|
Interaktivní architektura
Müller, Tomáš ; Stavric, Milena (oponent) ; Kaftan, Martin (vedoucí práce)
Interaktivní architektura Dnešní svět se neustále dynamicky mění. Spolu s ním se také mění prostředí ve kterém lidé žijí. Architektura, která se od počátku lidstva zaměřuje na vylepšování a zpříjemňování okolního prostředí ve prospěch člověka, má nyní díky pokroku technologií možnost ožít a stát se interaktivní. Interaktivní architektura, která se dynamicky přizpůsobuje měnícím se podmínkám a potřebám člověka, může položit základ robustnímu a adaptibilnímu řešení, které by mohlo v budocnu přispět k odolnější a udržitelnější architektuře. V rámci práce bude za využití soudobých digitálních navrhovacích technik umožněno propojení potenciálu starobylého umění origami - techniky skládání z papíru, s dnešní technologií. Díky tomuto propojení je možné vytvořit architekturu, která se bude moci měnit a přizpůsobovat nejrůznějším potřebám člověka. Tato diplomová práce se zaměřuje na digitalizaci origami, rozvíjení struktur inspirovaným Miura origami vzorem, přechod od papírových skořepin k kinetickým pohyblivým skořepinám a k vývoji digitálního nástroje schopného navrhovat a kontrolovat chování interaktivních skořepin. Prostřednictvím digitálních simulací bude otestováno chování interaktivních komponent.
|
| |
| |
| |
| |
|
Iterativní generování sinového a kosinového signálu při omezené délce slova
Štursa, Jarmil
Iterativní způsob generování sinového a kosinového signálu nevyžaduje žádnou tabulku ROM. Zvláštní pozornost je věnována správnému určení počátečních podmínek iterace a konečné délce slova parametrů některých systémový čintelů. Pro simulaci tohoto iterativního postupu jsme použili programové prostředí Matlab. Je vyšetřována úroveň normalizovaných chyb generovaného sinového i kosinového signálů.
|