Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čas, hmota a pohyb v prostorových realizacích ve veřejném prostoru
Bartoň, Matyáš ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Bakalářská práce s názvem Čas, hmota a pohyb v prostorových realizacích ve veřejném prostoru. Specifika a pojetí zrakově postiženým předkládá popis a zkoumání možného přístupu vyučujícího ke zrakově postiženému a jejich vzájemnou komunikaci při společné tvorbě. Teoretický oddíl se zabývá možnostmi objektu ve veřejném prostoru a autorskými přístupy k němu. Tato část je doplněna jednoduchou klasifikací zrakových postižení a dále metodikou práce s nimi. Druhý oddíl je zaměřen prakticky. Jedná se o přímou práci se zrakově znevýhodněnou dívkou na konkrétním objektu s názvem Opukový květ a jeho následné instalaci ve veřejném prostoru. Zkušenost a výsledek společné práce s nevidomou studentkou je podkladem pro navržený projekt při mimoškolní, případně zájmové činnosti. Ta je obsahem třetího oddílu práce.
Čas, hmota a pohyb v prostorových realizacích ve veřejném prostoru
Bartoň, Matyáš ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Bakalářská práce s názvem Čas, hmota a pohyb v prostorových realizacích ve veřejném prostoru. Specifika a pojetí zrakově postiženým předkládá popis a zkoumání možného přístupu vyučujícího ke zrakově postiženému a jejich vzájemnou komunikaci při společné tvorbě. Teoretický oddíl se zabývá možnostmi objektu ve veřejném prostoru a autorskými přístupy k němu. Tato část je doplněna jednoduchou klasifikací zrakových postižení a dále metodikou práce s nimi. Druhý oddíl je zaměřen prakticky. Jedná se o přímou práci se zrakově znevýhodněnou dívkou na konkrétním objektu s názvem Opukový květ a jeho následné instalaci ve veřejném prostoru. Zkušenost a výsledek společné práce s nevidomou studentkou je podkladem pro navržený projekt při mimoškolní, případně zájmové činnosti. Ta je obsahem třetího oddílu práce.
VÝZNAM KOMUNIKACE PRO OSOBY SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM
TLAPOVÁ, Jitka
Diplomová práce zkoumá význam komunikace pro osoby se zrakovým postižením. Komunikace patří k základním lidským potřebám a jejím nástrojem jsou informace, kterých při poruše nebo ztrátě zraku může nastat nedostatek. Začátek práce seznamuje se základními pojmy souvisejícími se zrakovým postižením a dále je uveden historický přehled týkající se dané problematiky. Následujícími kapitolami se prolíná význam komunikace na podkladě obecného popisu komunikace, ale i při rozdělení komunikace na neverbální a verbální, která je rozčleněna na komunikaci mluvenou, písemnou, pomocí počítače, se zaměřením na hlasový vstup a výstup, a na další způsoby komunikace. Práce dále popisuje funkce komunikace a komunikaci v různých oblastech, jako například v pedagogickém a pracovním procesu, ve zdravotnictví, ale i komunikaci se sociální pracovnicí. Teoretickou část uzavírá krátká zmínka o komunikaci osob s hluchoslepotou. Cílem práce v praktické části je zmapování názorů osob se zrakovým postižením na význam komunikace v jejich životě a zároveň zjištění nejběžnějších způsobů zprostředkované komunikace nejen u osob se zrakovým postižením, ale i u osob bez zrakového postižení. Za tímto účelem byl vytvořen výzkum, který je v dalších kapitolách vyhodnocen a diskutován. Dále je podrobně zpracováno sedm kazuistik osob se zrakovým postižením se zaměřením na historii jejich očního postižení a na komunikaci. Tuto diplomovou práci bude možné využít v TyfloCentrech a též tato práce poslouží pro širokou odbornou veřejnost setkávající se při své profesní činnosti s osobami se zrakovým postižením.
Vliv tyflopedické praxe na trávení volného času osob se zrakovým postižením
TLAPOVÁ, Jitka
Práce obsahuje krátký pohled do historie i současný pohled na přístup k osobám se zrakovým postižením. Dále jsou popisovány problémy se zrakovým postižením, středisko rané péče, možnosti verbální i neverbální komunikace osob se zrakovým postižením s okolím, průvodcovské a předčitatelské služby a některé kompenzační pomůcky, mezi které patří i vodící psy. Práce se dále soustřeďuje na volný čas osob se zrakovým postižením, především na kulturní a sportovní aktivity osob se zrakovým postižením se zaměřením na specifické druhy sportů pro tyto osoby. Též je zde zmínka o intuitivní kresbě a možnosti jejího využití u osob se zrakovým postižením spolu s ověřením a vyzkoušením v Základní škole a Mateřské škole pro zrakově postižené děti v Plzni. Krátce je zde popsáno i využití počítače při trávení volného času osob se zrakovým postižením. Cílem práce je porovnání názorů osob se zrakovým postižením a ostatní společnosti na život osob se zrakovým postižením a dále ověření stanovených hypotéz. K tomuto byl vytvořen i dotazníkový průzkum, který je v práci zhodnocen a diskutován. Bakalářská práce by měla sloužit v TyfloCentrech jako podklad pro osvětu na školách o přístupu ke zrakově postiženým a též k zhodnocení volnočasových aktivit osob se zrakovým postižením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.