|
Mládežnický slang v ruském jazyce
Mironovič, Barbora
Cílem této rigorózní práce je nahlédnutí do problematiky nespisovné vrstvy jazyka ruské mládeže. Teoretická část vychází z prací zabývajících se stylistickou a sociolingvistickou stratifikací jazyka. Dále se práce věnuje jen nespisovným útvarům, zejména se soustřeďuje na pojmy "slang", "obecný slang" a "mat", a uvádí způsoby tvoření slangového výraziva. Praktická část analyzuje psaný a mluvený text a následně získané údaje porovnává a vyhodnocuje. Provedená analýza ukazuje, jak rychle se mládežnický slang aktualizuje a obohacuje novými výrazy, i to, jakým lexikálním jednotkám dává starší mládež při vyjadřování přednost. Hlavním přínosem práce je její aktuálnost, neboť výzkumy daného tématu velmi rychle zastarávají.
|
|
Mládežnický slang v ruském jazyce
Mironovič, Barbora
Cílem této rigorózní práce je nahlédnutí do problematiky nespisovné vrstvy jazyka ruské mládeže. Teoretická část vychází z prací zabývajících se stylistickou a sociolingvistickou stratifikací jazyka. Dále se práce věnuje jen nespisovným útvarům, zejména se soustřeďuje na pojmy "slang", "obecný slang" a "mat", a uvádí způsoby tvoření slangového výraziva. Praktická část analyzuje psaný a mluvený text a následně získané údaje porovnává a vyhodnocuje. Provedená analýza ukazuje, jak rychle se mládežnický slang aktualizuje a obohacuje novými výrazy, i to, jakým lexikálním jednotkám dává starší mládež při vyjadřování přednost. Hlavním přínosem práce je její aktuálnost, neboť výzkumy daného tématu velmi rychle zastarávají.
|
|
Mládežnický slang v ruském jazyce
Mironovič, Barbora ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
Cílem této diplomové magisterské práce je nahlédnutí do problematiky nespisovné vrstvy jazyka ruské mládeže. Teoretická část vychází z prací zabývajících se stylistickou a sociolingvistickou stratifikací jazyka. Dále se práce věnuje jen nespisovným útvarům, zejména se soustřeďuje na pojmy "slang", "obecný slang" a "mat", a uvádí způsoby tvoření slangového výraziva. Praktická část analyzuje psaný a mluvený text a následně získané údaje porovnává a vyhodnocuje. Provedená analýza ukazuje, jak rychle se mládežnický slang aktualizuje a obohacuje novými výrazy, i to, jakým lexikálním jednotkám dává starší mládež při vyjadřování přednost. Hlavním přínosem práce je její aktuálnost, neboť výzkumy daného tématu velmi rychle zastarávají.
|
|
Diastratické dialekty jako zrcadla některých sociálních skupin
Zemenová, Petra ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
česky: NÁZEV: Diastratické dialekty jako zrcadlo určitých sociálních skupin AUTOR: Petra Zemenová KATEDRA: Francouzkého jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Jančík ABSTRAKT: V této práci se budeme zabývat jednou konkrétní kapitolou dialektologie a stylistyky francouzského jazyka. Konkrétně se jedná o problematiku argotů. Těch opravdu velkých prameny uvádějí asi pět: largonji, louchébem, cadogan, verlan a javanais. Detailněji budeme rozebírat dva z nich, a to verlan a louchébem. V následujícím textu budeme zkoumat nejen jazykové dopady, jež má užívání těchto dvou argotů, v rámci konkrétních řečových aktů, nýbrž i celý jazykový aparát. Navíc vyhodnotíme jeho pozici v rámci ostatních argotů a jejich pole působnosti, přesněji jaký prostor zaujímají v médiích, v novinách, v písních a v literatuře - tj. zkoumáme dynamiku tohoto útvaru národního jazyka jako takového. V teoretické části se budeme věnovat útvarům národního jazyka, vývoji a historii argotu, detailněji popíšeme tři argoty langorji, javanais, cadogan, podíváme se na jejich lexikální tvorbu, historii a současnou rozšířenost. Dále přiblížíme lingvistické disciplíny, které se zabývají jazykem a také ty, které studují dialekty a argot. Nakonec se v teoretické části budeme soustředit na konkrétní dva argoty - louchébem a verlan - na jejich...
|
|
K problematice studentského slangu
RŮŽIČKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu současného studentského slangu. Obsahuje dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o jazyce, českém jazyce a jeho útvarech. Dále se zaměřuje na obecnou charakteristiku slangu, jeho rozdělení a na popis slangu ze studentského prostředí. Obsahem praktické části je analýza sebraného materiálu k danému tématu. Analýza vychází z průzkumu slangu na druhém stupni základních škol a nižších ročnících víceletých gymnázií v porovnání se slangem vysokoškolských studentů.
|