Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reprezentace ideologie v meziválečných prosovětských periodikách (Nové Rusko, Země sovětů, Praha-Moskva)
SCHMIDTOVÁ, Lenka
Diplomová práce se věnuje prosovětsky orientovaným časopisům Nové Rusko (1925- 1929), Země sovětů (1931-1936) a Praha-Moskva (1936-1938), vycházejícím v meziválečné době a usilujícím o kulturní i hospodářské sblížení se SSSR. Práce stručně seznamuje s historickým kontextem doby včetně politického vývoje během sledovaného období. Hlavním tématem práce je obsahová analýza vybraných periodik s důrazem na vliv ideologie ve výběru i výkladu jednotlivých témat a současně představení jejich vůdčích osobností.
Ohlas děl Ilji Repina a výstav ruských umělců v Praze 1900-1953
Buzykanova, Sofya ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat ohlas výstav ruských umělců, které probíhaly v Praze v první polovině 20. století s důrazem na díla a tvorbu proslulého ruského malíře Iliju Jefimoviče Repina. Bude sledovat proměnu recepce ruského umění v různých historických podmínkách, jimiž procházely české země a Rusko a v kontextu měnícího se vztahu české společnosti k ruské kultuře. Bude to instalováno na příkladu díla I. Repina. První velká skupinová výstava ruských umělců v Praze proběhla v roce 1900, kdy se Rusko ostře potýkalo s otázkou nacionalismu a sílilo v něm revoluční hnutí. Během první republiky proběhlo několik menších monografických výstav Repina. Kromě toho se v roce 1935 uskutečnila další souborná výstava ruského umění, která měla název I. Retrospektivní výstavu obrazů ruského malířství 18. - 20. století a vznikla pod záštitou města Prahy. Bakalářská práce neopomene zmínit také Výstavu obrazů národních umělců SSSR z r. 1947, přestože na ní I. Repin nebyl zastoupen. Šlo klíčovou expozici, která těsně před komunistickým pučem v Československu znovu otevřela otázku socialistického realismu. Závěr práce bude věnován výstavě ruského umění, kterou uspořádala už v podmínkách komunistického režimu Národní galerie v Praze v roce 1953.
Politická satira v časopise Dikobraz v období 9/1968 -12/1968
Tlušťák, Hynek ; Kolenovská, Daniela (vedoucí práce) ; Pernes, Jiří (oponent)
TLUŠŤÁK, Hynek. Politická satira v časopise Dikobraz v období 9/1968 - 12/1968. Praha, 2016. 46 s. Bakalářská práce (Bc.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut mezinárodních studií. Katedra ruských a východoevropských studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Daniela Kolenovská PhD. Abstrakt Předkládaná bakalářská práce Politická satira v časopise Dikobraz se zabývá politickou satirou v nejvýznamnějším satirickém časopise v období od září do prosince roku 1968. V úvodu vysvětluje význam pojmu satira a dále popisuje její proměny v Československu ve 20. století. Soustřeďuje se na politickou satiru a detailně ji zkoumá rozborem obsahu časopisu Dikobraz. Chronologicky popisuje jeho vývoj od založení v roce 1945 do roku 1968. Největší pozornost věnuje prezentaci dat z kvantitativní analýzy obsahu časopisu v období od invaze vojsk Varšavské smlouvy v srpnu 1968 do konce roku, kterou uvádí do souvislosti s probíhajícími změnami ve společnosti a politice. Autor podrobuje důkladnému rozboru příspěvky související s tématem okupace a upozorňuje na opakující se motivy. Odděleně kvantifikuje počty příspěvků dotýkající se československých politiků a znázorňující obavy společnosti o další vývoj země. Sleduje také explicitní zobrazení okupace, aby v závěru nabídl ucelený obraz o charakteru obsahu časopisu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.