Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ochrana klienta v bankovnictví
Dezhevaya, Tatiana ; Schlossberger, Otakar (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na ochranu bankovního klienta, na kterého nahlíží jako na spotřebitele. Právní regulace této ochrany je nutná především z důvodu vyrovnání existující nerovnosti mezi spotřebitelem a poskytovatelem. Práce vysvětluje, proč je bankovní klient řazen mezi spotřebitele a proč se považuje za přirozeně slabší stranu v právním vztahu. Vymezuje nejdůležitější oblasti ochrany, kterými jsou: spotřebitelské úvěry, platební styk, pojištění pohledávek z vkladů, bankovní tajemství, uvádí možnosti mimosoudních vyrovnání sporů a také zmiňuje o některých ochranářských praktikách, jako jsou etické kodexy nebo funkce bankovního ombudsmana. Na základě zkoumaných zákonu a evropských směrnic lze dospět k závěru, že ochrana spotřebitele je pokroková, dynamicky se rozšiřující oblast, která směřuje ke zpevnění důvěry spotřebitelů v bankovní sektor, posílení jeho postavení na trhu a zabezpečení náležité ochrany jeho práv a zájmů.
Ochrana bankovního klienta v ČR
Samek, Michal ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá ochranou bankovního klienta. Snaží se odpovědět na otázku, zdali je vůbec možno myšlenku ochrany bankovního klienta považovat za legitimní. Postupně vymezuje jednotlivé oblasti ochrany klienta a nástroje, kterými lze dojít k naplnění těchto oblastí. Obecně popisuje jejich podstatu a dopady. Na základě tohoto obecného vymezení rozebírá úroveň ochrany bankovního klienta v České republice. Činí tak zejména po formální stránce, kdy analyzuje existenci či neexistenci relevantního nástroje v tuzemském prostředí. Vybrané nástroje používané v České republice se práce pokouší zhodnotit rovněž po kvalitativní stránce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.