Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí76 - 83  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Sláva, pocty, práce, trápení - Jaroslav Heyrovský v 50. a 60. létech
Podaný, Václav
Stručnou historii návrhů na udělení Nobelovy ceny pro J. Heyrovského od r. 1940 do r. 1959 doplňuje přehled jeho pracovních aktivit v rámci Ústředního ústavu polarografického a Polarografického ústavu ČSAV, aktivit a vědeckých výsledků polarografické školy v mezinárodním měřítku,ale i výčet potíží, které J. Heyrovského potkávaly při výjezdech do zahraničí na počátku 50. let.
Ekologický audit základní školy
Kotousová, Štěpánka ; Nový, Jan (vedoucí práce) ; Soukupová, Věra (oponent)
Tato práce se zabývá ekologickým auditem základní školy. Je rozdělena na dvě části a to na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části naleznete důležité informace týkající se ekologického auditu a základní školy. Praktická část, na základě informací získaných dotazníkovou metodou srovnává základní školy, které využívají a nevyužívají ekologický audit.
Vzdělání a vzdělávání obyvatel krajů ČR s důrazem na Kraj Vysočina
Kuthanová, Veronika ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Cílem mé diplomové práce na téma Vzdělání a vzdělávání obyvatel krajů ČR s důrazem na kraj Vysočina je zjistit, jaká je vazba vzdělávací soustavy na trh práce v kraji Vysočina, zda nabídka pracovních sil odpovídá poptávce. V první části diplomové práce jsou vysvětleny základní pojmy, které se týkají oblasti vzdělávání (výchova, vzdělávání, celoživotní učení, vzdělání). Následně je popsán vzdělávací systém v České republice a s ním související předpisy a dokumenty. V druhé části diplomové práce je analyzován vývoj vzdělávací soustavy v ČR a charakterizovány změny ve vzdělanostní struktuře obyvatel ČR. V třetí části diplomové práce je blíže popsán vývoj vzdělávání v kraji Vysočina, dále tato část sleduje vývoj poptávky po práci, vývoj nabídky práce v kraji a vazbu trhu práce s oblastí školství v kraji Vysočina. V diplomové práci jsou využita statistická data z ČSU, data z MŠMT, ÚIV, krajských ročenek a informace od významných firem v kraji Vysočina. Data jsou zpracována do tabulek nebo grafů.
Podpora počítačové výuky pro handicapované
Bauerová, Zuzana ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Heller, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá světem handicapovaných lidí (zrakově a sluchově postižených). Blíže vysvětluje dané handicapy a snaží se nahlédnout i do školství v ČR. Hlavní problematikou je počítačová výuka a dostupné kompenzační pomůcky, aby postižení lidé byli schopni samostatně ovládat počítač a (v dnešní době nezbytný) internet. Těchto pomůcek již existuje celá řada, nemá tedy smysl popisovat každý z nich. Bylo vybráno několik "zástupců", aby se dal vysvětlit jejich smysl a popsat funkčnost. Vzhledem k tomu, že konkurence je veliká a tyto pomůcky jsou čím dál efektivnější, je potřeba brát v úvahu veškeré činitele (především náročnost na obsluhu a poměr cena vs. výkon). Bohužel to není levná záležitost, ale zato svůj účel splňují dokonale.
Srovnání vnímání obchodní značky studenty různých vysokých škol
Petrák, Jiří ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Bursíková, Marcela (oponent)
Práce srovnává názory studentů pražských vysokých škol na společnost IKEA - mezinárodní maloobchod s domácím bytovým zařízením. Jedná se studenty těchto škol: Vysoká škola ekonomická, Fakulta akademie múzických umění, Vysoká škola umělecko-průmyslová a Fakulta stavební ČVUT. Výzkum probíhal formou osobního dotazování v prosinci 2006.
Teorie liberalismu v mezinárodních vztazích a ekonomii
Začal, Marek ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rolenc, Jan Martin (oponent)
Cílem práce je komparace liberalismu v mezinárodních vztazích a ekonomii jako vědních disciplínách. Práce je rozdělěna do čtyř kapitol. První kapitola je věnována charakterictice historických východisek a zdrojů liberálního myšlení. Další dvě kapitoly popisují liberalsmus z pohledu teorie mezinárodních vztahů a z pohledu ekonomické teorie rakouské školy. Ve čtvrté kapitole je provedena komparace obou uvedených přístupů. Jsou zde hledány vzájemné souvislosti, společné znaky a odlišnosti. Závěr shrnuje dosažené poznatky a předkládá zhodnocení dosažených výsledků v porovnání se zvolenými cíli.
Financování základního školství v ČR
Neprašová, Tereza ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabývala analýzou zdrojů určených k financování základního školství v České republice. Pozornost je věnována normativní metodě financování školství a postupům přerozdělování finančních prostředků Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy krajským úřadům a školským zařízením prostřednictvím republikových a krajských normativů. Praktická část práce je orientována na konkrétní Základní školu T. G. Masaryka na popis jejího tříletého období hospodaření a současného rozpočtového roku. Cílem mé analýzy je zhodnocení hospodaření školy, nalezení ovlivňujících faktorů a možného zlepšení.
Počátky dividendové teorie
Paliculin, Marek ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Kraus, Pavel (oponent)
Cílem této práce je přiblížit čtenářům počátky vývoje dividendové teorie a zhodnotit vliv dividendové politiky na hodnotu společnosti. První část je věnována počátkům výplaty dividend a historii dividendové politiky do druhé poloviny dvacátého století. Další část se věnuje ranným empirickým studiím a pro ? dividendové škole. Třetí část je zaměřena na vliv dividendové politiky v prostředí dokonalého kapitálového trhu a vznik neutrální dividendové školy. Další část se věnuje hodnocení vlivu daňového a informačního efektu na dividendovou politiku. V páté části jsou zmíněny modely optimalizace dividendové politiky a v šesté části jsou zmíněny další nedokonalosti trhu. Sedmá část se věnuje minimalizaci nákladů spojených s výplatou dividendy. Poslední část přináší shrnutí a vyhodnocení přínosu dividendové teorie pro stanovení optimální dividendové politiky firmy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí76 - 83  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.