Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přechod k demokracii v Peru v 80. letech a následný vývoj země
Zavoralová, Veronika ; Volenec, Otakar (vedoucí práce) ; Kochan, Jan (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje přechod k demokracii v Peru a sleduje, jaký byl následný vývoj této země po nastolení demokratického režimu. Vzhledem k tomu, že je demokracie stěžejním pojmem práce, nejprve se tento termín definuje a dále se hodnotí jeho současný stav ve světě a podrobněji v Latinské Americe. Práce poukazuje na to, že přechod k demokracii v Peru byl v mnoha ohledech podobný ostatním demokratizačním procesům v Latinské Americe, ale že zároveň vykazoval určitá specifika. Práce na závěr hodnotí současný stav demokracie v Peru podle toho, jak ji vnímají samotní obyvatelé této země.
Postavení národnostních menšin: případ Španělska
Slaměnová, Lucie ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Rey, Martin (oponent)
Předmětem bakalářské práce je postavení národnostních menšin v případě Španělska. Cílem práce je zjistit, jestli je postavení menšin ve Španělsku pro tuto zemi efektivní. Bakalářská práce je rozdělena do tří částí - definice pojmu národnostní menšina, historické předpoklady a popis španělské ústavy. V první části se snažím o definování problematiky národnostních menšin. V druhé části se zabývám analýzou historických souvislostí s postavením národnostních menšin ve Španělsku. V poslední části se zabývám popisem španělské ústavy.
Vliv islámu na postavení Turecka v mezinárodním společenství: Turecko a EU. Dimenze lidských práv
Stavjaňa, Petr ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Novotná, Yvona (oponent)
Cílem práce je analyzovat pokroky, které Turecko udělalo v oblasti lidských práv a určit, jak významnou roli hraje islám. Práce se pokouší vyvrátit myšlenku, že v muslimské společnosti není možné vytvořit fungující legislativní systém, který bere dostatečný ohled na ochranu lidských práv. Jako teoretický základ posloužily především reformy z 20. a 30. let 21 století. Pro analýzu pokroků v oblasti legislativy byla použita Turecká ústava jako základní dokument, který je nejvýznamnějším předmětem zájmu Evropské unie. Klíčovou částí práce je analýza aktuálních problémů v oblasti lidských práv a kritika ze strany mezinárodního společenství, především Evropské unie, které musí Turecko čelit. Práce se pokouší určit, jak významnou roli v problematice hraje islám.
Orgány finanční správy obce - souvislosti a porovnání s EU
ŽEMLIČKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce pojednává o orgánech finanční správy obce, jejich souvislostí v porovnání s EU. Snahou je objasnit otázku: "Co je obec?", "Jaké jsou její orgány?", "Jakým způsobem vykonává samostatnou a přenesenou působnost?". Cílem práce je zmapovat činnost, resp. vymezit kompetence orgánů finanční správy obce. Obec je základem státu. Ústava České republiky charakterizuje obec jako základní územní společenství občanů, které má právo na samosprávu. Každá část území našeho státu je součástí území některé obce. Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, dává širokou možnost se sdružovat, zakládat svazky. V České republice, podobně jako v jiných státech EU, vytváří jednotlivé obce sdružení podle svých zájmů. Obce mají úkoly jak v oblasti samostatné působnosti, tak i v oblasti státem přenesené působnosti. Praktické uplatňování zákonů a předpisů se přitom neobejde bez potíží. Obce musí plnit úkoly shora, ale v podstatě nemají možnost působit zpětně a ovlivňovat podobu legislativy. Stát je jediný a může proto definovat své zájmy podle svých představ. Naproti tomu obcí je nespočet a navzájem se od sebe liší. Nesourodost dílčích zájmů jednotlivých obcí je tak pochopitelná. Samosprávné orgány mají v České republice rozsáhlé pravomoci. Tato skutečnost ale s sebou přináší i velkou odpovědnost. V České republice je v kolem 6 254 samosprávných obcí, z nichž celá řada má i poměrně rozsáhlou přenesenou působnost ze státu. O finančních prostředcích, které protékají finančními orgány územní samosprávy {--} jde o více než 250 mld. korun ročně {--} rozhodují zastupitelé v obcích a zastupitelé na úrovních krajů.
Smlouva o Ústavě pro Evropu očima veřejnosti
Horáková, Naděžda
CVVM v dubnu 2005 věnovalo pozornost na spokojenost obyvatel ČR se členstvím v EU a jejich názorům na smlouvu o ústavě EU.
Smlouva o Ústavě pro Evropu očima veřejnosti
Horáková, Naděžda
V cervnovém pruzkumu obcane vyslovovali svou spokojenost se clenstvim v Evropske unii. Dale respondenti odpovídali na otazku, zda by mela mit Evropská unie jednotnou ustavu ,a co si mysli o tom, jak jsou informovani o evropske ustave. V posledni casti se lide vyjadrovali k otazkam hlasovani o evropske ustave v referendu.
Verböczyho Tripartitum a základy ústavního zřízení Uherského království. (Nástin)
Janiš, Dalibor
Práce je věnována problematice vytváření základů uherského ústavního systému ve středověku a úloze Verböczyho Tripartita v uherském právu v raném novověku.
Ústavní základy moravského zemského práva na počátku novověku
Janiš, Dalibor
Práce je věnována problematice moravského zemského práva, utváření ústavních základů stavovského systému v 15. a 16. století, vztahům mezi stavy a panovníkem a zemským institucím (zemský soud, zemský sněm, zemská zřízení).
Zemská zřízení a zemské stavy v Horní a Dolní Lužici v 16. století
Bobková, Lenka
Přehled vývoje stavů ve dvou zemích České koruny, jejich vztah k českému králi a postupné formování zemského zřízení v Horní Lužici (1549, 1582, 1597), dílčí nařízení v Dolní Lužici (1538, 1498).
Nástin proměn stavovské skladby Českého království od konce 14. do počátku 16. století
Šmahel, František
Proměny stavovské skladby v českých zemích od konce 14. století do počátku 16. století.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.