Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní aplikace pro vyhledávání a správu receptů
Lončík, Andrej ; Šůstek, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť mobilnú aplikáciu pre zariadenia s operačným systémom Android, ktorá slúži pre vyhľadávanie a spravovanie receptov a tvorbu jedálnička . Aplikácia by mala umožňovať hlasový vstup a rozpoznávanie ingrediencií z obrazu . Text práce popisuje celý proces tvorby mobilnej aplikácie od prvotnej myšlienky , cez analýzu konkurencie , návrhu užívateľského rozhrania , implementácie až po zaverečné testovanie a finálne publikovanie . Výsledné riešenie navyše umožňuje vytvárať vlastné recepty aj vyhladávať recepty na základe dostupných ingrediencií . Tie je možné zadať textom , hlasovým vstupom alebo pomocou rozpoznávania z obrazu vďaka nástroju Firebase ML Kit Image Labelling. Súčasťou je autentizácia pomocou Google účtu a uchovávanie užívateľského obsahu vo Firebase Realtime Database. Mobilná aplikácia je zverejnená v obchode Google Play pod názvom Recipio .
Interactive apps for education of vector graphics theory
Lipa, Matúš ; Šeda, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
This work deals with the creation of several interactive web applets for education of vector graphics. Described is the image signal, his discretization, vector and bitmap types of image record. Further they describe selected vector curves, their properties, algorithms for their construction and usage. The principles of rasterization of basic vector objects are explained. Using the Figma tool, graphical user interfaces for each applet are designed. These applets are implemented using HTML and Javascript. The implemented applets are placed on web pages that are used in computer graphics education.
Web App for Q-Sorting
Janů, Michal ; Bartl, Vojtěch (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The main goal of this thesis is to create and iteratively test an intuitive user interface and user experience for the Q-sorting application, focusing mainly on the sorting part. The application allows participants to sort (move and swap) cards with statements based on a specific question. As well as sorting, the application provides multiple functions and elements to further ease the experience, such as a reset of the entire sorting table, auto-saving progress, or the "minimap" element, which provides a preview of the entire sorting table.
Web Application for Organizing Sports Tournaments
Tuka, Samuel ; Tesařová, Alena (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The main goal of this bachelor’s thesis was to create a web application for organizing sports tournaments. The application allows creating tournaments, managing tournaments, adding players, generating matches, recording results, and sending automatic notifications. The application consists of a server-side implemented using Node.js, Express.js framework and a client-side implemented in React. The data that the application uses are stored in a MySQL database. Match generation is based on a similar system to the Swiss system and the ELO values that express the performance of the players. The result of the work is a functional web application that is responsive and can be used on mobile devices. The contribution of the work is to facilitate the organization of a sports tournament called the University Badminton League. However, the application includes multiple sports and can be beneficial for other organizations that decide to use it. The testing of the application was conducted directly during the organization of the University Badminton League.
Mobilní aplikace pro párování filmů ke shlédnutí
Zouhar, Tomáš ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá procesem návrhu a vývoje moderních mobilních aplikací pro platformu Android. Jejím výsledkem je mobilní aplikace pro párování filmů pro skupiny uživatelů. Uživatelé aplikace budou moci po registraci zakládat skupiny, či se do nich přidávat. V rámci skupiny pak mohou uživatelé hodnotit nabízené filmy. Výsledkem tohoto procesu je film, který získal nejvíce kladných ohodnocení, popřípadě film, který kladně ohodnotili všichni uživatelé.
Application for Integration of Analytical Tools for Criminal Police
Mudra, Matěj ; Kolář, Dušan (oponent) ; Kanich, Ondřej (vedoucí práce)
The purpose of this thesis is to design and create a programme capable of integrating a series of analytical tools to aid crime investigation involving large digital data processing. The integration process is dynamic and user configurable to allow for future expansion and flexibility of the analysis pipeline without the need to update the code base. The integration interface itself is designed with online wireframing and prototyping tool Figma and implemented with UI framework Flutter using Dart programming language. This allows for easy development and testing across the Facis team members platfroms. The resulting application is tested by a subject matter expert who one of the assumed users of the final application and provided vital information about his field.
Mobilní aplikace pro vyhledávání a správu receptů
Lončík, Andrej ; Šůstek, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť mobilnú aplikáciu pre zariadenia s operačným systémom Android, ktorá slúži pre vyhľadávanie a spravovanie receptov a tvorbu jedálnička . Aplikácia by mala umožňovať hlasový vstup a rozpoznávanie ingrediencií z obrazu . Text práce popisuje celý proces tvorby mobilnej aplikácie od prvotnej myšlienky , cez analýzu konkurencie , návrhu užívateľského rozhrania , implementácie až po zaverečné testovanie a finálne publikovanie . Výsledné riešenie navyše umožňuje vytvárať vlastné recepty aj vyhladávať recepty na základe dostupných ingrediencií . Tie je možné zadať textom , hlasovým vstupom alebo pomocou rozpoznávania z obrazu vďaka nástroju Firebase ML Kit Image Labelling. Súčasťou je autentizácia pomocou Google účtu a uchovávanie užívateľského obsahu vo Firebase Realtime Database. Mobilná aplikácia je zverejnená v obchode Google Play pod názvom Recipio .
Interactive apps for education of vector graphics theory
Lipa, Matúš ; Šeda, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
This work deals with the creation of several interactive web applets for education of vector graphics. Described is the image signal, his discretization, vector and bitmap types of image record. Further they describe selected vector curves, their properties, algorithms for their construction and usage. The principles of rasterization of basic vector objects are explained. Using the Figma tool, graphical user interfaces for each applet are designed. These applets are implemented using HTML and Javascript. The implemented applets are placed on web pages that are used in computer graphics education.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.