Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj numerických a strukturálních dovedností u žáků ZŠ při hraní hry Abaku
Richter, Lukáš ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Práce se zabývá eskou hrou Abaku, která vznikla jako variace hry Scrabble s použitím íslic namísto písmen. Cílem práce je zjistit, jakými numerickými a strukturálními dovednostmi disponují žáci základní školy, kte í se ú astní finále Ligy Abaku, a jaký je jich vztah k matematice. Použitými metodami jsou analýza odehraných partií kvalifika ních kol Ligy Abaku, dotazník pro finalisty ligy a rozhovor s n kolika z nich. Pro analýzu bylo autorovi poskytnuto celkem 165 640 odehraných partií, z nichž bylo analyzováno 1 157. Dotazník vyplnilo 38 hrá a rozhovoru se zú astnilo sedm z nich. Dotazník sestává z otázek týkajících se obliby matematiky, etnosti a délky hraní Abaku a deseti úloh, pomocí nichž se zjiš ovaly numerické a strukturální dovednosti, jimiž hrá i disponují. Výzkum p edevším ukázal, že zkoumaní hrá i Abaku se dob e orientují v ploše, ovládají práci s mocninami a projevují zvídavost o další matematické disciplíny. Teoretická ást práce se skládá z rešerše dostupné literatury týkající se Abaku, p edstavení samotné hry v etn pravidel a vývojových fází hrá e, srovnání Abaku s hrami podobného typu a vztahu Abaku ke kurikulu. V záv re né ásti práce jsou uvedeny odpov di na položené výzkumné otázky, omezení výzkumu a doporu ení pro další výzkum. KLÍ OVÁ SLOVA u ební strategie, po etní dovednost,...
Myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ
Mottlová, Karolína ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na myšlenku aditivní triády v 1. ročníku ZŠ. Konkrétně na problematiku aditivních operací, jejich čtení a zapisování, komutativního zákona a přechod k inverzní aditivní operaci. Cíle diplomové práce jsou dva: - Nalézt a charakterizovat kognitivní jevy, které se objevují u řešení úloh na operace sčítání a odčítání malých přirozených čísel, a tím přispět k mapování oblasti žákova mentálního schématu aditivní triády. - Popsat můj vlastní rozvoj v oblasti výzkumu a experimentování. Obsahem teoretické části jsou rešerše odborné literatury, komentování úloh v učebnicích pro 1. ročník tří nakladatelství a popis vzniku nového didaktického prostředí v Hejného metodě - Abaku. Praktická část je věnována evidenci a popisu kognitivních jevů, které se objevují při řešení úloh zaměřených na aditivní operace v pracích žáků ze tří různých prvních ročníků ZŠ a popisu mých chyb, které se během experimentování objevily. Výsledkem diplomové práce jsou pojmenované a okomentované kognitivní jevy, které se objevily u řešitelských strategií při řešení úloh na aditivní operace. Konkrétně jsou to např.: chybné čtení rovnosti, chybná aplikace komutativního zákona, práce s nulou, přechod k inverzní operaci. Práce je uzavřena mou sebereflexí a dále mými cíli do budoucna, jako je hlouběji mapovat...
Vliv hraní hry Abaku na početní dovednosti žáků a jejich porozumění matematickým operacím
Pelcová, Karolina ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Práce se zabývá hrou Abaku. Abaku je hra s čísly podobná hře Scrabble. Cílem práce bylo zjistit, zda existuje vztah mezi hraním hry Abaku a početními dovednostmi žáků a jejich porozuměním matematickým operacím. Testováno bylo celkem 843 žáků (401 hráčů a 442 nehráčů) druhého stupně celkem z 10 škol. Sběr dat probíhal prostřednictvím dotazníků a dvou testů. Dotazník zjišťoval oblibu matematiky a úspěšnost v ní, a zda se jednalo o hráče. Pokud se jednalo o hráče, tak dotazník zjišťoval, jak často hráč hraje a kolik let se hraní věnuje. První test ověřoval vliv hraní na numerické schopnosti a druhý na porozumění aditivním a multiplikativním operacím. K ověření pravdivosti stanovených hypotéz bylo použito statistické kvantitativní šetření. Údaje jsem zapisovala do programů Excel a Minitab, ve kterých jsem následně za použití analytických nástrojů, hledala vztahy mezi tím, zda se jednalo o hráče, oblibou matematiky, úspěšností v matematice, počtem získaných bodů v testech, rychlostí vyplňování testů, frekvencí hraní a počtem odehraných let. Většinu výsledků jsem rozdělovala podle ročníků. Výzkum neprokázal vliv hraní Abaku na numerické schopnosti ani na porozumění aditivním a multiplikativním operacím a ani na rychlost numerického počítání. Výzkum potvrdil vztah mezi ročníkem a oblibou matematiky a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.