Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projevy agresivity a ššikany u žžáků středních školŠ a možžnosti prevence
Burianová, Lenka
Bakalářská práce se zabývá projevy agresivity a šikany u žáků středních škol a možnostmi prevence. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V teoretické části je práce zaměřena na vymezení pojmů agrese, agresivita, šikana, její aktéři, příčiny a druhy, prevence vzniku a řešení šikany. Zdrojem těchto informací je dostupná odborná literatura. Metodou teoretické části je studium těchto zdrojů, jejich analýza, syntéza a srovnávání. Praktická část je zaměřena na průzkum prováděný na střední škole a integrované středí škole v jednom jihomoravském městě. Cílem praktické části je zjistit výskyt a rozsah šikany u žáků těchto škol. Výsledky získané dotazníkovým šetřením jsou vyhodnoceny základními statistickými metodami a jsou zpracovány do tabulek a grafů. Získané poznatky jsou formulovány v podobě doporučení pro pedagogickou praxi.
ŠIKANA JAKO SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝ JEV NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
HRUŠKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany jako sociálně patologickým jevem na prvním stupni ZŠ. Teoretická část bakalářské práce se zabývá agresí a agresivitou jako základním prvkem šikany, vymezením pojmu šikana a objasněním původu slova z pohledu různých autorů. Současně jsou zde popisovány vývojové stupně šikany, druhy či formy šikany a možnosti její prevence. Závěr teoretické části práce je zaměřen na zákony a organizace zabývající se problematikou šikany. Cílem práce je zmapovat, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci druhých a čtvrtých tříd na ZŠ, kde se šikana nejvíce vyskytuje a jakým způsobem je žákům ubližováno. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Pro kvantitativní výzkum byly zvoleny dvě školy, z nichž jedna škola se nachází v obci a druhá ve městě. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, které bylo provedeno na dvou ZŠ a zúčastnilo se jej celkem 100 respondentů. Výsledky výzkumného šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.
Prevence šikany na středních školách
KAMIŠOVÁ, Jana
Šikana je velmi výrazným traumatem českého školství. Proto je třeba o této problematice stále informovat a snažit se tomuto sociálně-patologickému chování zamezit. Cílem této diplomové práce, jež má teoreticko-výzkumný charakter, je seznámit čtenáře s teoretickým výkladem problematiky šikany, možnostmi její primární, sekundární i terciární prevence a zmapování metod, které se využívají na různých druzích škol v různých krajích. Teoretická část se věnuje výkladu pojmu šikana a pojmu prevence šikany, jak primární, sekundární tak terciární. Za důležitý úkol si klade představení efektivních principů prevence a podoby (možnosti) prevence šikany, které snižují riziko vzniku a rozšíření tohoto sociálně-patologického chování. Dále také zmiňuje postupy při řešení šikany. Praktická část je věnována výzkumu, jehož úkolem je zjištění, zda se školy různých druhů věnují prevenci šikany, jaké metody k tomu využívají, jak často se prevenci věnují, a zda jsou s výsledky své práce spokojeny. Výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření ve srovnání s informacemi, které o své škole uvádějí na svých webových stránkách. Dotazníky jsou vyplněny školními metodiky prevence nebo výchovným poradcem příslušné školy.
Šikana a agresivita na základní škole
MINÁRIKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá výskytem šikany a agresivity na základní škole v porovnání na velkém a malém městě. Cílem práce je zmapovat v jaké míře se na těchto školách vyskytuje šikana a zmapovat názory učitelů na možnosti a podoby prevence a řešení šikany. Teoretická část se zabývá různými pohledy na pojem šikana, šikanování, agresivita, jejími aktéry a jaké jsou možnosti prevence a nápravy. Praktická část popisuje výsledky provedeného výzkumu, který porovnával situaci na vybraných školách. Odhaluje rozšířenost šikany mezi žáky a jejich osobní zkušenosti s tímto jevem.
Šikana z pohledu učitelů ZŠ na venkově a v hlavním městě Praze (srovnávací studie)
VORLOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá sociálně patologickým jevem šikanování na základních školách. Šikanování je velmi komplikovaný systém, který lze zkoumat z mnoha úhlů pohledu. Zde mě zajímaly názory pedagogů ZŠ a především jejich připravenost na řešení šikany. Jedná se však zároveň o komparaci výsledných dat z dvou naprosto odlišných prostředí {--} z venkova a z hlavního města Prahy. V teoretické části jsem se snažila přiblížit celkový mechanismus šikanování s jeho aktéry, vývojem, diagnostikou a prevencí. V praktické části jsem zpracovala získané výsledky z výzkumu a snažila se najít jisté souvislosti v postojích respondentů k danému tématu. V práci byla využila citace z literatury předních odborníků na šikanu v ČR i v zahraničí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.