Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etika v podnikání
Novotná, Tereza ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Souhrn Diplomová práce je příspěvkem ke zmapování problematiky etiky v podnikání z psychologického hlediska s důrazem na interdisciplinární charakter zkoumaného tématu. V empirické části práce je pak formou mapující studie popsáno zavádění systému etického řízení na příkladu konkrétního podniku a jeho dopady na postoje zaměstnanců. Diplomová práce se pokouší zmapovat, jaké oblasti chodu a působení firmy etický kodex pokrývá, jaký byl při zavádění etického kodexu postup, zda se zavedením etického kodexu změnil se postoj zaměstnanců k zaměstnavateli a zda implementace etického kodexu ovlivnila řešení morálních dilemat zaměstnanců. V rámci kvalitativního výzkumného projektu byly využity polostrukturované rozhovory, analýza stop a výsledků činnosti a pozorování.
Nekalé obchodní praktiky
Alvaradová, Karolína ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Práce se skládá z části teoretické a praktické. Předmětem teoretické části je vymezení pojmu nekalá obchodní praktika a s ním témat spojených. První kapitola se týká vztahu ochrany spotřebitele a nekalých obchodních praktik. Druhá kapitola je teoretickým výkladem problematiky nekalých obchodních praktik. Cílem praktické části práce je prostřednictvím vlastního dotazníkového šetření vyhodnotit, jak nahlíží spotřebitel na problematiku nekalých obchodních praktik, nakolik se jeho vnímání liší od vymezení pojmu v zákoně a zda si připadá v této oblasti dostatečně chráněn. Šetření má také za úkol zjistit, zda spotřebitel zná svá práva v této oblasti a zda ví, na koho se v případě nejasností obrátit.
Etický kodex -základní nástroj etického řízení
Rašnerová, Helena ; Seknička, Pavel (vedoucí práce) ; Hraba, Zdeněk (oponent)
Etický kodex - základní nástroj etického řízení Shrnutí Předkládaná diplomová práce se věnuje etickému kodexu, který představuje nejvýznamnější nástroj etického řízení podniků. Etický kodex je nad rámec zákonných právních předpisů důležitým a žádoucím projevem podnikové samoregulace. Stanovuje především etické hodnoty a principy a je kotvou etických standardů podnikové kultury. Jedním ze základních faktorů úspěšného a udržitelného podnikání je také dobrá pověst (goodwill) podniku spočívající mimo jiné v tom, jak se podnik chová ke všem participujícím skupinám - především ke svým zaměstnancům, k dodavatelům a k zákazníkům, a zda je společensky odpovědný, přičemž právě tato témata jsou důležitou součástí podnikových etických kodexů. Diplomová práce je strukturována do pěti kapitol. V první části jsou představeny základní pojmy jako etika a morálka, klíčové hodnoty etiky v podnikání a také vzájemné vazby i odlišnosti dvou normativních systémů - práva a morálky. V další kapitole autorka charakterizuje etiku v podnikání jako vědní disciplínu, zaměřuje se i na její úrovně a na vztah etiky a ekonomie. Tato část se rovněž zabývá definicí podniku včetně jeho morálního rozvoje a podnikovou kulturou. Třetí kapitola pojednává o etickém řízení a o principech, na kterých stojí. Uvedeny jsou zde rovněž nástroje etického...
Podnikatelská etika ve farmaceutických firmách
Nováková, Šárka ; Kostřiba, Jan (vedoucí práce) ; Dohnal, František (oponent)
Tato diplomová práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část podává přehled základních pojmů souvisejících s etikou a podnikatelskou etikou. Dále popisuje podnikatelskou etiku a etické nástroje a metody tvořící etický program podniku. V praktické části pak analyzuje etické programy farmaceutických firem v České republice, využití jednotlivých nástrojů a metod, včetně jejich implementace do podnikových činností. K získání dat bylo využito dotazníkové šetření mezi farmaceutickými firmami. Vytvořený dotazník se zaměřoval na subjektivní vnímání etiky, obecné znalosti z oblasti podnikatelské etiky a na konkrétní etický program v dané firmě. Tento průzkum byl průzkumem pilotním a může sloužit jako podklad pro další studie. Výsledky naznačují nedokonalou komplexnost etických programů firem a nedostatky zejména ve využití organizačních struktur na podporu etiky, monitoringu a reportování a také analýzy stakeholderů. Klíčová slova: etika, podnikatelská etika, farmacie, farmaceutické firmy, Česká republika
Etika v podnikání
Novotná, Tereza ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Souhrn Diplomová práce je příspěvkem ke zmapování problematiky etiky v podnikání z psychologického hlediska s důrazem na interdisciplinární charakter zkoumaného tématu. V empirické části práce je pak formou mapující studie popsáno zavádění systému etického řízení na příkladu konkrétního podniku a jeho dopady na postoje zaměstnanců. Diplomová práce se pokouší zmapovat, jaké oblasti chodu a působení firmy etický kodex pokrývá, jaký byl při zavádění etického kodexu postup, zda se zavedením etického kodexu změnil se postoj zaměstnanců k zaměstnavateli a zda implementace etického kodexu ovlivnila řešení morálních dilemat zaměstnanců. V rámci kvalitativního výzkumného projektu byly využity polostrukturované rozhovory, analýza stop a výsledků činnosti a pozorování.
Etika v podnikání
Chrastilová, Barbora ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Tato práce se zabývá tématem Etika v podnikání a pojednává o důležitosti dodržování etických zásad. Cílem bakalářské práce je zaměřit se na aplikování etických pravidel v jedné z předních pojišťoven - České Pojišťovně a.s. Pro dosažení cíle práce bylo provedeno dotazníkové šetření mezi zaměstnanci České pojišťovny, na základě kterého bylo možné zjistit, do jaké míry jsou pracovníci s tímto kodexem seznámeni, zda ho dodržují, jestli se při své práci setkali s jeho porušováním a zda-li vědí jaké potrestání je čeká, v případě jeho nedodržení.
Etické kodexy - jejich úloha ve vztazích mezi podnikateli
Kolaříková, Barbora ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hásová, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá Etickými kodexy a jejich úlohou mezi podnikateli. Cílem práce je poskytnutí ucelenějšího přehledu o podnikatelské etice, dále její aplikace a využití etických kodexů v praxi. Teoretická část je zaměřena na definici základních pojmů, poskytuje náhled do historie etiky a poukazuje na provázanost mezi etickými a právními pravidly. V práci jsou dále popisovány nástroje a metody etiky, samostatná kapitola je pak věnována etickým kodexům. Praktická část se zabývá příkladem etického kodexu ve vybrané společnosti.
Vztah prodejce - zákazník
ŠMAUSOVÁ, Jana
Důvod, proč jsem si pro svou diplomovou práci zvolila téma Vztah prodejce {--} zákazník je ten, že v dnešní době, kdy silné konkurenční prostředí nutí firmy neustále zlepšovat kvalitu svých výrobků či služeb, se vedení firem stále více zaměřuje i na kvalitu komunikace se zákazníkem. Uvědomují si totiž, že i dobrý nebo špatný vztah se zákazníkem rozhodne o tom, zda bude jejich firma úspěšně prosperovat či nikoli. K úspěchu v komunikaci se zákazníkem je však nutné nejen školení a správná motivace těch pracovníků, kteří přicházejí se zákazníky do styku, ale i kvalitní řízení managementem a tím vytváření pozitivní podnikové kultury, která by měla motivovat pracovníky k dlouhodobé kvalitní práci a zároveň pozitivně působit i na zákazníka. Ve své diplomové práci jsem se tedy zaměřila na faktory, které pozitivně ovlivňují nejen zákazníky, ale také zaměstnance a práci managementu. Jak řadoví zaměstnanci, tak vedoucí pracovníci jsou články v řídícím procesu firmy, jenž má vliv na činnost a výsledky celého podniku. V první části své diplomové práce jsem se faktorům, které dle mého názoru ovlivňují vztah prodejce {--} zákazník, věnovala obecně. Jednotlivé zvolené faktory jsem analyzovala a dospěla k závěru, že tyto faktory skutečně ovlivňují vztah mezi prodejcem a zákazníkem. Tyto faktory jsem blíže analyzovala u sledovaných firem v praktické části své práce. Pro syntézu svých závěrů a následnou komparaci výsledků jednotlivých podniků jsem zvolila formu vícekriteriálního vyhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.