Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv canisterapie na klienta s kochleárním implantátem
FRAŇKOVÁ, Zuzana
Tato práce byla zaměřena na zjištění vlivu canisterapie u dětí s kochleárním implantátem. Canisterapie, jako jedna z forem zooterapie, představuje podpůrnou rehabilitační metodu založenou na kontaktu člověka se psem a jejich pozitivní interakci. Důraz je kladen zejména na řešení psychologických, emocionálních a sociálně integračních problémů, působení na fyzické zdraví je druhotné a zahrnuje spíše motivační složku. Kochleární implantát je elektronická funkční smyslová náhrada, která zprostředkovává sluchové vjemy neslyšícím jedincům přímou elektrickou stimulací sluchového nervu uvnitř hlemýždě vnitřního ucha. Cílem práce bylo vytvořit vhodný metodický materiál pro využití canisterapie u klienta s kochleárním implantátem. Tato práce by měla pomoci zařadit canisterapii do mozaiky výchovného a vzdělávacího procesu, jenž působí na celkový rozvoj dítěte s kochleárním implantátem. Pro zjištění cílů práce byl využit kvalitativní výzkum. Byla použita metoda zúčastněného pozorování, polostandardizovaný rozhovor, analýza dokumentů. Doplňujícím materiálem je fotodokumentace a videodokumentace. Výzkum byl proveden u dětí předškolního věku, po kochleární implantaci, kteří dochází do speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené v Českých Budějovicích a jsou integrováni do běžné mateřské školy. Na základě výzkumu byly vytvořeny metodické postupy canisterapie u klienta s kochleárním implantátem. Výsledky výzkumu potvrdily, že canisterapie působí velmi pozitivně na celkový rozvoj dítěte s kochleárním implantátem. Práce bude využita jako informační a studijní materiál začínajícím i profesionálním canisterapeutickým týmům, pedagogickým, speciálně pedagogickým a dalším odborným pracovníkům a také laické veřejnosti. Informace mohou být předány formou přednášek, vytvořením publikací, letáků, atd.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.