Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 876 záznamů.  začátekpředchozí855 - 864dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Farnost a obec Křemže v letech 1885 -1920
NOVÁK, Jaroslav
Tato práce se zabývá životem farnosti a obce v Křemži v období let 1885 - 1920. Úvod práce obsahuje stručný popis vzniku obce a farnosti od prvních zmínek v historických análech až po rok 1885. Dalším sledovaným časovým úsekem jsou roky 1885 - 1905 z pohledu života farnosti v Křemži a vzniklých sakrálních staveb v tomto období. Ve stejném časovém rozmezí v samostatné kapitole potom život a události obce Křemže a průniky farního a obecního života. Následující kapitola zpracovává období před vznikem světové války, tedy roky 1911 {--} 1914. I zde je členění provedeno z pohledu farnosti a samostatně pohled obce Kremže a opět společných průniků života. Samostatná kapitola je věnována první světové válce, kde je důraz kladen na popis situace života v obci samé a těžkostech a útrapách války na území farnosti. Závěrečná kapitola obsahuje popis vzniku nové samostatné republiky a jeho dopad na složení národnostní a politické. Popisuje také tendence a vývoj katolické církve na území farnosti Křemže v letech 1919 {--} 1920.
Problematika faktorů ovlivňující kriminalitu mládeže
NYKLESOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá problematikou kriminality mládeže a faktorů, které mají vliv na vznik kriminality mládeže. Tuto problematiku jsem si vybrala proto, že je to velice závažný problém a tento fenomén se významně rozmáhá. Kriminalita obecně, a speciálně kriminalita mládeže je závažným sociálně patologickým jevem. Pachateli se navíc často stávají nezletilé osoby, které nedosahují věkové hranice trestní odpovědnosti. Navíc pravděpodobnost ohrožení mladého člověka sociálně patologickými jevy, a jeho následná kriminální dráha, je v současnosti vyšší než kdykoli předtím. Pro včasné rozpoznání výskytu rizikových faktorů mezi mládeží je důležité, aby rodiny, učitelé, vychovatelé a všichni pracovníci, pracující s mládeží měli dostatek vědomostí, poznatků a zkušeností a mohli tak dokázat včas s těmito faktory pracovat a bojovat proti nim. V teoretické části se zabývám vymezením pojmu mládež, osobností mladého delikventa, strukturou kriminality mládeže, rozborem rizikových faktorů, které se nejčastěji podílejí na vzniku kriminality mládeže, nastíněním možností intervence proti kriminalitě mládeže a různými druhy prevence. Výzkum je zaměřen na výskyt rizikových faktorů mezi dotázanou mládeží a na ochranné faktory a postoje respondentů ke kriminalitě mládeže a ke kriminalitě vůbec. Strukturované rozhovory byly uskutečněny u mládeže, která je umístěna v ústavní nebo v ochranné výchově v ústavech na území Plzeňského kraje. Hlavními cíly diplomové práce je popsat faktory, které významně působí na vznik kriminality mládeže a zmapovat výskyt a vliv těchto faktorů u mládeže umístěné v ústavní a ochranné výchově v Plzeňském kraji. Hypotéza č. 1 zní - Mládež se nejvíce dopouští majetkové kriminality. Hypotéza č. 2 zní - Mládež se dopouští závadného jednání převážně ve skupinách. Hypotéza č. 3 zní - Rozhodujícím faktorem ovlivňujícím kriminalitu mládeže je rodina. Domnívám se, že cíle práce byly splněny. Hypotéza č. 1 se potvrdila. Respondenti ve většině uvedli, že se do ústavní výchovy dostali za majetkovou kriminalitu. Také hypotéza č.2 se potvrdila. V odpovědích respondentů byla nejvíce zastoupená možnost, že se závadného jednání dopustili spolu s partou. Potvrdila se i hypotéza č. 3. Rozbor výzkumu dokazuje, že všemi faktory, které se podílí na vzniku kriminality mládeže, se prolíná vliv rodiny a rodinného prostředí na mládež. Výsledky provedeného výzkumu budou použity pro vzdělávání studentů na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, ale i pro studenty dalších pomáhajících profesí na jiných univerzitách. Výsledky budou dále využity jako zdroj informací pro rodiče a pedagogické pracovníky, kteří pracují s ohroženou mládeží a jako podkladový materiál pro odborné semináře na dané téma.
Příručka první pomoci pro učitele základních a středních škol a pedagogické pracovníky.
MACHATOVÁ, Lenka
V bakalářské práci je navržena komplexní příručka, vhodná pro učitele a pedagogické pracovníky, zabývající se legislativou, prevencí úrazů a případným poskytováním první pomoci nejen ve škole, ale i při mimoškolních aktivitách. Teoretická východiska bakalářské práce obsahují analýzu právních předpisů a analýzu zásad poskytování první pomoci, které je potřeba znát při práci s dětmi a mládeží.
Využití nástrojů PR ve výchovných a vzdělávacích institucích
HAJSKÝ, Ondřej
Cílem práce bylo zjistit míru využívání PR ve výchovných a vzdělávacích institucích a to pomocí výsledků dotazníkového průzkumu a dotazování vedení škol. Dílčím cílem bylo zjistit potenciál komunikačních kanálů a také faktory, které ovlivňují rozhodování studentů o výběru následující školy. Kromě výše uvedeného by měl mít po přečtení této práce čtenář představu o možnostech hodnocení spokojenosti zákazníka (v našem případě studenta).
Volný čas dětí na základních školách v Pelhřimově
KUBÁTOVÁ, Renata
Bakalářská práce s názvem Volný čas dětí na základních školách v Pelhřimově se v teoretické části věnuje současnému pohledu na volný čas, jeho funkcím a formám volnočasových aktivit. Zaměřuji se na výchovu ve volném čase, její historický vývoj a počátky. Dále jsou vymezeny základní modely volného času, výchova mimo vyučování, její funkce a nejvýznamnější zařízení. V závěru teoretické části uvádím činitele, kteří ovlivňují dítě ve vztahu k volnočasovým aktivitám, jako jsou rodina, škola, vrstevnická skupina a lokální prostředí. Pro kvantitativní výzkum jsem zvolila techniku dotazníku, určené dětem základních škol v Pelhřimově. Cílem výzkumné části bylo zjistit, jak žáci základních škol v Pelhřimově tráví svůj volný čas, dále zjistit nabídku volnočasových aktivit škol a organizací pro děti v Pelhřimově. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že společnou činností všech dětí je sport. Nejvíce času také tráví u počítače, přičemž v mladším školním věku jej používají jako prostředek zajišťující zábavu formou her. U dětí staršího věku převažuje využití směrem ke komunikačním možnostem internetu. V neposlední řadě tráví volný čas sledováním filmů, poslechem hudby a dívky navštěvují taneční kroužky. Děti z výzkumného souboru považují naplnění svého volného času za dostatečné, i přesto uvedly pár nedostatků, jako jsou např. kulturní kroužky, PC herna, nákupní centrum. Tato práce slouží ke zjištění, o jaké volnočasové aktivity mají děti na základních školách v Pelhřimově největší zájem. Zjištěné informace mohou využít volnočasová zařízení, k vytvoření chybějících zájmových kroužků.
Kriminalita a delikvence v rámci základních škol na Uherskohradišsku
BARTOŠOVÁ, Lucie
V té to práci je docela podrobně rozebírána kriminalita dětí a mladistvých na území České republiky. Částečně je v ní také popsána kriminalita celková, její současný stav a vývoj. Studie je zaměřena na výzkum kriminality a delikvence na základních školách na území uherskohradišťského okresu. Je zde popsán aktuální (rok 2006) stav četnosti drobných krádeží na základních školách na Uherskohradišťsku, což bylo provedeno pomocí dotazníkové techniky na vybraném vzorku základních škol. Jsou popsány nejdůležitější vnější faktory, které se podílejí na vzniku kriminality, jako jsou rodina, škola a vrstevníci, společnost a média. Studiem literatury, policejních statistik a informací od vedení základních škol byly zjištěny základní informace o kriminalitě jak na celém území ČR tak na území okresu Uherské Hradiště. Bylo zjištěno, že celková kriminalita v ČR má klesající tendenci a tento trend na celém území republiky sleduje také kriminalita dětská, avšak v oblasti Uherskohradišťska je tento jev nepozorovatelný - kriminalita se nezvyšuje, ale ani neklesá (nemá nic společného s počtem krádeží). Výzkumem dotazníkovou technikou bylo zjištěno, že krádeže na základních školách se nevyskytují často, ale spíše se jedná o drobné přestupky ve formě odcizení věcí, které nemají velkou hodnotu. Přesto tyto drobné krádeže nejsou podle dětí častější než dříve a nelze také říci, že se krádeže vyskytují častěji v městských školách než ve školách na vesnici. Krádeže věcí s vyššími hodnotami se objevují na školách v minimálním počtu, jak plyne z informací získaných od vedení škol. Podle policie v Uherském Hradišti však počet krádeží páchaných nezletilými a mladistvými má stoupající tendenci a je také stále častější setkání dětí s trestným činem ať už jako svědek, účastník nebo oběť. Práce slouží ke zorientování se ve stavu a vývoji kriminality v České republice u definované věkové skupiny a také pro školy v okresu Uherské Hradiště, aby mohly lépe předcházet drobným krádežím a jiným přestupkům mezi dětmi.
Šikana
BURIANOVÁ, Kateřina
Cílem této práce bylo zmapovat zkušenosti, názory žáků a jejich orientaci v problematice šikany. Dále jsem se snažila podchytit ty části problematiky, ve kterých se žáci špatně orientují či jim chybí základní informace. Výzkum byl prováděn na dvou rozdílných základních školách, jedné z města a jedné z vesnice, tudíž mým záměrem bylo i porovnat názory dvou z části rozdílných skupin žáků. První část této práce obsahuje základní teoretické informace o problematice šikany, zahrnující poznatky nejen o šikaně samotné a jejích zákonitostech, ale i o prevenci a řešení. Druhá část práce je zaměřena na zpracování dotazníků získaných od dětí 7. a 8. tříd dvou základních škol.
Významné faktory pro rozvoj dětí v mladším školním věku
CHMELOVÁ, Pavla
Bakalářská práce charakterizuje významné faktory při rozvoji dětí v mladším školním věku a zabývá se tím, co nejvíce děti v tomto věku ovlivňuje. Teoretická část se zabývá socializací dítěte školního věku, rozvojem kognitivních procesů a sociální vývoj u těchto dětí. Práce pokračuje kapitolou citového vývoje, významem zájmů dítěte a následuje důležitý faktor pro rozvoj dítěte, jimž je rodina. Poslední část práce obsahuje teoretické poznatky o vlivu médií na děti školního věku a vlivy v současné životní situaci rodin. Praktická část je věnována sekundární analýze dat z výzkumů, kde se orientuje na tři témata: Charakteristika vztahů dětí k penězům, na vztah rodičů a dětí k televizi a internetu a na přístup rodičů k dnešní škole. Zde je též zahrnuta diskuze, týkající se porovnání poznatků teoretické a praktické části , vyplývající z vybraných výzkumů.
Některé náročné situace u žáků na II. stupni ZŠ a možnosti jejich zvládání
DASTYCHOVÁ, Lucie
Diplomová práce přináší informace o náročných životních situacích podle poznatků literatury, které jsou zpracovány v teoretické části. Jsou specifikovány náročné situace u žáků v období dospívání. Praktická část tyto náročné situace dokumentuje provedeným průzkumem u žáků 8. ročníků ZŠ /N = 49/. Výzkumný soubor tvořilo 49 dětí. Prokázalo se, že žáci prožívají jako náročné situace v rodině především rozvod rodičů a hádky, ve škole nutné rozhodování týkající se volby střední školy. Přes všechny manifestované negativistické projevy mají potřebu citového uspokojování ze strany svých bližních, potřebují oporu, a to tím více, čím více jsou labilnější /úroveň neuroticismu/. Nutné je proto tomuto věkovému období věnovat zvýšenou pozornost.
Problematika šikany na základní škole, možnosti prevence a řešení
KNÍŽKOVÁ, Jana
Svou práci, která pojednává o problematice šikany, jsem pojala ryze teoreticky. Účel vidím v tom, že ji jakýkoli pedagog, ať už budoucí či stávající, může použít jako pomocné vodítko v momentě, kdy se ocitne v situaci, kdy bude muset tento jev řešit mezi svými svěřenci. Práce je zpracována na základě příslušné prostudované literatury. Opírá se především o publikace autorů zabývajících se touto problematikou a o publikace, které s tímto tématem souvisejí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 876 záznamů.   začátekpředchozí855 - 864dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.