Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přínos farmářských trhů pro české farmáře
Procházková, Alena ; Fendrychová, Lenka (vedoucí práce) ; Spilková, Jana (oponent)
Tématem této práce je přínos farmářských trhů venkovu. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, zda mohou být farmářské trhy úspěšnou strategií pro české farmáře a zda jim přinášejí stejné výhody, jako uvádějí západní autoři. Teoretická část práce přibližuje problematiku tzv. nového paradigmatu rozvoje venkova, alternativních potravinových sítí, farmářských trhů a specifikaci podmínek českého zemědělství. Na základě rešerše literatury byly vymezeny hlavní přínosy a na tomto podkladě pak byly připraveny otázky pro rozhovory. Rozhovory byly prováděny s farmáři ze tří farmářských trhů v Praze. Z výsledků tohoto výzkumu je patrné, že vybrané farmářské trhy z části představují úspěšnou strategii pro farmáře i v odlišných podmínkách. Farmářské trhy mohou pro malého českého farmáře představovat alternativu prodeje, která zvýší jejich zisk a umožní jim získat větší část prodejní ceny produktu. Naopak příležitost ke vzniku nových pracovních míst nebyla potvrzena. Jen malá část farmářů potřebovala zaměstnat nového pracovníka. Klíčová slova: farmářské trhy - farmář - producent - přínosy - rozvoj venkova - Praha
Přínos farmářských trhů pro české farmáře
Procházková, Alena ; Fendrychová, Lenka (vedoucí práce) ; Spilková, Jana (oponent)
Tématem této práce je přínos farmářských trhů venkovu. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, zda mohou být farmářské trhy úspěšnou strategií pro české farmáře a zda jim přinášejí stejné výhody, jako uvádějí západní autoři. Teoretická část práce přibližuje problematiku tzv. nového paradigmatu rozvoje venkova, alternativních potravinových sítí, farmářských trhů a specifikaci podmínek českého zemědělství. Na základě rešerše literatury byly vymezeny hlavní přínosy a na tomto podkladě pak byly připraveny otázky pro rozhovory. Rozhovory byly prováděny s farmáři ze tří farmářských trhů v Praze. Z výsledků tohoto výzkumu je patrné, že vybrané farmářské trhy z části představují úspěšnou strategii pro farmáře i v odlišných podmínkách. Farmářské trhy mohou pro malého českého farmáře představovat alternativu prodeje, která zvýší jejich zisk a umožní jim získat větší část prodejní ceny produktu. Naopak příležitost ke vzniku nových pracovních míst nebyla potvrzena. Jen malá část farmářů potřebovala zaměstnat nového pracovníka. Klíčová slova: farmářské trhy - farmář - producent - přínosy - rozvoj venkova - Praha

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.