Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie matematiky v učivu matematiky na 1. stupni ZŠ
Richtrová, Irena ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na historii matematiky a na možnosti jejího zařazení do výuky matematiky na 1. stupni ZŠ. Cílem bylo vytvořit a sestavit soubor didaktických materiálů na základě východisek, která vyplývají z teoretické části. Bylo navrženo 6 tematických oblastí z historie matematiky a 20 konkrétních didaktických scénářů a aktivit s doplňujícím materiálem k přímému použití ve výuce včetně teoretické části pro učitele. Vhodnost didaktických materiálů byla ověřována na 34 školách z celé České republiky. Na základě analýzy reflexí z vyučování byla posouzena nosnost vybraných historických témat a byly navrženy úpravy didaktických materiálů. KLÍČOVÁ SLOVA Historie matematiky; historie čísel; historie geometrie; abakus; Pythagoras; Fibonacci; matematika 1. stupně ZŠ; didaktické materiály.
Počitadlo v mateřské škole
Hiťhová, Daniela ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Diplomová práce zjišťuje, zda jsou děti v mateřské škole schopné akceptovat počítadlo při vybraných aktivitách/hrách, v rámci kterých si rozvíjí schopnosti a prohlubují dovednosti týkající se předmatematické gramotnosti. Teoretická část práce je zaměřena na historii počítadla, seznamuje s druhy počítadel, jejich využitím i způsoby používání. Práce se opírá o teorii pojmu přirozené číslo a o související procesy v rámci rozvoje předmatematické gramotnosti. Dále vychází z teorie her, definuje a klasifikuje hru z různých pohledů především ve vztahu k sledované sérii aktivit. Praktická část předkládá sérii deseti aktivit/her určených pěti až šestiletým dětem. Jednotlivé aktivity jsou charakterizovány, jejich realizace zdokumentována a analyzována. K práci je přiložena fotodokumentace a videozáznam vybraných partií.
Interaktivní výuka pozičních soustav na ZŠ
DVOROŽŇÁK, Marek
Tato diplomová práce se zabývá výukou pozičních soustav na základní škole pomocí vytvořené počítačové aplikace. V teoretické části této práce je, mimo jiné, rozebráno několik důvodů, proč je vhodné vyučovat i nedesítkové soustavy. Hlavní část diplomové práce se zabývá vytvořenou počítačovou aplikací, která obsahuje interaktivní výuku dvojkové soustavy a vytvořeným počítačovým modelem počítadla. Tyto aplikace jsou přístupné i z internetu. Výsledky experimentálního vyučování, které proběhlo na dvou základních školách, jsou v této diplomové práci rovněž obsaženy.
Počítadla (abakus, finger abacus aj.) ve výuce matematických operací na prvním stupni ZŠ. Návrh pracovních listů s využitím počítače.
BŘEČKOVÁ, Jana
V diplomové práci se zabývám vytvořenou interaktivní učebnicí pro 1. ročník základní školy, zaměřenou na numeraci s přechodem přes pětku a desítku s využitím interaktivní tabule a počítadel. V úvodní části píši o znalostech, jež mají žáci se vstupem do prvního ročníku, matematice na počátku školní docházky, počítadlech, interaktivní tabuli, učebnici a interaktivní učebnici. Hlavní část je věnována manuálu k interaktivní učebnici, kde popisuji prostředí, ovládání a jednotlivé příklady. Dále se zabývám výukou, která proběhla na dvou základních školách. Závěr je věnován zpětné vazbě od učitelek v podobě dotazníku, mé sebereflexi a vyhodnocení úspěšnosti výuky na základě pracovních listů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.