Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Didaktický potenciál časopisu Mateřídouška při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy
Valná, Martina ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickým potenciálem časopisu Mateřídouška, zejména možnostmi jejího uplatnění při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy. První část práce se zaměřuje na teoretické poznatky týkající se psychického vývoje dítěte, čtenářské i mediální gramotnosti a mediální výchovy jako jednoho z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V druhé části práce je provedena stručná analýza časopisů pro děti mladšího školního věku. Následně se práce věnuje nejdéle vycházejícímu časopisu pro děti mladšího školního věku - časopisu Mateřídouška. Při analýze jsou využity poznatky představené v teoretické části práce. Důraz je při analýze kladen především na didaktický potenciál Mateřídoušky. Cílem práce je zjištění, zda by mohlo být periodikum Mateřídouška využito při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy.
Srovnání struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a v 90. letech
Budská, Kateřina ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním struktury témat v časopise Mateřídouška v době normalizace a po změně politického režimu v 90. letech. Obsahuje podrobnou obsahovou analýzu témat nalezených v časopise ve zvolených letech. Pro účely analýzy byly vybrány dva ročníky z období normalizace a dva ročníky vydávané po nástupu demokracie, konkrétně se jedná o ročníky č. 28 (1971/1972), č. 45 (1988/1989), č. 48 (1991/1992) a č. 55 (1999). Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se od sebe ročníky lišily a tyto odlišnosti popsat a zhodnotit. Úvodní část práce zahrnuje informace o smyslu a cíli práce a o metodologii, která byla použita. V teoretické části je zahrnut výklad základních mediálních a psychologických pojmů, které s výzkumem souvisí: dětský čtenář, socializace jedince, agenda setting a sociální konstrukce reality. Dále jsou zde uvedeny informace o historickém kontextu, ve kterém vycházely jednotlivé zvolené ročníky, a část, která se zabývá portfoliem dětských časopisů v každém ze zvolených let a postavením časopisu Mateřídouška mezi nimi. Část obsahuje i celkovou stručnou historii časopisu Mateřídouška od jeho vzniku po současnost. Analytická část potom nabízí samotnou obsahovou analýzu, její podrobný výchozí popis a výsledky výzkumu. Blíže seznamuje s jednotlivými tématy, jejich charakteristikou a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.