Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
TV Sitcom Friends: Analysis of character humor strategies based on the violation of Grice's Conversational maxims
Šmilauerová, Anna ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Anna Šmilauerová: TV Sitcom Přátelé: analýza způsobu tvoření humoru na základě porušování Griceových konverzačních maxim Abstrakt Smyslem této diplomové práce je analýza způsobu tvoření humoru u postav Phoebe a Chandlera v televizním sitkomu Přátelé (Friends). Zjištěné převládající způsoby byly poté porovnány s osobnostmi těchto tvou postav. Analyzovaná data tvořily přepisy dialogů u pěti vzorových dílů ze série 1, 3, 5, 7, a 9, které byly posouzeny podle Griceova kooperačního principu. Ze všech výroků byly brány v úvahu pouze ty, které u diváků vyvolaly smích a zároveň porušily jednu nebo více konverzačních maxim (kvality, kvantity, relevance a vhodného způsobu). Bylo zjištěno, že postava Phoebe porušuje nejčastěji maximu relevance, a že její nejzábavnější vlastností je její nekonvenční povaha a nevěcnost. Jak její osobnost dospívá a vyvíjí se, na číslech četnosti tohoto způsobu humoru zaznamenáváme pokles. Naproti tomu Chandler je většinu času ironický, čímž a porušuje maximu kvality. Jeho osobnost se také postupně mění, ale jak dokazuje stabilní frekvence takových případů, jeho smysl pro humor u něj zůstává nezměměný po celou dobu seriálu. Klíčová slova: humor, kooperační princip, konverzační maximy kvality, kvantity, relevance a vhodného způsobu, konverzační implikatura
TV Sitcom Friends: Analysis of character humor strategies based on the violation of Grice's Conversational maxims
Šmilauerová, Anna ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Anna Šmilauerová: TV Sitcom Přátelé: analýza způsobu tvoření humoru na základě porušování Griceových konverzačních maxim Abstrakt Smyslem této diplomové práce je analýza způsobu tvoření humoru u postav Phoebe a Chandlera v televizním sitkomu Přátelé (Friends). Zjištěné převládající způsoby byly poté porovnány s osobnostmi těchto tvou postav. Analyzovaná data tvořily přepisy dialogů u pěti vzorových dílů ze série 1, 3, 5, 7, a 9, které byly posouzeny podle Griceova kooperačního principu. Ze všech výroků byly brány v úvahu pouze ty, které u diváků vyvolaly smích a zároveň porušily jednu nebo více konverzačních maxim (kvality, kvantity, relevance a vhodného způsobu). Bylo zjištěno, že postava Phoebe porušuje nejčastěji maximu relevance, a že její nejzábavnější vlastností je její nekonvenční povaha a nevěcnost. Jak její osobnost dospívá a vyvíjí se, na číslech četnosti tohoto způsobu humoru zaznamenáváme pokles. Naproti tomu Chandler je většinu času ironický, čímž a porušuje maximu kvality. Jeho osobnost se také postupně mění, ale jak dokazuje stabilní frekvence takových případů, jeho smysl pro humor u něj zůstává nezměměný po celou dobu seriálu. Klíčová slova: humor, kooperační princip, konverzační maximy kvality, kvantity, relevance a vhodného způsobu, konverzační implikatura
Porovnání Griceových a Leechových konverzačních principů
Marhanová, Kateřina ; Pacovská, Jasňa (vedoucí práce) ; Mareš, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat kooperační princip, který postuloval Herbert Paul Grice, a princip zdvořilostní, jehož autorem je Geoffrey Neil Leech, a na základě těchto poznatků pomocí ukázek konkrétních textů ilustrovat, jaký je vztah mezi kooperativní a zdvořilostní komunikací. Stěžejní součástí práce je část teoretická, jež je podrobně zaměřena na zásady kooperačního principu (maximy kvantity, kvality, relevance a způsobu), rysy kooperativního chování, problematiku konverzační implikatury a její příklady. Jedna z kapitol se dále zabývá vzájemným vztahem kooperačního a zdvořilostního principu. Součástí teoretické části jsou rovněž pravidla zdvořilostního principu (maximy taktu, velkorysosti, ocenění, skromnosti, souhlasu a účasti) a metajazykové aspekty zdvořilosti. V praktické části je prostřednictvím deseti přepsaných rozhovorů analyzováno verbální chování komunikačních partnerů z hlediska dodržování či porušování kooperačního a zdvořilostního principu. V závěru práce je zformulováno, jaké principy v ukázkách textů převládají a které jsou naopak upozaděny. KLÍČOVÁ SLOVA Kooperační princip Griceovy maximy Konverzační implikatura Zdvořilostní princip Maximy zdvořilosti

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.