Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Myofunkční terapeutický koncept u pacientů s orofaciální problematikou
Harudová, Kateřina ; Zahrádka Köhlerová, Michaela (vedoucí práce) ; Kejhová, Eva (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Autor práce: Kateřina Harudová Vedoucí práce: Mgr. Michaela Zahrádka Köhlerová Název práce: Myofunkční terapeutický koncept u pacientů s orofaciální problematikou Abstrakt práce: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou myofunkčních poruch orofaciální oblasti a možnostmi terapie těchto obtíží. Jedná se o kazuistický typ práce, rozdělený na teoretickou a praktickou část. Teoretická část shrnuje aktuální poznatky o myofunkčních poruchách a terapeutických přístupech. V jednotlivých kapitolách je podrobněji popsána anatomie a ontogenetický vývoj orofaciální oblasti, fyziologické předpoklady pro vývoj řeči, etiologie, symptomatologie, diagnostika a možnosti prevence myofunkčních poruch. Teoretická část také obsahuje přehled vybraných terapeutických konceptů a nastínění problematiky spolupráce s pediatrickými pacienty. Praktická část je zpracována formou dvou kazuistik pediatrických pacientů a jejím cílem bylo demonstrovat využití myofunkčního terapeutického konceptu na těchto pacientech. Dílčím cílem práce byla tvorba edukační brožury, která usnadní rodičům a jejich dětem autoterapii v domácím prostředí. Po nastudování odborné literatury a aplikování konceptu se ukázalo, že prvky myofunkční terapie zlepšují svalový tonus, motoriku a koordinaci svalů rtů a jazyka. Dochází k posílení...
Logopedická prevence pro přirozený rozvoj dětí v předškolním vzdělávání
VONDRÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku (ne)využívání nabídky logopedické prevence rodiči dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako je logopedie, logopedická prevence, narušená komunikační schopnost, vývoj řeči (rizika, která se mohou ve vývoji řeči projevit) a artikulace. Opírá se o dostupné odborné prameny z oboru logopedie. Praktická část je realizována metodou kvalitativního šetření a obsahuje polostrukturované rozhovory s rodiči. Hlavním cílem je zjistit odpověď na výzkumnou otázku: "Jak aktivní je zájem ze strany rodičů a jaký je hlavní důvod rodičů vyhledat odbornou pomoc?" Konkrétně se jedná o výzkum v jedné mateřské škole na jihu Čech.
Individuální práce s dítětem při logopedické prevenci se zaměřením na hlásky L a R z pohledu logopedického preventisty
KRAUSOVÁ, Daniela
Cílem bakalářské práce je vytvoření programu logopedické prevence pro individuální práci s dítětem, zpravidla ve věku od pěti do šesti let v mateřské škole, se zaměřením na hlásky L a R, které patří mezi časté vady ve výslovnosti. V teoretické části se nachází obecná definice logopedie, její význam a zdůvodnění potřeby logopedické prevence v mateřské škole. Teoretická část je dále zaměřena na vývoj řeči a výslovnosti dítěte předškolního věku, na poruchy artikulace a na diagnostiku výslovnosti dítěte předškolního věku. Je zde popsáno rozdělení hlásek jazyka českého a charakteristika hlásek L a R. V praktické části jsou popsána cvičení dechová, hlasová, sluchová, grafomotorická a gymnastika mluvidel pro rozvoj artikulačních orgánů a cvičení pro podporu správné výslovnosti hlásek L a R. V této části se také nachází obrázky, které dokumentují a přibližují práci s dětmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.