Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební výchova dětí mladšího školního věku
CHOLEVOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou průřezových témat a jejich začleňování do vyučovacích předmětů na prvním stupni základní školy se zaměřením na vyučovací předmět hudební výchova. V první části je pozornost směřována na zakotvení hudební výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, na požadavky týkající se začleňování průřezových témat a dále na aktuální řešení začlenění průřezových témat do konkrétního Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Druhá část práce je věnována návrhu možnosti začlenění některých tematických okruhů průřezových témat do hudební výchovy.
Ochrana člověka za mimořádných událostí v rámci školního vzdělávacího programu na vybrané základní škole
Hubač, Dušan ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Ochrana člověka za mimořádných událostí v rámci školního vzdělávacího programu na vybrané základní škole. ABSTRAKT: Každá základní škola v České republice musí mít podle platných právních norem zapracovanou problematiku ochrany člověka za mimořádných událostí ve svém školním vzdělávacím programu. Základní školy vycházejí z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a pokynu MŠMT čj.: 12050/03-22 ze dne 4. března 2013. Cílem práce je zjistit stav zapracování OČMU v ŠVP ZV ZŠ Jižní IV., jaká je úroveň znalostí v této oblasti u dětí v 5. a 9. ročníku této školy. Na základě výsledků bude navrženo řešení v podobě upraveného zapracování OČMU v ŠVP ZV do jednotlivých ročníků a předmětů. Dále bude doporučen program - projekt "Branný den", který by měl komplexně zastřešovat kýžené praktické a teoretické úkoly pro žáky všech ročníků. Malou anketou mezi řediteli základních škol Prahy 4 je sledováno, jak vnímají zavedení OČMU do výuky na jejich školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání (dále jen ŠVP ZV), ochrana člověka za mimořádných událostí (dále jen OČMU), odpovědné chování v situacích ohrožujících zdraví, bezpečnost při mimořádných událostech, živelní pohromy, varovné signály, první pomoc.
Výuka svátků a významných dnů v hodinách výchovy k občanství
ZEZULOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na důležité kulturně společenské souvislosti začlenění svátků a významných dnů do výuky výchovy k občanství na druhém stupni základních škol. Práce je rozdělena do dvou částí - na teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována vymezení a charakteristice svátků a významných dnů České republiky. V další části je popsána kurikulární reforma školství v České republice a její dokumenty. V praktické části je nejprve podroben analýze Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, do něhož je ukotvena problematika výuky svátků a významných dnů na základních školách. Následně je pozornost zaměřena na analýzu Školního vzdělávacího programu Škola pro všechny Základní a mateřské školy Osová Bítýška, v rámci které bylo hledáno začlenění výuky svátků a významných dnů do učiva výchovy k občanství. V praktické části jsou také analyzovány učebnice výchovy k občanství s platnou doložkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a poté jsou v ní vytvořeny modelové výukové jednotky, které byly na vybrané základní škole odučeny. Závěr diplomové práce patří evaluaci realizovaných hodin a zhodnocení přínosu vytvořených aktivit pro žáky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.