Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role středního managementu v inovačním procesu
Novák, Adam ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent) ; Vraný, Jan (oponent)
Střední manažeři se pohybují v prostředí blízkém aktivitám firmy, v komunikaci s tímto prostředím identifikují příležitosti, problémy a následně generují inovační alternativy. Využívají k tomu mimo jiné slabé vazby v rámci své sociální sítě, prostupující vnitřním i vnějším prostředím firmy a umožňující přinášet do inovačního procesu nové, divergentní informace. Vybrané údaje střední manažeři sdělují vrcholovým úrovním managementu, přičemž v komunikační výměně mezi středním a vrcholovým managementem dochází k zajištění souladu inovace se strategií firmy a k zabezpečení zdrojů a vrcholové podpory pro realizaci inovace; informační vstupy středního managementu přitom ovlivňují vrcholový management, který definuje inovační strategii firmy. Ve styku s řadovými zaměstnanci (a nižšími úrovněmi řízení) střední management vyrovnává rozpory mezi strategií a běžnými aktivitami firmy, propaguje inovaci a překonává rezistenci. K zajištění podpory pro inovaci uvnitř organizace střední management čerpá mimo jiné z vnitřní sítě silných vazeb, včetně jejich neformálních složek. Střední management působí jako komunikační přemostění, které pomáhá vyrovnávat napětí vnikající z rozdílů mezi prostředími vrcholového managementu a zaměstnanců. Z tohoto hlediska se jako zásadní jeví komunikační styčné body mezi jednotlivými úrovněmi managementu, respektive hierarchie firmy; můj výzkum zároveň ukazuje, že mezi středním a vrcholovým managementem ve firmách existují významné rozdíly ve vnímání vnitropodnikových procesů umožňujících inovaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.