Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Households' adoption of energy-efficient technologies in Greece: Independently or Jointly?
Spyropoulou, Dimitra ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Opatrný, Matěj (oponent)
Hlavním cílem práce je analyzovat individuální preference řeckých spotřebitelů voblasti technologií osobních vozidel s alternativní palivem, včetně bateriových elektrických a plug-in hybridních elektrických vozidel. Vzhledem k nízkému rozšíření elektrických vozidel a velkému potenciálu solární energie v Řecku zkoumám dopad veřejné podpory kombinace fotovoltaiky a bateriových elektrických vozidel, pokud jsou tyto dvě technologie podporovány společně, na rozhodování spotřebitelů. K odhadu preferencí a ochoty platit reprezentativního vzorku potenciálních kupců automobilů v Řecku za peněžní, technické a politické atributy vozidel používám experimenty diskrétní volby. Shledávám, že spotřebitelé mají pozitivní vztah k bateriovým elektrickým a plug-in hybridním elektrickým vozidlům a že instalace fotovoltaiky je nástrojem pro plné využití výhod elektrických vozidel. Výsledky ukazují, že cena vozidla, provozní náklady, běžná doba nabíjení a dotace na instalaci wallboxů jsou klíčovými faktory ovlivňujícími přijetí elektrických vozidel. Zkoumám také nepozorovanou i pozorovanou heterogenitu spotřebitelských preferencí. Politická doporučení zahrnují společnou podporu přijetí elektrických vozidel s instalací fotovoltaiky a wallboxů, pokud je to možné, snížení počáteční ceny a zvýšení znalostí spotřebitelů o...
Transition to emission-free personal transportation in the Czech Republic
Kessler, Daniel ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Kmeťková, Diana (oponent)
Jaká je budoucnost elektrických vozidel? Silniční doprava významně přispívá k nežádoucím emisím, které mohou způsobovat zdravotní problémy a poškození životního prostředí. Výměna konvenčních vozidel za vozidla elektrická může být adekvátním řešením. Tato práce si klade za cíl předpovědět míru zavedení osob- ních elektrických vozidel v České republice do roku 2050 s využitím měsíčních údajů z registru vozidel od roku 2009 do roku 2022. Pomocí Bassova modelu difúze odhadujeme parametry inovace a imitace pro předpovídání (prvního) přírůstkového a kumulativního zavedení bateriových elektrických a částečně plug-in hybridních vozidel do roku 2050. Spoléháme na exogenně předdefino- vaný vozový park pro osobní automobily, protože přístup založený na endo- genně determinované zásobě neposkytuje věrohodnou předpověď. Vzhledem k nízké míře zavedení bateriových elektrických vozidel před rokem 2016 zkoumá- me, jak může použití novějších dat nebo kalibrace inovačního parametru zlepšit model předpovědi. Modelujeme také výměny bateriových elektrických vozidel po jejich vyřazení, abychom odvodili celkový počet nových registrací. Další předpovědi se provádějí pro různé velikosti vozového parku a stáří pro vyřazení. Zjistili jsme, že předpověď založená na kalibraci poskytuje větší podíl bateri- ových elektrických...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.