Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Joystick s měnitelnou silou v řízení
Peťovský, Dan ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem mechanismu joysticku, který umožňuje silovou zpětnou vazbu. První část obsahuje popis sil v ručním řízení letounu a popis několika používaných mechanismů u joysticků s funkcí force feedback. Druhá část obsahuje návrh mechanismu a poznatky při kompletaci prototypu.
Letecký simulátor s podporou virtuální reality
Ruta, Dominik ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem leteckého simulátoru, který vytváří dynamický model letounu pomocí vlastního simulačního jádra. Simulační rámec se skládá z modelu pro výpočet pohybových rovnic, modelu atmosféry Země, aerodynamických a hmotově setrvačných vlastnosti letounu a modelu pohonu letounu. Při vývoji bylo využito vývojové prostředí Unity 3D, kde byla vytvořená scéna simulace a uživatelské rozhraní aplikace. 3D Modely letounu a kokpitu byly vytvořeny pomocí studentské verze 3DS Max. Simulátor poskytuje i podporu virtuální reality pro zvýšení autenticity a pocitu realističnosti.
Nástroj pro skriptování scénářů evaluace leteckého kokpitu
Granec, Richard ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvorenie nástroja pre správu scenárov bežiacich na pozadí leteckého simulátora. Úlohou týchto scenárov je prispôsobiť prostredie leteckého simulátora a v konečnom dôsledku aj celý let, pre jeho konkrétne využitie najmä pri testovaní zručností pilota alebo nového technického vybavenia. Riešenie pozostáva z komunikačnej aplikácie, ktorá komunikuje so simulátorom a získané dáta odosiela na NoSQL server a správcu scenárov, ktorý zvolený scenár spustí a zaznamenáva jeho činnosť. Pre výber konkrétneho scenára a jeho následnú kontrolu slúži webové grafické rozhranie. Takto vytvorený softvér bol testovaný a následne bude využívaný aj leteckým odvetvím firmy Honeywell.
Futuristic Aircraft Cockpit Design
Zembjaková, Martina ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This bachelor thesis addresses modern visualization of flight data. It includes the historical development of the flight data visualization design and current flight data visualization trends. Further, thethesisdescribesamathematicalandphysicaldescriptionofanaircraft, a proposal for the futuristic display with focus on the Single Pilot Operations and its implementation in a 3D graphic engine environment. The application was designed to be used in the flight simulator.
Letecký simulátor vytvořený v multi-agentním systému Jason
Punčochářová, Pavlína ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření 2D leteckého simulátoru s využitím multi-agentního systému Jason a jazyka AgentSpeak. V tomto simulátoru budou letadla reprezentována agenty a jejich chování bude popsáno plány v jazyce AgentSpeak. Pomocí těchto plánů budou agenti demonstrovat různé typy chování jako je detekce a vyhnutí se kolizi, zaujmutí pozice nebo pronásledování. Výsledná aplikace se skládá ze dvou částí - simulačního modulu a uživatelského rozhraní. Simulační modul je jádrem simulátoru a je vytvořen v systému Jason. Uživatelské rozhraní poskytuje možnost řízení simulace a vytváření uživatelských simulačních modelů.
Analýza modelů chování pilota při řízení letu letounu
Jirgl, Miroslav ; Štefek, Alexandr (oponent) ; Blecha, Petr (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním lidského chování, resp. modelováním chování pilota, při řízení letu letounu z pohledu systémů automatického řízení. Pro tyto účely je nejprve prezentován úvod do problematiky popisu a modelování jednotlivých komponent celistvého systému pilot-letoun a na základě těchto poznatků jsou pak vytvořeny simulační modely tohoto systému získané pomocí reálně naměřených dat. Jelikož je získávání dat z reálného letu poměrně problematické, je pro účely této práce využit letecký simulátor na Univerzitě obrany v Brně. Na tomto simulátoru byla realizována řada experimentálních měření reakcí pilotů na vizuální podnět za účelem získání poznatků o jejich aktuálním stavu vycvičenosti (z pohledu dynamického chování) a dále o způsobech a přístupech k řízení. V této fázi byly realizovány dvě sady měření s 8 piloty asi s půlročním odstupem, během kterého piloti navíc absolvovali povinný letový výcvik. Během první sady měření tak byla průměrná letová praxe pilotů asi 60 hodin, během druhé sady okolo 80 hodin. Získané poznatky jsou pak dále analyzovány zejména pomocí metod používaných v teorii automatického řízení za účelem možného vyhodnocení aktuálního stavu a schopností pilotů s ohledem právě na absolvovaný výcvik.
Grafické rozhraní letových displejů
Brumovský, Vít ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl seznámit čtenáře s vývojem avioniky, s technikami a možnostmi zobrazení jednotlivých letových veličin a popisuje tvorbu primárního letového displeje pro letecký simulátor. V textu se nachází také podrobnosti o implementaci a způsobu testování. Displej je vytvořen pomocí jazyka C++ a grafické knihovny OpenGL. Vytvořené řešení poskytuje dva režimy zobrazení dat - klasický a monochromatický. Výsledný displej je možné z velké části konfigurovat a upravit ho tak pro konkrétní typ letadla.
Grafické rozhraní průhledového displeje
Pomikálek, Jiří ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vizualizace letových dat. Cílem projektu byl návrh a implementace vizuálního rozhraní průhledového displeje. Důraz je kladen na použití správné symboliky, udržení přehlednosti předávání letových informací a současně také na integraci návrhu do leteckého simulátoru prostřednictvím technologií pro virtuální realitu.
AeroWorks: Panel zadávání módů pro systém autopilota
Cibula, Peter ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá implementací aplikace pro panel zadávání módů pro systém autopilota. Popisuje systémy automatického řízení letu od jejich počátků až po současnost. Zabývá se modelem prostorového pohybu letounu. Dále popisuje hardwarovou charakteristiku panelu pro zadávání módů, aplikaci, kterou je panel nahrán, z hlediska implementace a funkčnosti, testování na leteckém simulátoru SimStar a plány do budoucna.
Inteligentní autopilot založený na agentně orientovaném programování
Burda, Radek ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou leteckých soubojů stíhacích letounů. Cílem práce je vytvoření chytrého autopilota s využitím agentního systému, který bude inteligentně provádět bojové manévry a taktiky v běžící simulaci. V první části práce bude představen teoretický základ leteckých soubojů - tedy zbraňové systémy, manévrování a taktiky letounů v leteckých soubojích 1 na 1, při přesile či oslabení 2 na 1, a nakonec souboje hromadné. Bude představeno agentní programování, vytvoření pravidel a jejich transformace do jazyka agentů. V druhé části bude vytvořeno grafické simulační prostředí, které bude postaveno na herním enginu JMonkey. Dále bude vytvořen agentní systém zastupující jednotlivá letadla v rámci simulace a dokumentován vlastní protokol pro síťovou komunikaci inteligentního chování s vytvořeným simulačním modelem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.