Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza dětské kresby jako doplňující prostředek při posuzování školní neúspěšnosti
Vyšatová, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možností nalézt v dětské kresbě projevy, které by mohly pomoci při odkrývání školní neúspěšnosti. Skládá se z teoretické a výzkumné části. Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury a praxe. V první kapitole jsou popsány příčiny a projevy školní neúspěšnosti. Druhá kapitola se zabývá kresbou a kresebnými testy. Ve třetí kapitole popisuji metody a techniky použité v samotném výzkumu. Výzkumná část obsahuje šetření, jehož hlavním cílem bylo potvrdit určité rysy obsahující kresbu neúspěšného žáka. Výsledků šetření bylo dosaženo pomocí kresby, "Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti žáků" autorů Z. Matějčka a M. Vágnerové, analýzy průměru známek a rozhovorů s učitelkami. Cílem práce je charakterizovat projevy neúspěšného žáka v kresbě.
Stimulace grafomotorického vývoje dětí v předškolním věku
Musilová, Klára ; Stolařová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na popis, sledování a stimulaci grafomotorického vývoje dětí v předškolním věku. Je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se zabývá vývojem jedince v předškolním věku, hygienickými a pracovními návyky, které jsou důležité pro grafomotorický rozvoj. Dále se věnuje vývoji grafomotoriky a kresby. Součástí je i popis grafomotorických obtíží a následně programů, které napomáhají stimulaci grafomotorického vývoje. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem je sledování a popis efektu grafomotorické stimulace u dětí navštěvujících konkrétní grafomotorický kurz. Sledován je stav a následně posun sedmi dětí ve vybraných oblastech před kurzem a po absolvování kurzu. To vše je realizováno formou kazuistické studie.
Analýza dětské kresby jako doplňující prostředek při posuzování školní neúspěšnosti
Vyšatová, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možností nalézt v dětské kresbě projevy, které by mohly pomoci při odkrývání školní neúspěšnosti. Skládá se z teoretické a výzkumné části. Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury a praxe. V první kapitole jsou popsány příčiny a projevy školní neúspěšnosti. Druhá kapitola se zabývá kresbou a kresebnými testy. Ve třetí kapitole popisuji metody a techniky použité v samotném výzkumu. Výzkumná část obsahuje šetření, jehož hlavním cílem bylo potvrdit určité rysy obsahující kresbu neúspěšného žáka. Výsledků šetření bylo dosaženo pomocí kresby, "Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti žáků" autorů Z. Matějčka a M. Vágnerové, analýzy průměru známek a rozhovorů s učitelkami. Cílem práce je charakterizovat projevy neúspěšného žáka v kresbě.
Stimulace grafomotorického vývoje dětí v předškolním věku
Musilová, Klára ; Stolařová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na popis, sledování a stimulaci grafomotorického vývoje dětí v předškolním věku. Je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se zabývá vývojem jedince v předškolním věku, hygienickými a pracovními návyky, které jsou důležité pro grafomotorický rozvoj. Dále se věnuje vývoji grafomotoriky a kresby. Součástí je i popis grafomotorických obtíží a následně programů, které napomáhají stimulaci grafomotorického vývoje. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem je sledování a popis efektu grafomotorické stimulace u dětí navštěvujících konkrétní grafomotorický kurz. Sledován je stav a následně posun sedmi dětí ve vybraných oblastech před kurzem a po absolvování kurzu. To vše je realizováno formou kazuistické studie.
Kresebný projev dětí s poruchou autistického spektra (PAS)
SOLDÁTOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zaměřuje na kresbu dětí s poruchou autistického spektra. Je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje čtyři hlavní kapitoly. Tři kapitoly se zabývají poruchami autistického spektra, jejich druhy, možnostmi diagnostiky, četností výskytu a možnými příčinami autismu. Je zde také popsán vývoj dítěte s autismem. Čtvrtá kapitola se věnuje dětské kresbě. Nabízí přehledný vývoj dětské kresby, specifika, která se objevují v kresbách dětí s autismem a možnosti, jak využít kresbu v diagnostice. V praktické části jsou analyzovány a interpretovány kresby 12 dětí s dětským autismem. Výsledky jsou získávány na základě pozorování kresby a vyhodnocování předem stanovených kritérií. Cílem práce je zjistit, jak se typické charakteristiky autismu projevují v kresbě dětí.
Kresba dětí mladšího školního věku (porovnání kresby dětí z běžných tříd a tříd pro nadané děti)
HANUSOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na kresbu dětí mladšího školního věku. Jsou porovnávány kresby dětí z běžných tříd základní školy s kresbami dětí ze tříd pro nadané. Práce je dělena na dva oddíly, teoretickou a empirickou část. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly. První pojednává o vývojovém období mladšího školního věku. Zmiňuje vývoj osobnosti a sebepojetí dítěte. Zaměřuje se také na kognitivní, emoční a sociální vývoj v tomto období. Ve druhé kapitole je popisována dětská kresba s důrazem na její ontogenezi. Poslední část se zabývá talentem a charakteristikou nadaných dětí. V praktické části jsou porovnávány kresby autoportrétu a vysněného domu obou skupin. Cílem je nalézt a popsat rozdíly v těchto výtvarných projevech. Jsou analyzovány kresby 28 dětí z běžných tříd základní školy a stejný počet kreseb dětí nadaných ve věku 9 11 let. Výsledky jsou získány na základě pozorování kresby a vyhodnocování předem stanovených kritérií.
Využití arteterapeutických prvků a technik artefiletiky ve výtvarné výchově na základní škole speciální
MRÁZEK, Luboš
Práce se zabývá charakteristikou systému vzdělávání dětí s mentální retardací v České republice. Následně definuje pojem mentální retardace, předkládá její jednotlivé stupně a blíže charakterizuje jedince se středně těžkým mentálním postižením. Dále popisuje výtvarnou výchovu a speciální výtvarnou výchovu a udává jejich stručnou charakteristiku. Práce definuje pojmy arteterapie a artefiletika, uvádí jejich metody, techniky a cíle. Hlavním tématem je vytvoření souboru speciálních výtvarných lekcí s cílem kompenzovat stupeň mentálního postižení u cílové skupiny dětí. Práce předkládá jednotlivá témata, jejich názvy, cíle, organizaci, formát práce, potřebné pomůcky, zadání a popisuje průběh. Všechna témata byla aplikována do praxe a jsou uvedena v jednotlivých kazuistikách.
Kresba rodiny u dětí mladšího školního věku
KLEPLOVÁ, Pavla
Diplomová práce je zaměřena na diagnostickou metodu kresby začarované rodiny u dětí na 1. stupni ZŠ. Teoretická část popisuje obecně období mladšího školního věku,rodinné prostředí dítěte a možnosti jejího fungování, vývoj kresby dětí mladšího školního věku a metodu kresby začarované rodiny. Praktická část diplomové práce analyzuje soubor 57 dětských kreseb, s cílem popisu nejčastějších symbolů, do nichž jsou jednotliví členové rodiny začarování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.