Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kulturní dědictví nehmotného charakteru na seznamu UNESCO - případová studie Mexika
Zasadilová, Hana ; Binková, Simona (vedoucí práce) ; Křížová, Markéta (oponent)
Cílem práce je zhodnotit, nakolik mexická nehmotná památka UNESCO "Den mrtvých" (Día de Muertos) skutečně živým dědictvím. První kapitola se věnuje organizaci UNESCO, instituci nehmotné památky a přehledu mexických nehmotných památek. Druhá kapitola ve třech částech představuje analýzu současného stavu svátku "Dne mrtvých" na pozadí jeho historického vývoje a hodnotí dosavadní dopad památkové ochrany UNESCO ve vztahu ke globalizaci a komercializaci svátku. Klíčová slova: Mexiko, Dušičky, UNESCO, nehmotné kulturní památky
Kulturní dědictví nehmotného charakteru na seznamu UNESCO - případová studie Mexika
Zasadilová, Hana ; Binková, Simona (vedoucí práce) ; Křížová, Markéta (oponent)
Cílem práce je zhodnotit, nakolik mexická nehmotná památka UNESCO "Den mrtvých" (Día de Muertos) skutečně živým dědictvím. První kapitola se věnuje organizaci UNESCO, instituci nehmotné památky a přehledu mexických nehmotných památek. Druhá kapitola ve třech částech představuje analýzu současného stavu svátku "Dne mrtvých" na pozadí jeho historického vývoje a hodnotí dosavadní dopad památkové ochrany UNESCO ve vztahu ke globalizaci a komercializaci svátku. Klíčová slova: Mexiko, Dušičky, UNESCO, nehmotné kulturní památky
Rozvoj duchovních hodnot u dětí mladšího školního věku v rámci práce ve školní družině
JÁCHIMOVÁ, Tereza
Práce se zabývá rozvojem duchovních hodnot u dětí mladšího školního věku v rámci práce ve školní družině. Teoretická část popisuje místo školní družiny ve volnonočasové sféře, charakterizuje specifika práce ve školní družině a věnuje se hodnotové problematice ve výchově z pohledu psychologie, pedagogické antropologie a axiologie, filozofie, etiky a z pohledu křesťanství. Dále charakterizuje mladší školní věk a přihlíží k morálnímu vývoji dítěte a k vývojovým stádiím lidské religiozity, popisuje rovněž některé problémy současné výchovy, které se vztahují k duchovní oblasti. Praktická část vychází z dotazníkového průzkumu, který byl proveden na dvou základních školách. Dotazník se zaměřoval na křesťanský význam Velikonoc a Vánoc, na nadpřirozené jevy a na problematiku smrti. Z průzkumu vyplynulo, že většina dětí netuší nic o křesťanském významu Velikonoc ani Vánoc, zajímá se o nadpřirozené jevy a vážně přemýšlí o smrti. Na základě výsledků dotazníkového průzkumu jsou zpracovány tři tématické týdny, které se zaměřují na křesťanský význam Vánoc a Velikonoc a na problematiku smrti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.