Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hilma af Klint v kontextu abstraktního umění první poloviny 20. století
MOTLOVÁ, Petra
Cílem této bakalářské práce bylo prozkoumat a přiblížit tvorbou švédské malířky Hilmy af Klint, která se řadí mezi průkopníky abstraktního umění. Mezi další představitele abstraktního umění patří František Kupka, Vasilij Kandinskij a Kazimír Malevič. V úvodu práce je proto u posledních třech zmiňovaných stručně popsán jejich život, dílo a umělecký směr ve kterém tvořili. Primárně se však práce zaměřuje na vytvoření uměleckého popisu života a díla Hilmy af Klint, skupinu The Five a také na popis a analýzu významných souborů a děl autorky. Kvůli dotvoření komplexního kontextu tvorby Hilmy af Klint, práce popisuje období, ve kterém autorka tvořila. Je zde popsán význam tohoto období a práce rovněž představuje několik uměleckých stylů, jež ovlivnily tvorbu sledované autorky. Primárně se jedná o styly patřící do abstraktního umění 1. poloviny 20. století.
Význam obrazu Žlutá škála od Františka Kupky z roku 1907 ve výtvarném umění
SOLDÁTOVÁ, Aneta
Předkládaná diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část si klade za cíl seznámit čtenáře se životem a dílem Františka Kupky ve vymezeném období před a po vzniku malby Žlutá škála z roku 1907. V této době došlo k zásadním okamžikům v jeho práci, které vyústily v přechod z figurativní malby do abstraktní. Cílem praktické tvůrčí části s názvem Tvář ve žluté je reagovat vlastní tvorbou na inspirativní podněty obrazu Žlutá škála formou výtvarných technik. Součástí textu je stručně popsané využití práce v hodinách výtvarné výchovy. Na konci této kvalifikační práce se čtenář může v příloze seznámit s obrazovým materiálem, na který je v textu vždy odkázáno.
Mezi realismem a abstrakcí: Tvorba významu u Františka Kupky
VANDERKOVÁ, Andrea
Magisterská práce Andrey Vanderkové se zabývá otázkami tvorby a interpretace významu v abstraktním díle Františka Kupky. Hlavní důraz je kladen na objasnění vztahu Kupkova abstraktního díla k realitě a realismu a jeho specifického přístupu k tvorbě a sdílení významu v obraze. Kromě Kupkova díla samotného se práce věnuje také vytvoření dostatečného teoretického rámce pro jeho interpretaci. Tato část práce se zaměřuje na vizuální komunikaci, zejména na znakovost obrazu ve vztahu k (ne)podobnosti a na procesy identifikace a artikulace významu v abstraktním obraze. Toto teoretické pozadí, inspirované vizuálními studii, zahrnuje poznatky z více vědních oborů, především ze sémiotiky, psychologie a neuroestetiky. Syntéza těchto poznatků je představena na konkrétním díle Františka Kupky, Katedrále. Interpretace díla vychází jednak z teorií vizuálních studií, jednak z vlastních názorů Františka Kupky a jednak z vlastního pozorování a recepce, přičemž důraz je kladen i na podmínky vzniku dané interpretace.
VÝCHOVA K VÝTVARNÉMU UMĚNÍ SE ZAMĚŘENÍM NA OSOBNOSTI MALÍŘSKÉ TVORBY
LEBAROVÁ, Anastazija
Bakalářskou práci jsem pojala jako výtvarný projekt. V teoretické části se věnuji pojmům a oblastem výtvarné výchovy, z kterých vycházím při tvorbě mého výtvarného projektu. Charakterizuji výtvarně projektovou metodu. Uvádím základní rozlišení výtvarně projevových typů žáků, stručnou charakteristiku staršího školního věku dětí, kterým je projekt určen. V souvislosti s psychickým vývojem tohoto období se zmiňuji o krizi dětského výtvarného projevu, která ve vývoji výtvarného projevu dítěte nastává. Na závěr podávám základní informace o malířích, které jsem pro výtvarný projekt vybrala. V praktické části uvádím samotný výtvarný projekt, který je rozepsán na 11 výtvarných činností, vztahujících se k pěti vybraným malířským osobnostem. Jednotlivé náměty výtvarných činností jsou inspirovány tvorbou a způsobem práce uvedených malířů a mají skrze vlastní prožitek dětí rozvíjet vztah k výtvarnému umění.
"Andělé a démoni" (Dan Brown)
LIŠKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá knihou Andělé a démoni a to jak jejím vnějším vzhledem, ilustracemi, tak i z části jejím obsahem. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první polovině teoretické části pojednává o knize a jejích historických souvislostech v reálném světě. V druhé řeší vývoj knižní ilustrace ve všech obdobích samotného lidstva a moderní vývoj dnešní doby s designem knih. V praktické části popisuje použité materiály, techniky a postup řešení vytvoření bakalářské práce.
Melancholický Indián. K jedné ilustraci Františka Kupky
Winter, Tomáš
Text interpretuje ilustraci Františka Kupky pro knihu Éliséa Recluse L´Homme et la terre v kontextu idejí o tzv. urozeném divochu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.