Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mapování metody pokus-omyl při řešení úloh ze strukturálního prostředí Pavučiny a Výstaviště
Kučerová, Lucie ; Havlíčková, Radka (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Cílem této diplomové práce je sledovat a popsat použití strategie pokus - omyl ve dvou didaktických prostředích z Hejného metody u žáků v druhém a třetím ročníku základní školy, kteří jsou vzděláváni běžnou metodou výuky matematiky. Teoretická část se zabývá vymezením heuristických strategií, její klasifikací a bližším popisem některých vybraných heuristických strategií. Klíčová kapitola se věnuje popisu strategie pokus - omyl a jejímu zařazení mezi řešitelské strategie. Dále se zabývá problematickým postojem učitelů i širší veřejnosti k této strategii. Na závěr kapitoly jsou zařazeny výhody jejího použití při řešení matematických úloh. Další kapitoly se zabývají prací s chybou, experimentem dítěte nejen ve výuce a navazují tak na kapitolu 1.3. Kapitola 1.7 popisuje Hejného metodu výuky matematiky a didaktická prostředí, se kterými tato metoda pracuje a která jsou důležitá pro praktickou část. Na závěr teoretické části vymezuji rozložení učiva v druhém a třetím ročníku, které ovlivňují přístupy žáků k řešení. V praktické části jsou využity výzkumné metody nestrukturovaného pozorování a metody verbálních výpovědí, které společně nejlépe sledovaly výzkumný cíl. V praktické části byly realizované dva pilotní výzkumy a jeden finální výzkum. Nejprve byla sestavena sada úloh z prostředí Pavučin a...
Matematická soutěž Pangea ve 4. ročníku 1. st. ZŠ - analýza řešení
Marek, Anna ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
NÁZEV: Matematická soutěž Pangea ve 4. ročníku 1. st. ZŠ - analýza řešení AUTOR: Anna Marek KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRAKT: Předložená diplomová práce se zabývá problematikou matematických soutěží v České republice. Matematické soutěže jsou charakterizovány strukturovaně dle předem zvolených kritérií. Na základě srovnávací analýzy získaných dat z matematických soutěží pro základní školy je možné si vytvořit ucelenou představu o součastné situaci. Do tohoto kontextu autorka zasazuje relativně mladou matematickou soutěž Pangea. Hlavním cílem je analyzovat data ze soutěže Pangea. Zvláštní pozornost je věnována úlohám pro 4. ročník základní školy soutěže Pangea ze školního kola ve školním roce 2016/2017. Data získaná od 7 864 řešitelů jsou analyzována jak z pohledu jednotlivých úloh, tak z pohledu specifických jevů. Nový pohled přináší pozorování analýzy řešených úloh s analýzou dotazníků, které byly zadány 150 žákům 4. ročníků ze tří základních škol. Práce prezentuje řadu nových poznatků. Všech analýz lze využít jak při přípravě budoucích učitelů, tak při tvorbě úloh, tak v učitelské praxi při hodnocení a podpoře matematických soutěží. NAME:
Matematická soutěž Pangea ve 4. ročníku 1. st. ZŠ - analýza řešení
Marek, Anna ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
NÁZEV: Matematická soutěž Pangea ve 4. ročníku 1. st. ZŠ - analýza řešení AUTOR: Anna Marek KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRAKT: Předložená diplomová práce se zabývá problematikou matematických soutěží v České republice. Matematické soutěže jsou charakterizovány strukturovaně dle předem zvolených kritérií. Na základě srovnávací analýzy získaných dat z matematických soutěží pro základní školy je možné si vytvořit ucelenou představu o součastné situaci. Do tohoto kontextu autorka zasazuje relativně mladou matematickou soutěž Pangea. Hlavním cílem je analyzovat data ze soutěže Pangea. Zvláštní pozornost je věnována úlohám pro 4. ročník základní školy soutěže Pangea ze školního kola ve školním roce 2016/2017. Data získaná od 7 864 řešitelů jsou analyzována jak z pohledu jednotlivých úloh, tak z pohledu specifických jevů. Na základě poznatků z analýzy dat je věnována pozornost žákovským odpovědím - postupům řešení u jednotlivých úloh vypracovaných 60 žáky čtvrtých ročníků z nevýběrových škol. Práce prezentuje řadu nových poznatků. Všech analýz lze využít jak při přípravě budoucích učitelů, tak při tvorbě úloh, tak v učitelské praxi při hodnocení a podpoře matematických soutěží. KLÍČOVÁ SLOVA: matematická soutěž, řešení úloh, žák 1. stupně, obtížnost úloh

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.