Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u studentů psychologie a přírodovědných oborů
ULRICHOVÁ, Tereza
Bakalářská práce pojednává o zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu (WZT) učiteli 2. stupně základních škol. Cílem práce je porovnání způsobu zpracování WZT učiteli humanitních a přírodovědných oborů (aprobací). V teoretické části je uvedena charakteristika projektivních metod a charakteristika WZT a jeho barevné modifikace. Teoretická část dále popisuje symboliku barev a definuje profesi učitele. Empirická část se zabývá popisem rozdílů a shod 28 zpracování WZT učiteli humanitních oborů a 28 zpracování WZT učiteli přírodovědných oborů. Klíčová slova: projektivní metody, Warteggův kresebný test, barevná modifikace Warteggova kresebného testu, učitel 2. stupně základní školy, humanitní obor, přírodovědný obor.
Porovnání zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u studentů psychologie a přírodovědných oborů (bakalářská práce je součástí širšího projektu)
KLEČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá porovnáním zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu studenty psychologie a studenty přírodovědných oborů a následně charakteristikou rysů, které jsou specifické pro studenty psychologie. V teoretické části jsou popsány projektivní metody, zvláště pak Warteggův kresebný test (WZT) a jeho barevná modifikace. Dále je uvedena symbolika jednotlivých barev. V empirické části jsou sledovány rozdíly ve zpracování WZT 16 studentů psychologie a 16 studentů přírodovědných oborů. Na jejich základě jsou definovány charakteristické rysy zpracování WZT u studentů psychologie.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí se sluchovým postižením (bakalářská práce je součástí širšího výzkumného projektu)
WERNEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce zkoumá společné znaky zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu sluchově postiženými a dětmi s kombinovaným postižením. Kombinované postižení je zde chápáno jako sluchové a mentální postižení u jednoho jedince. Na začátku práce je uveden teoretický základ k dané problematice. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětlovány pojmy jako kresebné projektivní techniky, Warteggův kresebný test, sluchové a mentální postižení. Bylo vybráno 20 testů vyplněných dětmi se sluchovým postižením, které docházejí do základní školy a do základní školy praktické. V empirické části je zformulována výzkumná otázka, která je v závěru práce zodpovězena. Výsledky zkoumání jsou rozděleny nejprve podle věku a následně podle kritérií. Z výsledků je patrné, že žáci se sluchovým postižením nejčastěji zobrazují geometrické útvary, dopravní prostředky, budovy, postavy a jejich části. Kresby nejsou začleňovány do širšího kontextu. K pojmenování obrázků využívají nerozvinuté názvy vystihující nakreslené.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu - typický způsob zpracování u dětí se SPU
BOUDOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá typickými znaky dětí s diagnózou SPU v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. V teoretické části jsou charakterizovaná východiska pro výzkum, kam spadají témata zabývající se problematikou projektivních technik a jejich užití u dětí, kam spadá také Warteggův kresebný test a jeho modifikace. Dále jsou zde zařazena témata zaměřena na specifické poruchy učení, jejich sociální aspekty a výtvarný projev dětí s touto diagnózou a grafický projev dětí obecně. Následuje část zabývající se barvami, jejich využitím v psychodiagnostice a jejich symbolikou. Tato část byla zpracována analýzou odborné literatury a jejím cílem je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou z hlediska zvolených znaků analyzovány zpracování jednotlivých polí Warteggova kresebného testu, která jsou následně zpracována statisticky. Výsledky výzkumné skupiny jsou porovnány s výsledky kontrolní skupiny. Cílem diplomové práce bylo vymezit typické znaky ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s diagnózou SPU oproti dětem intaktním
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí mladšího školního věku v ČR a Finsku
FABEROVÁ, Simona
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu dětmi mladšího školního věku z České republiky a z Finska. Cílem práce je zjistit, zda a popřípadě jak se liší české a finské děti mladšího školního věku ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu a popsat v testu se vyskytujících charakteristické znaky u této věkové skupiny. V teoretické části je prostřednictvím analýzy odborné literatury podán popis projektivních metod a specifik jejich použití u dětí, grafických projektivních metod a Warteggova kresebného testu. Další kapitoly jsou věnovány mladšímu školnímu věku a dětské kresbě, jakožto jednomu z grafických projevů. V empirické části byl popsán výzkum a jeho výsledky, zaměřené na zjištění typických znaků u dětí mladšího školního věku a také na nalezení rozdílů ve zpracování záznamových archů českými a finskými dětmi. Zmíněné rozdíly a charakteristické znaky kreseb této věkové kategorie po formální i obsahové stránce byly zpracovány do grafů a shrnuty v závěru výzkumu.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u onkologicky nemocných pacientů (BP je součástí širšího projektu)
BUZKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce je zaměřena na využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u pacientů s onkologickou diagnózou. Teoretická část informuje na základě analýzy odborné literatury o projektivních technikách a jejich dělení. Klíčovou částí teoretické části je poté popis Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. Další část je zaměřena na dětskou onkologii, především pak na psychosociální problematiku onkologicky nemocných dospívajících. Empirická část si klade za cíl najít a popsat typické prvky vyskytující se ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného prvku u onkologicky nemocných pacientů. Výsledky u výzkumné skupiny jsou pak porovnávány s kontrolní skupinou.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s diagnózou SPU.
BOUDOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se zabývá typickými projevy dětí s diagnózou SPU v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. V teoretické části je podán náhled do problematiky projektivních metod a jejich užití u dětí, grafického projevu dítěte, specifických poruch učení, jejich sociálního aspektu a významu barev. Tato část byla zpracována analýzou odborné literatury a jejím cílem je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou z hlediska zvolených znaků analyzovány zpracování jednotlivých polí Warteggova kresebného testu. Výsledky výzkumné skupiny jsou porovnány s výsledky kontrolní skupiny. Cílem bakalářské práce bylo vymezit typické znaky projevující se ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s diagnózou SPU.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u pacientů s psychiatrickou diagnózou
ŘÍHOVÁ, Žaneta
Bakalářská práce se zabývá barevnou modifikací Warteggova kresebného testu u pacientů s psychiatrickou diagnózou. Z důvodu velké šíře problematiky duševního onemocnění byla pozornost výzkumu zaměřena na diagnózu depresivního onemocnění. Teoretická část byla zpracována na základě analýzy odborné literatury zabývající se tímto tématem. Pozornost byla věnována především vysvětlení základních pojmů týkajících se dané problematiky. Jádrem teoretické části je Warteggův kresebný test a jeho barevná modifikace. Dále se teoretická část zabývá diagnózou depresivního onemocnění. Výstupem empirické části jsou výsledky kvantitativního výzkumu, ve kterém byly použity metody a techniky zúčastněného pozorování, nestandardizovaný rozhovor, sekundární analýza dat - analýza dokumentace. Hlavní metodou výzkumu byla barevná modifikace Warteggova kresebného testu. Empirická část práce poskytuje rozbor a popis jednotlivých znaků ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu, které jsou typické pro pacienty s depresivním onemocněním a to jak z obsahového tak z formálního hlediska. A to na základě porovnávání výsledků respondentů bez této diagnózy.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s poruchami příjmu potravy (BP je součástí širšího projektu)
ŽALOUDKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá využitím barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s diagnózou poruch příjmu potravy. V teoretické části je podán podrobnější přehled o kresebných projektivních technikách s akcentací barevné modifikace Warteggova kresebného testu. Dále se věnuje problematice poruch příjmu potravy, jejich příčinám, projevům a možnostem terapie. V empirické části jsou zpracovány kazuistiky tří klientek doplněné o deskripci a interpretaci jejich kresebných testů. Na závěr empirické části jsou předloženy vysledované typické znaky ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u žen s poruchami příjmu potravy a některá specifika práce.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u adolescentů
HRUDKOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá kresebnou produkcí adolescentů v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. Teoretická část na základě analýzy odborné literatury podává informace o projektivních metodách, podrobněji o grafických projektivních technikách. Jádrem je bližší seznámení se s Warteggovým kresebným testem a jeho barevnou modifikací. Zároveň se věnuje dětské kresbě, vývojovému období adolescence a jeho specifikům. Empirická část si klade za cíl najít a popsat typické prvky vyskytující se ve zpracování barevné modifikace WZT adolescenty. Metodou je kvalitativní analýza získaných kreseb z hlediska obsahu i formy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.