Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima školní třídy
TŮMOVÁ, Eva
Tato práce se zabývá klimatem školní třídy. Jejím cílem je změřit a porovnat klima školní třídy na vybraných jihočeských základních školách a gymnáziích. Práce se skládá ze dvou částí. První část je teoretická a jsou zde vymezeny základní pojmy vztahující se ke klimatu školní třídy. Zabývá se školní třídou jako sociální skupinou, pozicemi žáků ve skupině, základními aktéry i determinanty klimatu, vývojovou fází dospívání, ve které se dotazovaní žáci nacházejí, rozdílem mezi základní školou a gymnáziem i možnostmi měření klimatu školní třídy. Ve druhé části, která je pro tuto práci stěžejní, jsou vymezeny cíle, předpoklady a metody výzkumu. V závěru práce jsou uvedeny výsledky měření, jejich interpretace a ověření stanovených předpokladů.
Charakteristiky sociálního klimatu školní třídy na střední odborné škole
LEFAN, Robert
Tato bakalářská práce se zabývá často diskutovaným tématem klimatem třídy. Zaměřuje se na tvorbu a vývoj sociálního klimatu ve třídě v prvním ročníku střední odborné školy. Práce je členěna na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část práce shrnuje informace o klimatu třídy z odborné literatury. Vysvětluje roli činitelů klimatu třídy při tvorbě sociálního klimatu ve třídě. Popisuje také možnosti diagnostiky klimatu ve třídě použitelné na střední škole. Praktická část je sondou do vzniku a tvorby sociálního klimatu ve dvou třídách prvního ročníku střední odborné školy. Měření klimatu ve třídě bylo provedeno pomocí standardizovaných dotazníků CES v preferované a aktuální formě. Výsledky měření jsou interpretovány také pomocí tabulek a grafů.
Klima třídy
KŘIKLAVOVÁ, Tereza
Cílem diplomové práce je posouzení klimatu školní třídy na druhém stupni základních škol v souvislosti s právě probíhající reformou školství. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy - například sociální skupina, sociální role, pozice ve skupinách, klima školy, třídy. Dále jsou zde popsány determinanty klimatu třídy, aktéři klimatu, nechybí současné přístupy ke zkoumání klimatu. V závěru je vysvětleno, co je to školská reforma. V praktické části jsou vymezeny cíle a předpoklady. Je zde blíže specifikována metoda měření i průběh měření. V závěru jsou ověřovány předpoklady.
Klima třídy
BOČKOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce je základní orientace v tématu zabývajícím se klimatem školní třídy a v pojmech souvisejících s tímto tématem. Cílem práce je také porovnávání klimatu různých tříd na dvou středních školách stejného zaměření. Teoretická část práce definuje základní pojmy ? prostředí, atmosféra, klima, kritická událost, dále pojmy související, jako např. sociální skupina. Pojednává také o aktérech klimatu a zaměřuje se na typy klimatu a současné přístupy k jeho měření. Praktická část diplomové práce vymezuje cíle a předpoklady měření, přibližuje užitou metodu měření, popisuje průběh měření a v závěru práce jsou ověřovány stanovené předpoklady.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.