Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Doplnění interaktivního režimu vývojového prostředí BlueJ o podporu práce s datovody
Pešat, David ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem této práce je rozšířit stávající funkcionalitu vývojového prostředí BlueJ o možnost práce s datovody v interaktivním režimu. Tato nová funkcionalita napomáhá usnadnit a vylepšit výuku programování v rámci metodiky Architecture First. V první části se práce zabývá vývojovým prostředím BlueJ a rozebírá problémové progra-mové konstrukce, které nemají dostatečnou podporu v interaktivním režimu. Hlavní důraz je přitom kladen na datovody. Následující část práce navrhuje případné možnosti rozšíření, které by bylo vhodné zakomponovat do stávající funkcionality. Další část práce se zabývá analýzou navrhnutých změn. Závěrečná část práce se pak věnuje samotné realizací, kde je popisováno jakým způsobem autor při řešení postupoval.
Doplnění vývojového prostředí BlueJ o funkce využitelné v úvodních kurzech programování
Chadim, Marek ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem této práce je navrhnout a následně vyvinout nástroj, který bude součástí vývojového prostředí BlueJ a který uživatelům umožní v interaktivním režimu zobrazit kopenogram zvolené metody. To by mělo přispět ke zlepšení podpory metodiky Architecture First, v prostředí BlueJ. Práce je zahájena teoreticky, kdy je nejprve popsána metodika Objects First, se kterou je zmíněné vývojové prostředí spjato. Na to navazuje část věnující se metodice Architecture First, odstraňující některé nedostatky metodiky Objects First, a k jejíž podpoře má tato práce přispět. Následuje analýza nástroje umožňujícího v interaktivním prostředí BlueJ generovat zdrojový kód. Na ni navazuje část popisující kopenogramy z teoretického hlediska. Poté se práce dostává ke svému hlavnímu cíli, kdy je nejprve navrhnut zmíněný nástroj, jehož realizace je popsána v další kapitole. Tento nástroj by měl sloužit pro účely výuky objektově orientovaného programování v prostředí BlueJ v souladu se zásadami metodiky Architecture First.
Doplnění vývojového prostředí BlueJ o funkce využitelné v úvodních kurzech programování
Bobusky, Sergej ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Nepostradatelným nástrojem každého vývoje programové aplikace je integrované vývojo-vé prostředí (IDE). Na trhu existuje celá řada vývojových prostředí, ne všechny jsou však vhodné k použití v začátečnických kurzech programování. Jednou z prominentních výjimek je nástroj BlueJ. Tento nástroj je používaný lektory na stovkách univerzit po celém světě, což dokládá jeho vhodnost pro začínající programátory. Jednou z jeho předních vlastností, která nesporně přispěla populárnosti nástroje, je interak-tivní režim práce s uživatelem. Tento režim vytváří jakousi abstrakci nad zdrojovým kó-dem. Uživatel tak v reálném čase interaguje s objekty ve své aplikaci a vytváří tak definice metod, aniž by musel kód přímo psát. Navzdory řadě předností má BlueJ i řadů neduhů. Cílem teto práce je identifikovat nejpal-čivější neduhy interaktivního režimu BlueJ a posléze navrhnout a realizavot úpravy jeho stávající funkcionality, tak aby nástroj bylo možné použit v kurzech programování.
Doplnění pluginu BJ2NB o další funkce editoru
Zrůst, Vojtěch ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vylepšením funkčnosti pluginu BJ2NB pro NetBeans. Plugin vznikl za účelem usnadnění, resp. odstranění bariéry přechodu z programu BlueJ, který se používá především k výukovým účelům programování pro začátečníky, na program NetBeans IDE -- komplexní vývojové prostředí pro profesionální vývoj aplikací. Plugin se skládá ze 4 modulů: Mediatoru, Interactoru, Executoru a Editoru. Editor je modul obstarávající tvorbu diagramu a práci s ním. Cílem práce je upravit některou funkčnost tohoto modulu. Jedním z hlavních cílů je úprava formátu souboru XML, do kterého se ukládají informace o diagramu. Dále se především jedná o usnadnění práce s grafickým prostředím tak, aby bylo vhodné pro začátečníky a o úpravu vykreslování diagramu.
Zprostředkování funkčnosti NetBeans pro rozšiřující moduly
Bobuskyy, Serhiy ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Při seznamování se s principy objektově orientovaného programování v začátečnických pro-gramovacích kurzech se můžou studenty potýkat se značnými nesnázemi. Jedním ze způsobů, jak jim proces učení usnadnit, je využití vhodného vývojového prostředí. Jedním z takových nástrojů, který se stal v akademické sféře velice oblíbeným a k jehož využívání se veřejné hlásí téměř 1000 univerzit z celého svět, je BlueJ. Zařazení BlueJ do výuky však představuje pouze částečné řešení výše zmíněného problému. Jsme zde totiž svědky typické situace, kde řešením jednoho problémů vzniká několik jiných. BlueJ sice může výborně posloužit při osvojování si základů OOP, pro práci profesionálního programátora je však zcela nedostačující. Studenti se tedy dříve či později musejí potýkat s přechodem na profesionální vývojové prostředí -- např. NetBeans IDE, Eclipse. Tento přechod nebývá vždy snadný. Některé zdroje dokonce kladou obtížnost tohoto přechodu na roveň obtížnosti, která je spjata s učením se nového jazyka. Námětem pro toto bakalářskou práci byla myšlenka umožnit výuku programovacích jazyků s použitím profesionálního nástroje od samého začátku. Aby to bylo možné, je nezbytné nejprve najít/vybrat vhodný nástroj. Dle našich informací však žádný v současné době neexistuje. Za této situace se jediným řešením jeví úprava nějakého stávajícího. Jako aplikace, kterou budeme přizpůsobovat našim požadavkům, byla vybrána NetBeans IDE. Cílem této práce bylo zanalyzovat strukturu aplikace NetBeans IDE, navrhnout a implemen-tovat API, které umožní získávat informace o vnitřní struktuře Java projektů, provádět změny ve zdrojovém kódu a integrovat novou funkcionalitu do stávající aplikace. Cíle bylo úspěšně dosáhnuto a práce dokumentuje poznatky, které jsem získal během analýzy, a postup implementace API
Vývoj grafického editoru pro zásuvný modul BJ2NB do NetBeans
Müller, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce je součástí projektu, jehož cílem je vytvořit zásuvný modul BJ2NB do NetBeans. Tento zásuvný modul si klade za cíl přinést do vývojového prostředí NetBeans některé přístupy a možnosti prostředí BlueJ, hojně využívaného k výukovým účelům, a zjednodušit tak začínajícím programátorům přechod od jednoduchého IDE BlueJ k rozsáhlejšímu a profesionálnímu NetBeans. Cílem této práce je pro zásuvný modul BJ2NB navrhnout a implementovat grafický editor, který by zobrazoval diagram tříd aktuálního projektu a umožňoval uživateli s projektem prostřednictvím diagramu pracovat. V práci je nejprve provedena analýza grafických editorů volně dostupných UML nástrojů. Na základě této analýzy jsou navrženy optimální vlastnosti grafického editoru a posléze i jeho podrobná architektura. Na závěr jsou zde vypracovány příručky pro uživatele. Tento modul může být používán jak programátory, kteří ho mohou použít jako nástroj k zobrazení diagramu tříd projektu, tak samotnými uživateli, kteří pracují s diagramy. Implementovaný modul je součástí příloh této práce.
Debugování a ladění programů
Tlučhoř, Tomáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce by měla sloužit jako materiál k podpoře výuky vstupních kurzů programování 4IT101 - Základy programování a 4IT115 - Základy softwarového inženýrství na Vysoké škole ekonomické v Praze. Celá práce se věnuje ladění programů nebo také debuggingu, jak se tato činnost rovněž označuje. Teoretická část práce přibližuje vznik různých druhů chyb ve zdrojovém kódu včetně procesu jejich odhalení a opravy, který se označuje jako ladění programu. Jsou představeny různé přístupy k odhalení chyb a pozornost je věnována především pomocnému ladícímu programu zvanému debugger, který je dnes součástí prakticky každého programovacího vývojového nástroje. Teoretická část práce poslouží jako vhled do problematiky ladění programů stejně dobře jak studentům kurzu 4IT101, tak kurzu 4IT115. Praktická část práce se věnuje detailnějšímu popisu fungování debuggeru ve vývojovém prostředí BlueJ a posléze také NetBeans. Popsané funkce a způsoby jejich použití se dají použít i v prostředí Eclipse, jehož debugger funguje podobným způsobem. Výstupem této části je příručka, která pomůže studentům debugger plnohodnotně používat, bez čehož se v dnešní době žádný programátor neobejde.
GUI pro interaktivní spouštení metod ze zasuvného modulu BJ2NB pro NetBeans
Matviichuk, Oleksandr ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce je součástí projektu BJ2NB (BlueJ-2-NetBeans). Cílem projektu je vytvoření zásuvného modulu pro NetBeans, který umožní ve vývojovém prostředí NetBeans realizovat řadu přístupů k práci, běžně používaných v prostředí BlueJ. Tato práce se zabývá vytvořením grafického uživatelského rozhraní, které by umožňovalo interaktivní spouštění metody z daného zásuvného modulu. Práce je rozdělena na tři části. V první části je provedena analýza přístupů, používaných k realizaci interaktivního režimu na platformě Java. Analýza je zaměřena hlavně na existující vývojová prostředí, ve kterých je interaktivní režim už realizovaný. Na základě analýzy v druhé části práce byl vytvořen návrh grafického uživatelského rozhraní. Jeho implementace je dostupná jako příloha této práce. Poslední část obsahuje uživatelskou příručku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.