Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování systémů bonus - malus
Stroukalová, Marika ; Mazurová, Lucie (vedoucí práce) ; Prokešová, Michaela (oponent)
Název práce: Modelování systémů bonus - malus Autor: Marika Stroukalová Katedra: Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Lucie Mazurová, Ph.D., KPMS MFF UK Abstrakt: V této práci se zabýváme tarifními systémy bonus-malus užívanými k úpravě apriorně stanoveného pojistného na základě individuálního škodního průběhu v pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Zámě- rem předložené práce je popsat klasický model pro průchod klienta systémem v podobě Markovova řetězce. Pro každou bonus-malus třídu je stanovena re- lativní sazba pojistného. Dalším cílem této práce je najít optimální hodnoty pro relativní sazby, zohledňující apriorně stanovené pojistné. Teoretický model, založený na stacionárním rozdělení bonus-malus tříd, aplikujeme na konkrétní systém v České republice s využitím reálných českých dat. Výsledkem praktické části práce je porovnání optimálních a skutečných relativních sazeb a posouzení vhodnosti použití zvoleného teoretického modelu pro český systém bonus-malus. Klíčová slova: bonus-malus systém, apriorní segmentace, stacionární rozdělení, relativní sazba, kvadratická ztrátová funkce 1
Modelování systémů bonus - malus
Stroukalová, Marika ; Mazurová, Lucie (vedoucí práce) ; Prokešová, Michaela (oponent)
Název práce: Modelování systémů bonus - malus Autor: Marika Stroukalová Katedra: Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Lucie Mazurová, Ph.D., KPMS MFF UK Abstrakt: V této práci se zabýváme tarifními systémy bonus-malus užívanými k úpravě apriorně stanoveného pojistného na základě individuálního škodního průběhu v pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Zámě- rem předložené práce je popsat klasický model pro průchod klienta systémem v podobě Markovova řetězce. Pro každou bonus-malus třídu je stanovena re- lativní sazba pojistného. Dalším cílem této práce je najít optimální hodnoty pro relativní sazby, zohledňující apriorně stanovené pojistné. Teoretický model, založený na stacionárním rozdělení bonus-malus tříd, aplikujeme na konkrétní systém v České republice s využitím reálných českých dat. Výsledkem praktické části práce je porovnání optimálních a skutečných relativních sazeb a posouzení vhodnosti použití zvoleného teoretického modelu pro český systém bonus-malus. Klíčová slova: bonus-malus systém, apriorní segmentace, stacionární rozdělení, relativní sazba, kvadratická ztrátová funkce 1
Analýza pojištění motorových vozidel
Malá, Markéta ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Vohralík, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu pojištění motorových vozidel v České republice. V teoretické části se autorka zabývá povinným ručením a havarijním pojištěním. Téma je velmi aktuální z důvodu proměnlivosti situace na trhu, kterou vytvářejí pojišťovny v rámci své konkurenceschopnosti a snahy o získání klienta. Praktická část se zabývá zkoumáním českého finančního trhu. Autorka práce se zaměřuje na čtyři vybrané pojišťovny dle předepsaného pojistného na povinné ručení a havarijní pojištění. Pro potencionální zájemce o pojištění jsou v praktické části uvedeny dva příklady, na kterých je možné vypozorovat vliv daných faktorů. V poslední části si autorka klade za cíl zjistit výhodnost uzavření kombinovaného produktu, oproti uzavření povinného ručení a havarijního pojištění zvlášť.
Motivuje systém bonus-malus řidiče k větší zodpovědnosti na silnicích?
Línová, Veronika ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Práce se zabývá otázkou, zda zavedení malusové politiky do systému bonus-malus v rámci povinného ručení motivuje řidiče k větší zodpovědnosti na silnicích. Vzhledem k navyšování pojistného v případě vzniku pojistné události by tento systém mohl motivovat řidiče ke změně jízdních návyků vedoucích k poklesu vzniku pojistné události. K zodpovězení otázky je provedena regresní analýza s využitím modelu náhodných efektů a analyzováni jsou řidiči pojišťovny Allianz v letech 2000 - 2005. Provedená analýza poskytuje výsledek, že zavedení malusové politiky nevedlo řidiče k zodpovědnějšímu chování na silnicích. Pouze v jednom případě je zaznamenán vliv zkoumaného efektu v interakci s jinou vysvětlující proměnnou - v regionech do 10 000 obyvatel zavedení malusové politiky mělo vliv na snížení vzniku pojistné události. Dále je zkoumáno, které charakteristiky řidiče a technické parametry vozidla mají vliv na vznik pojistné události. Zkoumanými vysvětlujícími proměnnými jsou pohlaví řidiče, region bydliště řidiče, věk řidiče a objem motoru vozidla. U všech vysvětlujících proměnných byl zaznamenán vliv na vznik pojistné události.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.