Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pierre van Hauwe a jeho pedagogický odkaz
Pavlíčková, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce se zabývá osobností holandského skladatele, dirigenta a pedagoga Pierra van Hauwe a jeho hudebněvýchovnou koncepcí Spielen mit Musik. První část pojednává o Hauweho životě a uměleckých začátcích, poté je představena jeho sbormistrovská a pedagogická činnost. Stěžejní část práce je věnována jeho koncepci Spielen mit Musik jako syntézy idejí Schulwerku Carla Orffa a metodiky Zoltána Kodálye. Tato koncepce je popisována především na základě Hauweho publikace Spielen mit Musik. Další část práce blíže představuje jeho další stěžejní publikace, především učebnici hry na zobcové flétny (Hudební školka, učíme se společně hrát na zobcovou flétnu) a metodické příručky Noten lesen - Noten singen → Stimmbildung a Metrum und Rhythmus. Závěrečná část je věnována Hauweho kompozicím a aranžím a působení v České republice.
Klavírní dílo Václava Jana Tomáška a jeho využití ve výuce hry na klavír na ZUŠ
Jindřichová, Petra ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce Klavírní dílo Václava Jana Tomáška a jeho využití ve výuce hry na klavír na ZUŠ je rozdělena do čtyři kapitol. První kapitola uvádí život a dílo skladatele a charakteristiku tehdejší doby. Druhá kapitola se zabývá praktickým využitím vybraného klavírního díla pro žáky základní umělecké školy a dále uvádí Tomáškovy písně, které mohou být využity v rámci předmětu komorní hra na základní umělecké škole. Třetí kapitola pojednává o hudebním projektu jako jedné z možností moderního pojetí výuky. Ve čtvrté kapitole jsou uvedeny jednotlivé kroky uskutečněného hudebního průzkumu včetně jeho vyhodnocení. Tato práce má poskytnout čtenáři hlubší poznání o čekém hudebním skladateli V. J. K. Tomáškovi a jeho klavírním díle.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.