Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna infrastruktury kin v Česku v letech 1989-2009
Mohoritová, Natálie ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Hupková, Martina (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá popisem infrastruktury kin a jejich rozmístěním na území Česka v letech 1989-2009. Pozornost je věnována procesu transformace kinematografie a průběhu odstátnění filmového průmyslu. Druhá část je zaměřena na vývoj počtu kin, jejich koncentraci z hlediska krajů a rozmístění jednotlivých typů kin v České republice. Dále jsou porovnány dva specifické druhy kin - multikina a artová kina. Je srovnáno jejich umístění, lokalizace v rámci města a dramaturgie. Na mapě přiložené na konci práce je znázorněn vývoj a koncentrace multikin na našem území od doby otevření prvního multikina do roku 2009. Klíčová slova: artové kino, kino, kulturní infrastruktura, lokalizace kin, multikino, rozmístění kin, transformace
Alternativní programy artového kina jako nástroj ke zvýšení jeho atraktivity
Stránská, Alžběta ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Práce se zabývá strategií a aktivitami artových kin a to zejména pražských kin Aero, Světozor, Oko a s nimi spjaté filmové distribuční společnosti Aerofilms. Tyto subjekty totiž nejvýrazněji určují trendy na české kinematografické scéně a tato práce se zaměří na jejich konkrétní příklady. Teoretická část popíše způsoby, jakými se artová kina vymezují vůči své konkurenci a zároveň zvyšují svou prestiž i diváckou návštěvnost. Tyto způsoby zahrnují především tvorbu atraktivního programu a snahu o vytvoření identifikace diváka s kinem, jeho "loajalitu". Artové kino, resp. distribuční společnost nabízí k filmovému zážitku přidanou hodnotu, případně tento zážitek posouvá zcela za hranice tradičního pojetí kina. Praktická část se bude soustředit na vybrané příklady alternativních programů. Popíše okolnosti jejich vzniku, původní záměry, cíle a jak prakticky probíhá jejich organizace a fungování. Dále má za úkol nastínit vize do budoucnosti a zhodnotit význam a diváckou úspěšnost projektů.
Dramaturgie a financování artového kina Světozor
Tůmová, Barbora ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce sleduje fenomén artových kin se zaměřením na oblasti dramaturgie a financování. Jejím cílem je obecně představit historické i současné vnímání artového filmu, vznik instituce artového kina a různé možnosti jejich financování prostřednictvím veřejných či soukromých podpor. Praktická část předloží detailnější vhled do dramaturgie a financování pražského artového kina Světozor. Ve svém výsledku text potvrzuje, že přitažlivost artových kin nespočívá jen ve specifické programové nabídce artových filmů a že zaměření se na prezentaci alternativní kultury sebou nutně nenese finanční závislost na veřejných zdrojích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.