Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žák-cizinec v prostředí české základní školy
Kny, Lenka ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Žák-cizinec v prostředí české základní školy se soustředí na vzdělávání žáků- cizinců na území České republiky. Nejprve se zabývá obecně vzděláváním žáků v období povinné školní docházky, neboť i žáci-cizinci v tomto věku mají své povinnosti dané zákony České republiky. Dále je snaha definovat pojem žák-cizinec, kdy záleží, zda jde konkrétně o žáka s odlišným mateřským jazykem (OMJ), případně o žáka bilingvního. Například znalost anglického jazyka žákům proces adaptace může usnadnit, přesto je český jazyk klíčový nejen pro samotné vzdělávání, ale i pro sociální vztahy a celkově psychickou pohodu. Otvírá žákům možnosti i do budoucna, po ukončení základní školy. Diplomová práce zjišťuje, jak konkrétně probíhá začleňování třech žáků-cizinců do prostředí české základní školy, snahou je popsat dílčí potíže, se kterými se žáci setkávali a jež museli překonávat. Blíže jsou reflektovány obtíže související s neznalostí českého jazyka a ve vztahu k sociálním vazbám. Dále jsou analyzována využitá podpůrná opatření a závěrem se hledají další faktory, které žákům celý proces inkluze mohou zjednodušit. Jelikož ve všech třech případech jde o žáky s OMJ, je celý proces adaptace ztížen jazykovou bariérou. Problematická se jeví nedostatečná motivovanost žáků: je prokázáno, že začleňování do určité...
Počátky vzdělávání v Prachaticích. Zaměřeno na Obecnou školu českou (1881)
JUŘICOVÁ, Iveta
Práce je zaměřena na popis a shrnutí vývoje vzdělávání v Prachaticích. Stručněji popisuje vzdělávání ve středověku a to zejména na literátské škole. Následně se zabývá etapou existence nejpve německého gymnázia, později českého. Je zde nastíněn i národnostní problém, čili soužití Čechů a Němců v jednom městě a jeho blízkém okolí. Podkapitola o této národnostní problematice je kratšího charakteru, ale "kvalita" sousedských vztahů se prolíná víceméně celou prací. Dále se práce poněkud detailněji zabývá Obecnou školou českou, okolnostmi týkající se jejího vzniku a jejím chodem během třech období, čili v letech 1881?1918, 1918?1938, během okupace a prvními léty po osvobození. Poslední etapa je oproti předchozím dvěma stručnější. Práce končí rokem 1949, dobou, kdy termmín obecná škola zanikl.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.