzované aj v prípade Českej republiky a vďaka zisteniam zo slovenského kontextu, je možné oba kontexty porovnať. Praktická časť diplomovej práce skúma realitu vyučovania francúzskeho jazyka na slovenských školách prostredníctvom dotazníkového prieskumu Vyučovanie francúzštiny na slovenských školách. Použitý dotazník bol prevzatý z Česka, kde sa rovnaký dotazníkový prieskum, avšak s väčšou vzorkou respondentov, uskutočnil v roku 2020. Dotazníkového prieskumu sa zúčastnilo na Slovensku 25 učiteľov francúzskeho jazyka z rôznych typov škôl. Jeho výsledky potvrdili zistenie z teoretickej časti, že počet žiakov učiacich sa francúzsky...
Alliance française a Institut français: spolupráce či konkurence? Případ České republiky.
Simbartlová, Anna ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Bakalářská práce "Alliance française a Institut français: spolupráce či konkurence? Případ České republiky" pojednává o českém modelu působení kulturních institucí Francie v zahraničí a jejich případné komplementaritě či rivalitě. První kapitola práce stručně představuje kulturní diplomacii obecně a následně francouzský model této politiky. Mezi specifické prvky kulturní diplomacie Francie patří rozsáhlá síť kulturních center, jež je tvořena dvěma typy institucí, a to francouzskou vládou organizovanými Instituts français a na vládě nezávislými asociacemi Alliances françaises. Práce se dále zabývá již pouze případem České republiky, kde vedle sebe působí oba druhy kulturních institucí. Druhá kapitola popisuje především jejich fungování a činnost a třetí kapitola následně analyzuje jejich vztah. Cílem práce je zjistit, zda tento vztah je komplementární či konfliktní. Práce dochází k závěru, že v českém modelu sice existují jisté střety zájmů mezi Institut français a Alliances françaises, ale že tyto střety zásadně neovlivňují jinak úzkou spolupráci, která mezi nimi probíhá a jež tvoří důležitý specifický znak českého případu kulturní diplomacie Francie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.