Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderové aspekty rodičovské volby tradiční a Montessori mateřské školy
Kučerová Uriková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce se věnuje genderovým aspektům rodičovské volby klasické a Montessori mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje tématům spojeným jednak s genderovou identitou a jejím vývojem a jednak s předškolním obdobím, které je popisováno především z hlediska genderu. Vzhledem k tomu, že důležitou součástí dětství jsou hračky, i jim se teoretická část práce věnuje a zkoumá jejich genderovanost. Jako jeden z možných přístupů k dětem je nabízena genderová rovnost ve výchově a vzdělávání. Velký prostor zaujímá v teoretické části Montessori metoda výchovy a vzdělávání. Práce také srovnává Montessori mateřské školy s mateřskými školami klasickými. Výzkum diplomové práce je založen na kvalitativní analýze rozhovorů s matkami dětí v předškolním a mladším školním věku. Tato analýza jde napříč všemi rozhovory a hledá a následně porovnává společné kategorie. Z výzkumu vzešlo, že matky při výběru mateřské školy pro své dítě nezohledňují formu genderové socializace v mateřské škole. Alternativní mateřskou školu volí častěji matky dětí, které ve svém působení na dítě uplatňují prvky genderově citlivé výchovy. Matky, které vybírají pro své dítě Montessori mateřskou školu, mají více konkrétních a jasněji definovaných kritérií výběru, než matky vybírající klasickou mateřskou školu. Klíčová slova: gender,...
Práce s literárním textem metodami dramatické výchovy s 5-7letými dětmi
Krajíčková, Veronika ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na práci s literárním textem metodami dramatické výchovy. Cílem práce je zjistit možnosti a specifika využití těchto metod při práci s 5-7letými dětmi a nabídnout lekce dramatické výchovy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá vývojovými zvláštnostmi a potřebami 5-7letých dětí, důležitostí hry a rolí literatury v životě dítěte, dramatickou výchovou, výběrem literárního textu a jeho využitím v dramatické výchově. Praktická část nabízí šest lekcí dramatické výchovy. Tyto lekce jsou zrealizované v mateřské škole a v 1. a 2. ročníku základní školy. Součástí praktické části jsou reflexe lekcí s jednotlivými skupinami dětí a jejich vzájemné porovnání. Praktická část také obsahuje návrhy dalších tří lekcí. Lekce jsou inspirované různými žánry dětské literatury. Z výsledků vyplývá, že u takto starých dětí jsou nejúčinnější především tyto techniky: jednoduchá pantomima, asociační kruh, alej, škála postojů, živé obrazy. Zadávané činnosti musí mít jasně stanovená srozumitelná pravidla. Vhodné je konkrétně přidělovat role a poskytnout nebo navrhnout dětem popisy znázorňovaných situací.
Genderové aspekty rodičovské volby tradiční a Montessori mateřské školy
Kučerová Uriková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce se věnuje genderovým aspektům rodičovské volby klasické a Montessori mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje tématům spojeným jednak s genderovou identitou a jejím vývojem a jednak s předškolním obdobím, které je popisováno především z hlediska genderu. Vzhledem k tomu, že důležitou součástí dětství jsou hračky, i jim se teoretická část práce věnuje a zkoumá jejich genderovanost. Jako jeden z možných přístupů k dětem je nabízena genderová rovnost ve výchově a vzdělávání. Velký prostor zaujímá v teoretické části Montessori metoda výchovy a vzdělávání. Práce také srovnává Montessori mateřské školy s mateřskými školami klasickými. Výzkum diplomové práce je založen na kvalitativní analýze rozhovorů s matkami dětí v předškolním a mladším školním věku. Tato analýza jde napříč všemi rozhovory a hledá a následně porovnává společné kategorie. Z výzkumu vzešlo, že matky při výběru mateřské školy pro své dítě nezohledňují formu genderové socializace v mateřské škole. Alternativní mateřskou školu volí častěji matky dětí, které ve svém působení na dítě uplatňují prvky genderově citlivé výchovy. Matky, které vybírají pro své dítě Montessori mateřskou školu, mají více konkrétních a jasněji definovaných kritérií výběru, než matky vybírající klasickou mateřskou školu. Klíčová slova: gender,...
Práce s literárním textem metodami dramatické výchovy s 5-7letými dětmi
Krajíčková, Veronika ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na práci s literárním textem metodami dramatické výchovy. Cílem práce je zjistit možnosti a specifika využití těchto metod při práci s 5-7letými dětmi a nabídnout lekce dramatické výchovy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá vývojovými zvláštnostmi a potřebami 5-7letých dětí, důležitostí hry a rolí literatury v životě dítěte, dramatickou výchovou, výběrem literárního textu a jeho využitím v dramatické výchově. Praktická část nabízí šest lekcí dramatické výchovy. Tyto lekce jsou zrealizované v mateřské škole a v 1. a 2. ročníku základní školy. Součástí praktické části jsou reflexe lekcí s jednotlivými skupinami dětí a jejich vzájemné porovnání. Praktická část také obsahuje návrhy dalších tří lekcí. Lekce jsou inspirované různými žánry dětské literatury. Z výsledků vyplývá, že u takto starých dětí jsou nejúčinnější především tyto techniky: jednoduchá pantomima, asociační kruh, alej, škála postojů, živé obrazy. Zadávané činnosti musí mít jasně stanovená srozumitelná pravidla. Vhodné je konkrétně přidělovat role a poskytnout nebo navrhnout dětem popisy znázorňovaných situací.
HRA VE WALDORFSKÉ MATEŘSKÉ ŠKOLE,NERUDOVA 53, ČESKÉ BUDĚJOVICE
PRAJKOVÁ, Michaela
Diplomová práce je zaměřena na hru ve Waldorfské mateřské škole, Nerudova 53, České Budějovice. V teoretické části se věnuji charakteristice waldorfského předškolního vzdělávání podle Rudolfa Steinera, rámcovým vzdělávacím programem, jeho klíčovými kompetencemi a hrou, její definicí a charakteristikou. Praktická část diplomové práce se skládá ze sborníku her a rozborem jejich klíčových kompetencí, které se ve hře u dítěte rozvíjejí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.