Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Forma (tradiční) vs hudební řeč (nová)
Molin, Andrzej ; BEZDĚK, Jiří (vedoucí práce) ; KREJČA, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá fugami Johanna Sebastiana Bacha v cyklu Dobře temperovaný klavír a Dmitrije Šostakoviče v cyklu 24 preludií a fug. Analyzuje jednotlivé součásti a časový průběh vybraných skladeb. Následně nabízí srovnání a hlubší charakteristiku hudebního jazyka D. Šostakoviče.
Houslové koncerty J. S. Bacha se zaměřením na stěžejní díla (BWV 1041, 1042, 1043)
Chudý, Vít ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; ŠTRAUS, Ivan (oponent)
Diplomová práce pojednává o houslových koncertech a koncertantních skladbách se sólovým podílem houslí Johanna Sebastiana Bacha. Hlavní zaměření pak soustředí na tři koncerty z „köthenského období“ BWV 1041-1043. Kromě formální analýzy nechybí ani srovnání interpretací.
Schweitzerovo interpretační pojetí varhanních skladeb J. S. Bacha ve srovnání se současnou praxí
Hradecká, Michelle ; TŮMA, Jaroslav (vedoucí práce) ; KLUGAROVÁ, Kamila (oponent)
Tato práce pojednává o způsobu pojetí interpretace varhanních skladeb Johanna Sebastiana Bacha v podání Alberta Schweitzera a o jeho vlivu na současnou interpretaci. První část práce je věnována historickému kontextu, významným milníkům života Alberta Schweitzera a historii interpretace děl Johanna Sebastiana Bacha. V druhé části práce jsou analyzovány některé z nahrávek Alberta Schweitzera a soudobých interpretů, jejich odlišná interpretační pojetí a registrace jednotlivých skladeb.
Srovnání nahrávek Goldbergových variací v podání Glenna Goulda Glenn Gould jako interpret Goldbergových variací, srovnání nahrávek z let 1955 a 1981
Znamenáčková, Kristýna ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KRAJNÝ, Boris (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje dvěma nahrávkám Goldbergových variací, které za svoji interpretační kariéru nahrál kanadský klavírista Glenn Gould. Tyto nahrávky srovnává a na základě srovnání vyvozuje závěry nejen o rozdílech mezi nimi, ale i o směřování a tvůrčím vývoji interpreta v průběhu dvaceti šesti let kariéry.
Interpretační analýza Ciaccony z Partity č.2 d moll J.S.Bacha
Pěruška, Matouš ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; TOMÁŠEK, Jiří (oponent)
Bakalářská práce Interpretační analýza Ciaccony z Partity č. 2 d- moll J.S.Bacha se zabývá interpretační analýzou jedné z nejrozsáhlejších skladeb pro sólové housle, Ciaccony d-moll J.S.Bacha. Má tři kapitoly. První stručně představuje osobnost J.S.Bacha , jeho život, uměleckou tvorbu, a pod. Druhá kapitola pojednává o Bachových Sonátách a partitách pro sólové housle, které jsou stěžejním dílem pro každého houslistu a z nichž Ciaccona vychází. Třetí kapitola je těžištěm této bakalářské práce. Zde se dostaneme k interpretační analýze samotné Ciacony. K rozboru jsem vybral nahrávky Henryho Szerynga, Břetislava Novotného a Ivriho Gitlise.
Tanec jako hudební forma ve francouzských suitách J. S Bacha
Waldaufová, Marie ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; BERNOVSKÝ, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce s názvem Tanec jako hudební forma ve Francouzských suitách J. S. Bacha tématicky navazuje na bakalářskou práci s názvem Sarabanda jako tanec v barokní cembalové literatuře (se zaměřením na Francouzské suity J. S. Bacha). Zabývá se souvislostmi mezi tanečním uměním a hudební formou. První kapitola je přehledem o společensko-kulturních aspektech ve Francii v době vlády Ludvíka XIV. Další kapitoly jsou věnovány jednotlivým barokním tancům, allemandě, courantě, correntě, gavotě, menuetu a gigue. Kromě historie tance je zde popsána jeho barokní taneční podoba, charakteristické rysy a přehled tanečních kroků, které se v jeho choreografii nejčastěji objevovaly, poté je část kapitoly zaměřena na přeměnu taneční formy ve stylizovanou instrumentální skladbu.
Cembalo - generálbasový a obligátní nástroj v komorní hudbě J. S. Bacha (se zaměřením na sonáty pro housle a cembalo)
Nováková, Denisa ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; SPURNÝ, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce s názvem Cembalo-generálbasový a obligátní nástroj v komorní tvorbě J.S.Bacha (se zaměřením na housle a cembalo) se zabývá především 17. a 18. stoletím. Obsah práce je rozdělen do tří velkých kapitol, jež jsou dále dělené do podkapitol, doplněné poznámkami pod čarou a notovými přílohami na konci práce. První kapitola stručně přibližuje úlohu cembala ve hře bassa continua. Druhá kapitola se již zabývá změnou generálbasového partu na obligátní v komorní tvorbě J.S.Bacha. Třetí kapitola zpracovává téma o cembalu jako koncertantním nástroji v houslových Bachovských sonátách a analyzuji v ní Bachovu sonátu E dur pro obligátní cembalo a housle (BWV 1016), kterou jsem hrála na magisterském koncertě. V závěrečné kapitole je uvedeno shrnutí všech předešlých kapitol.
Modelové situace a ornamentální kontrapunkt v Dobře temperovaném klavíru I. J. S. Bacha
Čechová, Markéta ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; SPURNÝ, Vojtěch (oponent)
Magisterská práce s názvem "Modelové situace a ornamentální kontrapunkt v Dobře temperovaném klavíru, 1. díl, J. S. Bacha" se zabývá hudebním jazykem, který je typický pro kompoziční práci J. S. Bacha. V první kapitole uvádím historická fakta, která jsou nezbytná v tomto kontextu. Uvádím okolnosti vzniku hudebního textu, pro jaký nástroj je toto dílo napsané a probírám možné varianty ladění. Představuji různé možnosti pořadí Preludií a fug. V druhé kapitole představuji svou metodu analýzy, která vychází z hamburské školy. Ve třetí kapitole uvádím různé možnosti modelových situací v hudbě. Čtvrtá kapitola probírá ornamentální kontrapunkt a jeho význam pro hrajícího interpreta. Pátá kapitola je zaměřená na preludium, jeho různé druhy v historickém kontextu a souvislosti sBachovou tvorbou, šestá kapitola pojednává o fuze, definuje termín, a ukazuje jak vypadá kompoziční práce. Sedmá kapitola se nyní zaměřuje na výběr Preludií a fug z 1. dílu Dobře temperovaného klavíru a vysvětluje nastíněné principy ještě v detailu.
Koncerty pro jeden klavír a smyčce Johan na Sebastiana Bacha
Raková, Iva ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KLÁNSKÝ, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá koncerty pro jeden klavír a smyčce Johanna Sebastiana Bacha. Vzhledem k tomu, že jsou tato díla v naší zemi poněkud opomíjenou literaturou, přibližuje práce vznik těchto skladeb, které byly napsány pro lipský hudební spolek Collegium musicum, jehož byl Bach během svého působení v tomto městě uměleckým ředitelem. Dále rozebírá jejich původ, protože jsou všechny transkripcemi jiných koncertů pro melodický nástroj (některé předlohy jsou ztracené, jiné se hrají jako houslové koncerty). Okrajově se tato práce zabývá také interpretací Bachových děl na moderní klavír s přihlédnutím ke klavírním koncertům. V neposlední řadě přibližuje Bacha jako skladatele, interpreta a pedagoga. I když jsou Bachovy koncerty pro jeden klavír a smyčce pouhým zlomkem skladatelovy tvorby pro klávesové nástroje a jsou transkripcemi jiných koncertů, neztrácejí nic ze své umělecké hodnoty rozhodně a nestojí v pozadí za jinými Bachovými klavírními kompozicemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.