Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulace provozu na silnicích a dálnicích
Zajdák, Jiří ; Vícha, Karel (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulací silničního provozu na silnicích a dálnicích. Práce rozebírá důležité pojmy z oblasti pravidel silničního provozu a jejich návaznost na simulační systém. Dále je zde popsána problematika návrhu a tvorby silniční sítě, kterou simulátor používá. Vysvětluje principy modelů chování účastníků silničního provozu, které lze rozšiřovat pomocí dalších zásuvných modulů. Práce také zhodnocuje do jakých podrobností je vhodné modelovat realitu v jednotlivých částech simulačního systému.
Simulace provozu na silnicích a dálnicích
Zajdák, Jiří ; Vícha, Karel (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá simulací silničního provozu na silnicích a dálnicích. Práce rozebírá důležité pojmy z oblasti pravidel silničního provozu a jejich návaznost na simulační systém. Dále je zde popsána problematika návrhu a tvorby silniční sítě, kterou simulátor používá. Vysvětluje principy modelů chování účastníků silničního provozu, které lze rozšiřovat pomocí dalších zásuvných modulů. Práce také zhodnocuje do jakých podrobností je vhodné modelovat realitu v jednotlivých částech simulačního systému.
Kriminalita v dopravě jako součást zvláštní části kriminologie
RICHTEROVÁ, Michaela
Problematika nehodovosti a s ní spojené páchání trestné činnosti je poměrně široké a aktuální téma. Z této problematiky vyplývá cíl této práce, tedy zmapovat kriminalitu v silniční dopravě a v této souvislosti zhodnotit, zda trestné činy v dopravě ovlivnily policistu a účastníka dopravní nehody v jeho životě. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se zaměřila na to, co jsou dopravní nehody, jak se dělí a co je jejich příčinou. Zaobírala jsem se také tím, jak probíhá ohledání místa dopravní nehody a zda účastníci silničního provozu dopravní nehody utajují a jakým způsobem. Agresivní chování řidičů je také to, proč jsou dopravní nehody tak časté, proto jsem považovala za nezbytné, se tímto okruhem zabývat. Soustředila jsem se na to, jaké jsou projevy a prevence chování agresivních řidičů a zmínila jsem i tolik diskutovanou kampaň "Nemyslíš zaplatíš". Dopravní nehody mají často tragické následky, proto jsem rovněž uvedla, jak je to s oběťmi a pozůstalými těchto dopravních nehod. Do práce jsem také vložila, co jsou trestné činy, jejich dělení, znaky a definici. Mnoho lidí nezná rozdíly mezi trestným činem a přestupkem, proto bylo potřeba tento rozdíl a naopak společné znaky v práci uvést. V neposlední řadě jsem trestné činy rozdělila na nejčastější, které se objevují v silniční dopravě opakovaně a ty zbývající, které sice spadají do silniční dopravy, avšak nepatří mezi nejčastější. Zajímala jsem se také o to, jaký je postup při zjištění trestných činů, jak probíhá řízení před soudem. Nemohla jsem rovněž opomenout, jaké jsou tresty a jejich výkon za trestné činy v silniční dopravě. V druhé tedy praktické části, jsem použila kvalitativní výzkum. Data jsem sesbírala pomocí dotazování technikou polořízeného rozhovoru. Rozhovory byly zrealizovány s deseti komunikačními partnery, z nichž pět komunikačních partnerů byli Policisté České republiky z oddělení dopravních nehod a zbylými pěti komunikačními partnery byli účastníci silničního provozu, kteří se účastnili dopravní nehody. Tyto dvě skupiny komunikačních partnerů jsem vybrala metodou snowball sampling, tedy metodou "sněhové koule". Zjišťované otázky byly rozděleny do tří hlavních okruhů. Okruhy se týkaly dopravních nehod, trestných činů a psychického dopadu na zasahující policisty a účastníky po dopravní nehodě. Pro naplnění cíle byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První otázka zjišťovala, jaké jsou nejčastější trestné činy v silniční dopravě. Druhá otázka se věnovala tomu, jaké jsou psychické dopady dopravních nehod na zasahující policisty a účastníky silničních dopravních nehod v jejich životě. Výsledky demonstrovaly, že obě skupiny, tedy policisté ČR a účastníci DN, byly ve shodě v hodnocení kriminality páchané v silniční dopravě, kde označily za nejčastější trestné činy Ohrožení pod vlivem návykové látky a Ublížení na zdraví z nedbalosti. Mezi další nejčastější trestné činy uvedli policisté Maření výkonu úředního rozhodnutí a účastníci DN Neoprávněné užívání cizí věci a Obecné ohrožení. Druhá výzkumná otázka ukázala, že obě skupiny byly ve svém životě dopravními nehodami s trestným činem po psychické stránce ovlivněny. Účastníci mají větší strach o své blízké a obavu z jízdy od té doby, co zažili vážnou dopravní nehodu. Někteří zmínili, že se od této události bojí jezdit s cizími lidmi v motorovém vozidle a někteří se bojí dokonce i sami řídit, jelikož si už nevěří. Policisty tyto dopravní nehody ovlivňují po psychické stránce, poněvadž je mají stále před očima a v místě, kde se tato událost stala, si většina z nich na tragickou příhodu vzpomene. Díky své profesi si dávají větší pozor na silnicích, jezdí opatrněji, neboť vidí důsledky, které mohou nastat. Větší obavy mají i o své blízké od doby, co pracují jako policisté.
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu a jejich sociální následky v teritoriu okresu Pelhřimov
BĚLOCH, František
Dopravní nehody pod vlivem alkoholu a jejich sociální následky v teritoriu okresu Pelhřimov. Tato bakalářská práce se zabývá historií užívání alkoholu a vysvětluje analytické metody zjišťování alkoholu v krvi u účastníků silničního provozu při dopravních nehodách. Popisuje vliv alkoholu na účastníky silničního provozu a také jeho metabolismus. Vymezuje platnou legislativu týkající se alkoholu v dopravě v období let 2007 {--} 2009 a také legislativu účinnou od 1.1.2010. Nastiňuje stav dopravních nehod a dopravních nehod pod vlivem alkoholu, ke kterým došlo za sledované období v České republice a zejména pak na teritoriu okresu Pelhřimov. Práce se také zabývá sociálními a ekonomickými následky dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu a to nejen u viníků, ale i u ostatních účastníků nehod. Při tvorbě práce bylo spolupracováno s odborníky na danou oblast a bylo využito metody analýzy dostupných materiálů (i cizojazyčné literatury), metody komparativního zkoumání. Byla provedena retrospektivní obsahová analýza dat shromážděných při dokumentaci dopravních nehod Policií ČR a statistik Ministerstva vnitra ČR, za užití metody komparativního zkoumání. V bakalářské práci je mimo jiné charakterizována metoda odpovědnostní analýzy, která byla vyvinuta pro studium vlivu alkoholu a jiných drog na schopnost řídit motorové vozidlo. Cílem práce bylo stanovit míru negativního vlivu alkoholu na schopnost účastnit se dopravy. Druhým cílem bylo stanovit sociální následky dopravních nehod pod vlivem alkoholu na účastníky těchto nehod.
Chování řidičů na silnicích a účinnost preventivních akcí zaměřených na účastníky silničního provozu.
VEČLOVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na problémové chování na silnicích respektive na chování řidičů na silnicích. V teoretické části je popsáno chování řidičů a jejich nejčastější prohřešky. Ale také chování ostatních účastníků silničního provozu. Dále se v teoretické části zmiňuji o dopravních nehodách a jejich nejčastějších příčinách, které prokazují i statistiky Policie ČR. Neméně důležité jsou kapitoly věnované prevenci dopravních nehod a nevhodného chování na silnicích. Dopravně preventivní akce jsou určeny nejen pro řidiče, ale také pro děti, které jsou také účastníky silničního provozu. A jsou bohužel častými účastníky dopravních nehod. V poslední kapitole se proto zaměřuji na popsání dopravní výchovy z praxe jedné základní školy. V praktické části jsem se dotazovala řidičů na jejich subjektivní pohled jak na dopravně preventivní akce, tak i na dopravní situaci na silnicích. Jak se nechají ovlivnit, co je ovlivňuje. Jak řidič vnímá situaci a zda by chtěl něco měnit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.