Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Comparating of nursing education in intensive care between Czech and Slovac republic
Lörincová, Darina ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
v ČJ Diplomová práce se zabývá srovnáváním vzdělávání sester pracujících v intenzivní péči v České a Slovenské republice. V teoretické části práce jsou popsány možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči a to jak v minulosti, tak v současnosti. Je zde uvedena komparace českého a slovenského vzdělávacího systému, regulace vzdělávaní, jeho shody a rozdíly. Cílem empirické části je porovnat s jakým vzděláním pracují sestry v intenzivní péči, co je jejich motivací do dalšího vzdělávání. Jak se dívají na současné možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči v Slovenské a České republice. K získání dat pro odpovědi na tyto a další otázky bylo využito dotazníku, tedy metody kvantitativního výzkumu. Výsledky šetření jsou zpracovány do tabulek a grafů. Klíčová slova: Historie vzdělávání sester, Specializační vzdělávání, Anesteziologie, Resuscitace a Intenzivní péče, Regulace, Slovenská republika, Česká republika
Comparating of nursing education in intensive care between Czech and Slovac republic
Lörincová, Darina ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
v ČJ Diplomová práce se zabývá srovnáváním vzdělávání sester pracujících v intenzivní péči v České a Slovenské republice. V teoretické části práce jsou popsány možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči a to jak v minulosti, tak v současnosti. Je zde uvedena komparace českého a slovenského vzdělávacího systému, regulace vzdělávaní, jeho shody a rozdíly. Cílem empirické části je porovnat s jakým vzděláním pracují sestry v intenzivní péči, co je jejich motivací do dalšího vzdělávání. Jak se dívají na současné možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči v Slovenské a České republice. K získání dat pro odpovědi na tyto a další otázky bylo využito dotazníku, tedy metody kvantitativního výzkumu. Výsledky šetření jsou zpracovány do tabulek a grafů. Klíčová slova: Historie vzdělávání sester, Specializační vzdělávání, Anesteziologie, Resuscitace a Intenzivní péče, Regulace, Slovenská republika, Česká republika
Edukace pacienta anesteziologickou sestrou
KUKRÁLOVÁ, Hana
Naše bakalářská práce nese název "Edukace pacienta anesteziologickou sestrou". Zabývá se předáváním informací pacientovi anesteziologickou sestrou. Dále se věnujeme edukační činnosti anesteziologické sestry u pacientů před plánovaným výkonem. Pro výzkumnou část jsme stanovili dva cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda se anesteziologické sestry podílí na edukaci pacienta před plánovaným výkonem. Druhým cílem bylo porovnat a najít rozdíl v edukaci pacienta anesteziologickou sestrou ve dvou nemocničních zařízeních. Analýza dat prokázala, že edukace pacienta anesteziologickou sestrou před vstupem na operační sál neprobíhá, přestože multioborová spolupráce funguje v těchto dvou zařízeních perfektně. Edukace pacienta anesteziologickou sestrou probíhá až na předsálí, kde se sestra stává pacientovým průvodcem. Nejprve se představí a následně na to začne pacienta edukovat o budoucím děním na operačním sále. Anesteziologická sestra se především snaží zmírnit pacientovy obavy a srozumitelnou komunikací si získat jeho důvěru. Podle našeho názoru by se anesteziologické sestry mohly více zapojit do edukace pacienta před vstupem na sál.
Specifika vyšetření pomocí CT a MR u dětí
NOSKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá specifiky vyšetření pomocí CT a MR u dětí. Radiologické zobrazovací metody CT a MR mají nezastupitelnou roli pro přesnou diagnostiku nejrůznějších druhů onemocnění a jsou nedílnou součástí moderní pediatrické radiologie. Důležitá je nejenom kvalitní přístrojová technika a specifické postupy, ale i profesionální přístup zdravotnického personálu, který výkon provádí. Zejména u dětí může být bezproblémový průběh vyšetření velmi náročný. Jedním z nejdůležitějších aspektů je minimalizace radiační zátěže pro tělo malého pacienta. Proto je nutné indikace k vyšetření vždy důsledně zvažovat. Cílem práce je poskytnutí základních informací o metodách CT a MR se zaměřením na dětské pacienty a popsání průběhu zmíněných vyšetření u dětí. Dalším cílem je analyzovat specifika jednotlivých vyšetření. Tyto vyšetření jsou velmi náročné jak pro děti samotné a jejich rodiče, tak pro personál. Ten by měl vystupovat profesionálně, jelikož práce s dítětem vyžaduje obrovskou dávku trpělivosti a porozumění. Nezanedbatelnou věcí je i schopnost umět co nejjednodušeji a nejefektivněji vysvětlit rodiči a dítěti, jak bude vyšetření probíhat. Vyšetření musí být provedeno co nejrychleji a vybraná vyšetřovací metoda musí přinést dostatečně kvalitní výsledek. Během vyšetření je nutný úplný klid na lůžku. U malých pacientů toto bývá častým problémem. S dětmi je často velmi špatná, někdy i žádná spolupráce. Nesmíme opomenout ani funkční rozdíly těla dítěte tzn. zrychlený dech, nebo neschopnost dítěte zadržet dech na delší dobu. V mnohých případech je ale nutné aplikovat látky sloužící ke zklidnění pacienta. K celkové anestezii přistupujeme vždy u dětí mladších 5 let, nebo u klaustrofobických pacientů. Pokud dojde k podání uklidňujících látek, anestezie či kontrastních látek, je vždy nutné aby si rodič nebo zákonný zástupce důkladně přečetl a podepsal informovaný souhlas. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol. V jednotlivých kapitolách jsou jednotlivé zobrazovací metody popsány a jsou uvedeny jejich výhody a nevýhody. Dále jsou uvedeny kontrastní látky, jejich rozdělení a možné nežádoucí účinky. Není opomenuta ani kapitola o dětské anesteziologii, která při vyšetřeních hraje nezanedbatelnou roli např. u dětí mladších 5 let, klaustrofobických pacientů či velmi neklidných dětí. Cílem praktické části práce bylo zhodnocení informovanosti rodičů o vyšetření, které bylo jejich dítěti indikováno (CT/MR). Za tímto účelem byl vytvořen dotazník, který byl k dispozici na oddělení dětské kliniky Fakultní nemocnice v Motole (Klinika zobrazovacích metod) a Fakultní nemocnice Brno (Klinika dětské radiologie) a obsahoval celkem 25 otázek. Odpovědi na otázky bylo možno zaškrtnout křížkem, jiné obsahovaly možnost odpovědi volné. Dále byla analyzována data o počtu vyšetřených dětí pomocí CT a MR na dětských klinikách v rámci nemocnic, která disponují speciálními dětskými radiodiagnostickými odděleními (FN v Motole - KZM a FN Brno - KDR) v rozmezí let 2010 - 6/2015. Analyzovaná data byla rozdělena do několika věkových kategorií, dle specifických potřeb dítěte. Při analyzování dat měly být zodpovězeny výzkumné otázky, jak dostatečně jsou rodiče informováni o průběhu vyšetření dítěte a jestli stoupá počet vyšetření dětí pomocí CT a MR. K zodpovězení výzkumných otázek byla využita data z dětských klinik, která disponují speciálními dětskými radiologickými odděleními (FN v Motole - KZM a FN Brno - KDR) a dále vyplněné dotazníky. Kapitola "Výsledky" ukazuje s pomocí grafů odpovědi na otázky z dotazníkového šetření a dále data získaná z FN v Motole (KZM) a FN Brno (KDR). V kapitole "Diskuze" jsou výsledky dotazníků a získaných dat vyhodnoceny. Práce a její výsledky mohou být využity jinými radiodiagnostickými odděleními, nebo sloužit jako informativní či doplňující materiál pro rodiče a studenty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.