Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Netradiční metody měření v dopravním inženýrství
Martínek, Jakub ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo prozkoumat možnosti využití inerciální měřící jednotky v dopravním inženýrství. V první části jsem se zaměřil na popis, výrobu a využití inerciální měřící jednotky. V druhé části jsem teoreticky zpracoval možná využití v dopravním inženýrství. a) vyhodnocení parametrů a stavu komunikace b) působení parametrů komunikace na dopravní prostředek a osoby. Ve třetí části jsem se soustředil na zpracování, postup a vyhodnocení dat pokusných měření, které jsem sám provedl. Jsou to: • vyrovnání IMU • nastartování vozu • přímá jízda • šikmý sjezd z obytné zóny • dlouhý příčný práh.
Dopravně-inženýrské řešení křižovatky ulic Přímá-Nábřeží ve Zlíně
Hájková, Barbora ; Dorňák, David (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením komplikované dopravní situace na křižovatce Přímá – Nábřeží ve městě Zlín. První část práce je zaměřena na diagnostiku aktuálního stavu na křižovatce. Ve druhé části autorka porovnává možná řešení, navrhuje a posuzuje řízení pomocí světelně signalizačního zařízení, zejména jeho koordinaci se sousední světelně řízenou křižovatkou Tomáše Bati – Přímá. V poslední části práce je celé řešení ověřeno a znázorněno pomocí mikrosimulace.
Návrh variantního dopravního připojení rozšiřovaného obchodního areálu v Modřicích
Knopp, Martin ; Fencl, Ivan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje návrhu a srovnání variant řešení dopravy v oblasti nákupní zóny na území města Modřice v souvislosti s rozšiřováním této zóny o nové obchodní prostory. V první části práce je obsaženo pojednání o oboru dopravního inženýrství, dopravní telematice a ITS. Dále je v práci detailně rozebrán stávající stav a kalibrace modelu dopravy v programu AIMSUN, který představuje těžiště celé práce. V další části práce jsou předložena tři odlišná řešení organizace dopravy v předmětném území včetně modelu každé varianty v programu AIMSUN a včetně detailního rozboru každého řešení. V poslední části jsou jednotlivá řešení srovnána podle výsledků z modelu AIMSUN.
Zhodnocení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích ve vztahu k cestujícím ve městě Veselí nad Lužnicí
DVOŘÁKOVÁ, Lucie
Téma diplomové práce je zhodnotit bezpečnost a plynulost silničního provozu na pozemních komunikacích ve vztahu k cestujícím na zastávkách BUS ve městě Veselí nad Lužnicí. Cílem práce bylo identifikovat nedostatky na stávajících zastávkách BUS v uvedeném městě z pohledu bezpečnosti silničního provozu na pozemních komunikacích pro jejich uživatele, tedy v mém případě pro cestující. Dále pak byla navrhnuta vhodná opatření, která by zvýšila bezpečnost cestujících a komfort užití zastávek BUS, čímž by bylo docíleno bezpečnějšího dopravního prostoru pro všechny účastníky silničního provozu. Pro úplnost poskytnutých informací byly ještě vyneseny rozhledové poměry křižovatek v blízkosti zastávek BUS a navržená opatření zhodnocena z bezpečnostního, časového a ekonomického hlediska. K dosažení uvedených cílů bylo v teoretické části práce použito zejména analýzy dostupných právních předpisů a související literatury týkající se problematiky dopravního inženýrství. V praktické části pak bylo použito výzkumných metod, např. pozorování, analýza, indukce a dedukce k identifikaci nedostatků na zastávkách BUS a následné použití metod srovnání, analogie, dobré praxe či konzultací s kolegy a odborníky v dané problematice k navržení odpovídajících opatření vedoucích ke zvýšení bezpečnosti cestujících na zastávkách BUS. Diplomová práce může sloužit městu Veselí nad Lužnicí jako podkladový materiál pro zpracování projektové dokumentace v oblasti zvýšení bezpečnosti cestujících na zastávkách BUS. Navržená opatření a principy jejich realizace mohou být aplikována i v dalších městech a obcích v celé České republice.
Dopravně-inženýrské řešení křižovatky ulic Přímá-Nábřeží ve Zlíně
Hájková, Barbora ; Dorňák, David (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením komplikované dopravní situace na křižovatce Přímá – Nábřeží ve městě Zlín. První část práce je zaměřena na diagnostiku aktuálního stavu na křižovatce. Ve druhé části autorka porovnává možná řešení, navrhuje a posuzuje řízení pomocí světelně signalizačního zařízení, zejména jeho koordinaci se sousední světelně řízenou křižovatkou Tomáše Bati – Přímá. V poslední části práce je celé řešení ověřeno a znázorněno pomocí mikrosimulace.
Návrh variantního dopravního připojení rozšiřovaného obchodního areálu v Modřicích
Knopp, Martin ; Fencl, Ivan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje návrhu a srovnání variant řešení dopravy v oblasti nákupní zóny na území města Modřice v souvislosti s rozšiřováním této zóny o nové obchodní prostory. V první části práce je obsaženo pojednání o oboru dopravního inženýrství, dopravní telematice a ITS. Dále je v práci detailně rozebrán stávající stav a kalibrace modelu dopravy v programu AIMSUN, který představuje těžiště celé práce. V další části práce jsou předložena tři odlišná řešení organizace dopravy v předmětném území včetně modelu každé varianty v programu AIMSUN a včetně detailního rozboru každého řešení. V poslední části jsou jednotlivá řešení srovnána podle výsledků z modelu AIMSUN.
Netradiční metody měření v dopravním inženýrství
Martínek, Jakub ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo prozkoumat možnosti využití inerciální měřící jednotky v dopravním inženýrství. V první části jsem se zaměřil na popis, výrobu a využití inerciální měřící jednotky. V druhé části jsem teoreticky zpracoval možná využití v dopravním inženýrství. a) vyhodnocení parametrů a stavu komunikace b) působení parametrů komunikace na dopravní prostředek a osoby. Ve třetí části jsem se soustředil na zpracování, postup a vyhodnocení dat pokusných měření, které jsem sám provedl. Jsou to: • vyrovnání IMU • nastartování vozu • přímá jízda • šikmý sjezd z obytné zóny • dlouhý příčný práh.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.