Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktuální pojetí předškolního technického vzdělávání na okrese Tábor
CIMBURKOVÁ, Simona
Bakalářská práce se věnuje technickému vzdělávání a jeho současným stavem v podmínkách mateřských škol na okrese Tábor. Teoretická část se zabývá vlivem techniky na život člověka, vymezuje technické vzdělávání, vysvětluje pojem předškolní technická gramotnost a v neposlední řadě analyzuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a jeho jednotlivé oblasti v souvislosti s technickou výchovou. Praktická část zpracovává dotazníkové šetření, které bylo předloženo 100 respondentům. Zaměřuje se na aktuální informovanost pedagogů v oblasti předškolního technického vzdělávání a jeho realizaci ve výchovně vzdělávacím procesu.
Plzeňské regionální pověsti jako východisko pro tvorbu projetů v mateřské škole
Bílková, Kristýna ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce představuje pověst jako východisko pro tvorbu projektů v mateřské škole. Cílem práce je představit regionální pověst a její zpracování v podobě projektů jako vhodný prostředek k naplňování cílů předškolního vzdělávání. Teoretickým podkladem práce je uvedení poznatků z oblasti literární vědy, metodiky práce s literárním textem v mateřské škole, dramatické výchovy, vývojové psychologie a předškolní pedagogiky v kontextu s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Je představena pověst, její původ v lidové slovesnosti, její blízká souvislost s pohádkou a potvrzeno tak její místo v literatuře pro děti. Dále jsou v práci uvedeny úkoly, cíle a možnosti využití literárního textu v mateřské škole a představen aktuální cíl v podobě čtenářské pregramotnosti. Dále práce seznamuje s možnostmi využití příběhu, dramatické výchovy a jejích postupů při naplňování cílů předškolního vzdělávání. Následně jsou představeny vhodné metody vzdělávání se zřetelem na předškolní dítě a jeho potřeby. V závěru teoretické části je uveden projekt a projektová metoda s ohledem na užití v mateřské škole. Praktická část popisuje dvě konkrétní regionální pověsti a jejich konkrétní zpracování v podobě projektů v podmínkách a prostředí konkrétní mateřské školy. Zhodnocení projektů na základě uplatnění...
Rozvoj hudebnosti u dětí předškolního věku před vstupem do ZUŠ
Koudelková, Iva ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
V teoretické části bakalářské práce studentka zhodnotí přípravu předškolních dětí v mateřské škole ke vstupu do základní umělecké školy a srovná ji se současným pojetím, které vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro ZUV. V praktické části bude charakterizovat teorii hry u předškolních dětí a základní hudební schopnosti, které v následující praktické části bude zkoumat. Na počátku výzkumu uskuteční zkoušku hudebnosti dětí v dané mateřské škole. Prostřednictvím experimentu, který bude mít několik lekcí, se zaměří prostřednictvím dětských her na rozvoj základních hudebních schopností. Následně kandidátka opět vykoná zkoušku hudebnosti a srovná výsledky zkoušky hudebnosti na počátku a na konci experimentu. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, hudební schopnosti, mateřská škola, základní umělecká škola, Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Rámcově vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, diagnostika hudebnosti
Pozitiva a negativa lesních mateřských školek ve výchově a vzdělávání dítěte
UŠIAKOVÁ, Dagmar
Práce se zabývá pozitivními a negativními aspekty lesních mateřských školek ve vztahu k výchově a vzdělávání dítěte. První kapitoly objasňují obsah pojmu lesní mateřská školka a zaměřují se na její bližší charakteristiku. Dále popisují jejich vznik a historický vývoj ve světě, tak v České republice. Mapují současný stav školek a sledují legislativní rámec, v němž se školky pohybují. Práce sleduje principy Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a s ním související úkoly a cíle předškolního vzdělávání. Blíže se zaměřuje na dílčí cíle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a cíle pedagogické koncepce lesních mateřských školek, jež následně srovnává a konfrontuje s výsledky výzkumu Kořeny předškolní výchovy. Zvláštní pozornost věnuje vyhodnocování pozitivních a negativních dopadů cílů pedagogické koncepce lesních mateřských školek, na vzdělávání dítěte ve vztahu ke kritériu poslání předškolní výchovy, jak je definováno v předpisu č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Péče o děti s narušenou komunikační schopností v podmínkách běžné mateřské školy.
BUCHALOVÁ, Kateřina
Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak je v současné době pečováno o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy. V teoretické části jsem se podrobněji zabývala vymezením pojmu komunikace, vývojem lidské řeči od narození do období předškolního věku a definováním poruch komunikačních schopností u dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu. V praktické části jsem analyzovala výsledky dotazníkového šetření, rozhovoru, pozorováni a zhodnotila, zda-li je péče o děti s NKS v podmínkách běžné mateřské školy dostačující.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.