Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Syndrom vyhoření u středoškolských učitelů
Báčová, Tereza
Tématem této bakalářské práce je přiblížení problematiky syndromu vyhoření u středoškolských pedagogů. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje stručný souhrn informací o pedagogické profesi, zejména o její historii a náročnosti. Podrobněji se práce zaměřuje na syndrom vyhoření u středoškolských pedagogů. Jsou zde uvedeny jeho příčiny, symptomy, jednotlivé fáze, diagnostické metody, možnosti terapie a také informace, jak syndromu vyhoření předcházet. Praktická část práce obsahuje kvantitativní výzkum, který zjišťuje, zda a v jaké míře se vyskytuje syndrom vyhoření u pedagogů středních škol v Jihomoravském kraji. Z dotazníkového šetření vyplývá, že ve třech zkoumaných oblastech vyhoření (osobní, pracovní a směrem k žákovi) se u pedagogů jako celku neprokázal výskyt syndrom vyhoření. Dále došlo z jištění, že k syndromu vyhoření jsou více náchylné ženy. Vyhořením trpí nejvíce pedagogů s délkou praxe 11-20 let. Dále bylo zjištěno, že syndromem vyhoření jsou nejvíce ohroženi pedagogové ze zdravotnické školy. Silný vliv na vyhoření má nepřímá pedagogická činnost. Výzkum celkového vyhoření neprokázal výskyt vyhoření u zkoumaného vzorku pedagogů, avšak individuální hodnocení jednotlivých respondentů je různorodé, kdy někteří nejsou vyhořelí, zatímco jiní vykazují velmi silné vyhoření.
Language and content integration models in ELT
Synková, Blanka ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Tato diplomová práce z oblasti výuky anglického jazyka se zabývá problematikou integrace jazyka a obsahu v širokém smyslu. Pojednává tedy nejen o CLILu, ale i jiných modelech výuky angličtiny založené na obsahu, zejména ESP (English for Specific Purposes), EAP (English for Academic Purposes) a EMI (English-medium Instruction). V teoretické kapitole jsou tyto modely popsány z hlediska historie, typických rysů, učitelů, studentů, jakož i kladů a záporů. V empirické části se práce zaměřuje na současnou praxi integrace angličtiny a obsahu na českých gymnáziích. Základem výzkumu jsou případové studie pěti učitelů, kteří učí různé předměty spadající do této kategorie. V přípravném výzkumu autorka zjišťovala, jaké předměty tohoto typu nabízejí gymnázia v Praze; nejčastěji se jedná o povinně volitelné semináře. Výsledky výzkumu naznačují, že integrace jazyka a obsahu v rámci povinně volitelných seminářů je v současnosti poměrně častou praxí, byť mnohdy neuvědomělou. Učitelé často postupují spíše na základě své intuice než odborných poznatků z oblasti integrace jazyka a obsahu. Obecně se zdá, že se v těchto seminářích klade větší důraz na obsahovou než na jazykovou složku. Výuka angličtiny založená na obsahu může být pro studenty přínosná tím, že se naučí používat jazyk v určité oblasti, naučí se pracovat s...
Language and content integration models in ELT
Synková, Blanka ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Tato diplomová práce z oblasti výuky anglického jazyka se zabývá problematikou integrace jazyka a obsahu v širokém smyslu. Pojednává tedy nejen o CLILu, ale i jiných modelech výuky angličtiny založené na obsahu, zejména ESP (English for Specific Purposes), EAP (English for Academic Purposes) a EMI (English-medium Instruction). V teoretické kapitole jsou tyto modely popsány z hlediska historie, typických rysů, učitelů, studentů, jakož i kladů a záporů. V empirické části se práce zaměřuje na současnou praxi integrace angličtiny a obsahu na českých gymnáziích. Základem výzkumu jsou případové studie pěti učitelů, kteří učí různé předměty spadající do této kategorie. V přípravném výzkumu autorka zjišťovala, jaké předměty tohoto typu nabízejí gymnázia v Praze; nejčastěji se jedná o povinně volitelné semináře. Výsledky výzkumu naznačují, že integrace jazyka a obsahu v rámci povinně volitelných seminářů je v současnosti poměrně častou praxí, byť mnohdy neuvědomělou. Učitelé často postupují spíše na základě své intuice než odborných poznatků z oblasti integrace jazyka a obsahu. Obecně se zdá, že se v těchto seminářích klade větší důraz na obsahovou než na jazykovou složku. Výuka angličtiny založená na obsahu může být pro studenty přínosná tím, že se naučí používat jazyk v určité oblasti, naučí se pracovat s...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.