Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vazba GSM modemu na PBX Asterisk
Benýšek, Jiří ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Šilhavý, Pavel (vedoucí práce)
Technologie krátkých textových zpráv neboli zkráceně SMS je v současné době jedním z nejpoužívanějších prvků komunikace. Mezi hlavní klady této služby patří zejména rychlá výměna zpráv mezi zařízeními, vysoká mobilní dostupnost skrze GSM síť a v neposlední řadě zanedbatelná cena. V dnešní době SMS zprávy již neplní pouze komunikační funkci, ale mohou poskytnout i služby jako například informačního kanálu či vzdáleného ovládání. S rostoucím využitím této služby roste i způsob jejího zpracování či přenosu. Diplomová práce je zaměřena na problematiku SMS zpráv, pojednává o základních principech a protokolech využívaných touto službou. Dále pojednává o softwarové ústředně Asterisk a jejích možnostech implementace SMS zpráv, zejména pak ověření možnosti zpracování SMS zpráv vedených přes veřejné telekomunikační sítě. Po úvodním teoretickém rozboru se práce zabývá instalací a konfigurací ústředny. To se týká zejména instalace potřebného operačního systému, doplňujících balíčků obsahujících nutné knihovny a moduly pro její správnou funkci ústředny. Další část se věnuje konfiguraci Asterisku, zejména pak instalaci hardwarové karty pro připojení analogových telefonů, připojením Bluetooth zařízením, nastavením uživatelských účtů protokolu SIP a vytvoření číslovacího plánu. Následuje ověření možností implementace SMS zpráv a komunikace s GSM modemem, přes který je zhotovována brána pro výměnu SMS mezi PSTN a GSM sítí. Poslední kapitola diplomové práce prezentuje dosažené praktické výsledky.
Bilingový systém a monitorování hovorů pro PBX Asterisk
Depiak, Petr ; Šilhavý, Pavel (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na tvorbu účtovacího systému s možnosti monitorování jednotlivých hovorů pro softwarovou ústřednu Asterisk. Účtování hovorů lze přizpůsobit pomocí skupin jednotlivých pravidel, skládající se z tarifikačních intervalů, číselné předvolby, použitého odchozího svazku a ceny za započtené jednotky. První část práce se zabývá vlastní instalací, konfigurací a přípravou jednotlivých komponent účtovacího systému. Je zde vysvětlena architektura účtovacího systému a osvětlen princip tvorby modelu databáze. Následně je zde rozebrán účel a principy jednotlivých funkcí systému včetně řešení. V poslední části je jednoduchý manuál k ovládání systému pomocí vytvořeného webového rozhranní.
Návrh a realizace VoIP ústředny pro komerční využití
František, Jiří ; Hanák, Pavel (oponent) ; Janovič, Filip (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem VOIP ústředny založené na Asterisku s účtovacím systémem A2Billing. Nejdříve je popsán průběh instalace programového vybavení a zprovoznění ústředny pro možnost volání v rámci ústředny i mimo ni. Následuje úvod do problematiky účtování hovorů s praktickou ukázkou celkového nastavení systému. Rozebrána jsou webová rozhraní jak administrátorská, tak i uživatelská. Na konci je popis jednotlivých vybraných VOIP telefonů, které byly využívány při tvorbě této práce. Je i stručně vysvětleno základní nastavení jednotlivých telefonů.
Spojovací systémy založené na IP telefonii
Zimek, Josef ; Kapoun, Vladimír (oponent) ; Herman, Ivo (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabýval návrhem a realizací komunikační sítě, která umožňuje dvěma nezávislým sítím využívat hlasové služby skrze šifrovaný kanál. Řešení je postaveno na routerech, které jsou tvořeny staršími PC s operačním systémem FreeBSD. Mezi routery je vytvořen statický šifrovaný tunel s využitím protokolu IPSec. Hlasové služby zajišťuje paketově orientovaná pobočková ústředna Asterisk s podporou signalizačního protokolu SIP. Toto řešení může sloužit např. pro připojení vzdálené pobočky k centrále firmy, které tak může využívat sdílené prostředky. K centrále se rovněž mohou připojit zaměstnanci z domova nebo na cestách. V tom případě se k autentizaci využívá SSL certifikátů. Tento způsob připojení je v dnešní době velmi žádánn.
Metody zabezpečení IP PBX proti útokům a testování odolnosti
Kakvic, Martin ; Šedý, Jakub (oponent) ; Šilhavý, Pavel (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou zabezpečenia PBX ústrední Asterisk, FreeSwitch a Yate v LTS verziách. V práci boli vykonané dva typy útokov, a to útok na dostupnosť služby a útok na ukončenie relácie medzi užívateľmi. Útoky boli realizované pri použití dvoch rôznych protokolov, a to SIP a IAX. Pri útoku na dostupnosť služby bolo monitorované vyťaženie procesora, zisťované či je možné vytvoriť hovor a či je možný priebeh hovoru. Zabezpečenie ústrední bolo riešené na dvoch úrovniach. Ako prvá úroveň zabezpečenia bol použitý linuxový firewall netfilter. Druhá úroveň zabezpčenia, resp. zabezepčenie na úrovni ústredne bolo riešené pomocou protokolov TLS a SRTP.
Pobočková VoIP ústředna Asterisk a její nástavby
Melichar, Ondřej ; Komosný, Dan (oponent) ; Papež, Nikola (vedoucí práce)
Diplomová práce rozebírá možnosti open-source pobočkové ústředny Asterisk, popisuje její funkce a porovnává ji s několika jejími nástavbami. Je zde vysvětlen i pojem SIP stack a také jsou zde konkrétně uvedeni dva jeho zástupci. Dále jsou v práci vysvětlena bezpečnostní rizika technologie VoIP a jsou popsány a později realizovány jednotlivé možné útoky. V rámci testování je zkoumána i možnost vytvoření a realizace vlastního modulu, jeho následné implementace, přenositelnosti mezi jednotlivými nástavbami a jeho funkce.
Modulární webové rozhraní pro PBX Asterisk
Moučka, Martin ; Rášo, Ondřej (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi přístupy ke konfiguraci pobočkové ústředny Asterisk PBX a návrhem vlastního modulárního rozhraní. Toto modulární rozhraní má za cíl usnadnit konfiguraci ústředny a pomocí modulů umožnit jeho další rozšiřování o nové funkce. Nad rámec konfigurace ústředny je v práci obsažena tzv. samoobluha, která umožňuje uživateli linky prohlížení své historie hovorů a vedení vlastní knihy kontaktů. Součástí práce jsou také dva moduly použitelné zejména v prostředích linek technické podpory a callcenter. Tyto moduly rozšiřují funkce ústředny o interaktivní hlasové menu, volací automat a správu front. Rozhraní je přizpůsobené Asterisku ve verzi 13, tato nejnovější verze patří zároveň k verzím s prodlouženou podporou. Aplikace je zabezpe- čena pomocí přidělování uživatelských účtů s přiřazenou rolí, kterou si uživatel může přizpůsobit výběrem konkrétních práv.
Performance limits, reliability and security of open source PBX
Bednár, Jakub ; Šedý, Jakub (oponent) ; Šilhavý, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to install and to configure three Open source PBXes Asterisk, Freeswitch and YATE. Furthermore, the aim is to realize the performance test and stability tests on three different HW configurations with the tester Spirent Abacus 5000. The scripts in bash were created to monitor PBX performance. Another part of the study is to analyze and to compare PBX security and to compare the Open Source PBX with a proprietary PBX Alcatel-Lucent OXE.
Implementace protokolu SIP v PBX Asterisk
Bednář, Vít ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Šilhavý, Pavel (vedoucí práce)
Práce porovná nativní SIP stack a PJSIP stack v open source ústředně Asterisk. V úvodu je stručně popsán SIP protokol a ústředna Asterisk. Následně je zkoumána architektura, podpora nových funkcí a možnosti nastavení obou stacků. Dále jsou vytvořeny komentované konfigurační soubory pro různé scénáře uplatnění ústředny. Stacky jsou otestovány pomocí zátěžového testeru Spirent TestCenter C1. Následně jsou vyhodnoceny jejich vlastnosti a popsány přínosy nového PJSIP stacku. V závěru je vytvořen návrh laboratorní úlohy
Využití SIP serveru na FIT pro IP telefonii
Hýbner, Lukáš ; Ráb, Jaroslav (oponent) ; Matoušek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá možností připojení serveru SIP do telefonní sítě FIT. Účelem je, aby mohli volat zaměstnanci na univerzitu, pokud jsou mimo fakultu. Pro řešení využijeme SIP server Asterisk, který bude sloužit jako autorizační server pro uživatele. Dále server bude zajišťovat převod čísel na adresu SIP s využitím ENUM. V praktické části ověříme funkčnost, toho systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.