Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Základy fungování počítačů - didaktické materiály pro 1. stupeň ZŠ
Drobná, Anna ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Revize RVP ZV z roku 2021 zavádí novou vzdělávací oblast Informatika. Oblast má zcela odlišný obsah než bývalá oblast Informační a komunikační technologie. Pro učitele je nezbytné mít na výběr dostatek kvalitních didaktických materiálů pro výuku nové vzdělávací oblasti. Prvním cílem diplomové práce je provést rešerši existujících výukových materiálů informatiky pro 1. st. ZŠ a tím usnadnit učitelům orientaci v nich. Během rozboru materiálů byl zjištěn nedostatek podkladů pro výuku fungování digitálních zařízení a základů fungování internetu. Druhým cílem je proto vytvoření vlastních didaktických materiálů pro toto učivo. Didaktické materiály vznikly ve spolupráci s Laboratoří pokročilého multimediálního vzdělávání Matematicko-fyzikální fakulty UK a dětského kanálu :D České Televize a jsou postupně zveřejňovány na webových stránkách ČT :D. KLÍČOVÁ SLOVA informatika, digitální zařízení, digitální technologie, internet, 1. stupeň ZŠ, didaktický materiál, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Jazykové dovednosti dětí s výchovnými problémy
ŘÍHOVÁ, Klára
Bakalářská práce si klade za cíl vymezit obecné otázky lingvistiky. Práce se bude zabývat jazykovými dovednostmi žáků na 2. stupni základních škol. Je rozdělena do dvou částí. První z nich je ryze teoretická. V té se bude vycházet ze studia odborné literatury vztahující se k danému tématu. Část praktická se zaměří na kazuistiky jednotlivých dětí s výchovnými problémy a na jejich vztah k českému jazyku ve Středisku výchovné péče v Českých Budějovicích.
Rozvíjení kompetencí žáků základní školy v oblasti prevence dětských úrazů a poskytování první pomoci
Macháčková, Eva ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti a ochrany zdraví dětí. Konkrétně pojednává o dětské úrazovosti, její prevenci a poskytování první pomoci v případě úrazu či náhlého poškození zdraví. Cílem práce je zmapovat východiska dětské úrazovosti a míru prosazování trvalé aktivní prevence u vybraných žáků základních škol. Teoretická část obsahuje epidemiologická data o dětské úrazovosti, druhy úrazů z hlediska tělesného a duševního vývoje dítěte i prostředí, ve kterém k úrazům dochází, a vybraná preventivní opatření s tím, že největší pozornost je věnována školní úrazovosti, bezpečnosti a ochraně žáků a začlenění této problematiky do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Dále předkládá shrnutí právních hledisek poskytování první pomoci, doporučené postupy v jejím poskytování včetně aktuálních trendů a představení vzdělávacích programů a kurzů určených laické veřejnosti. Praktická část mapuje povědomí žáků devátých ročníků základních škol o bezpečném chování, jakožto primární prevenci úrazů, ale také jejich vědomosti, dovednosti a postoje k poskytování první pomoci. Tato zjištění jsou podrobena srovnání s názory a zkušenostmi jejich učitelů. Na základě těchto skutečností jsou v práci navržena doporučení pro pedagogickou praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.