Žádný přesný výsledek pro ""works nebyl nalezen, zkusme místo něj použít works ...

Žádný přesný výsledek pro used"" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít used ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.09 vteřin. 
Audiovizuální díla
Bluma, Bedřich ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
RESUMÉ Název diplomové práce: Audiovizuální díla Ve své diplomové práci jsem se pokusil shrnout současnou právní úpravu audiovizuálních děl a práv a povinností s nimi spojených. V práci se hlavně orientuji na českou soukromoprávní právní úpravu, zejména zakotvenou v zákoně č. 121/2000 Sb., autorském zákoně, a s ohledem na licenční smlouvu v zákoně č. 89/2012 Sb., občanském zákoníku, či ostatních právních předpisech. V první kapitole se zaměřuji na různé prameny právní úpravy audiovizuálních děl a její historického vývoje v rámci mezinárodního práva veřejného, sekundárního práva EU a také národní úpravy. Ve druhé, třetí a čtvrté kapitole blíže rozvádím definici pojmu "audiovizuální dílo" a jeho autora a rovněž pak pojem a osobu autora "díla audiovizuálně užitého" a "výkonů audiovizuálně užitých". Tato díla a výkony společně se zvukovými záznamy představují základní prvky, z nichž mohou být audiovizuální díla utvářena. V kapitole páté a šesté zdůrazňuji zvláštní postavení výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů a definuji pojem "výrobce zvukového záznamu" a "výrobce zvukově obrazového záznamu". Kromě toho jsou výrobci zvukově obrazových záznamů navíc nadáni zvláštními právy ve vztahu k autorům děl a výkonů audiovizuálně užitých, a to za účelem nerušeného zhodnocení své investice. V sedmé a osmé...
Audiovizuální díla s přihlédnutím k filmovým koprodukcím
Bednář, Leoš ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Audiovizuální díla s přihlédnutím k filmovým koprodukcím - shrnutí: Hlavním tématem této diplomové práce jsou audiovizuální díla, která v mnoha ohledech zasahují do naší společnosti a nelze je v žádném směru opomíjet. Ovlivňují mnoho odvětví společnosti a staly se podstatným světovým elementem. Měli bychom toto ,,odvětví" nahlížet z několika perspektiv. Těmi mám na mysli především odvětví práva, filmové vědy, historie a financování respektive ekonomie. Jedná se o multidisciplinární oblast, jež vedle kulturní, sociální, společenské, ekonomické a například i vzdělávací stránky v sobě mnohdy zahrnuje i prvek mezinárodní, který napomáhá k zlepšení a usnadnění mezistátních a multikulturních vazeb a vztahů. Druhá část práce nabízí obecné vymezení sousloví ,,audiovizuální dílo". Toto sousloví nemůžeme omezit pouze na legální definici, ale musíme na něj nazírat z interdisciplinárního hlediska. Třetí část připomíná fakt, že na téma musíme nahlížet i z historického hlediska. Jedná se především o úpravu a informace obsažené v jednotlivých původských (autorskoprávních) zákonech, v publikacích ze 30. a 40. let dvacátého století zabývajících se filmovým právem a v právních časopisech z tohoto období (např. ,,Soutěž a tvorba"), které svojí tematikou značně přispívají do diskuze o jednotlivých aspektech týkajících se...
Dílo audiovizuální a díla a výkony audiovizuálně užité
Velflová, Lucie ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Dílo audiovizuální a díla a výkony audiovizuálně užité Abstrakt Cílem diplomové práce na téma díla audiovizuálního a děl a výkonů audiovizuálně užitých je vymezení stěžejních institutů české právní úpravy audiovize. Především se zaměřuje na soukromoprávní instituty autorského práva, ale je zde ve stručnosti zmíněna také regulace veřejnoprávní, a to v oblasti veřejné podpory audiovize, reklamy a médií nebo přestupkové a trestní odpovědnosti za porušení nebo ohrožení práv k duševnímu vlastnictví. Důraz je přitom kladen na vymezení duševního vlastnictví v audiovizi jakožto předmětů autorskoprávní ochrany a na vymezení subjektů, které se audiovizuální tvorby a produkce účastní. První část práce se věnuje vymezení základních autorskoprávních institutů českého právního řádu, pramenů práva relevantních z hlediska audiovize a ve stručnosti také institutu kolektivní správy práv v České republice. Druhá část je věnována vlastnímu jádru této práce. Její první kapitola vymezuje pojem autorské dílo, následně se zabývá pojmem děl audiovizuálních a jejich tříděním, přičemž je zmíněn také pojem díla multimediálního a otázka zařazení videoher mezi audiovizuální díla, a na konci kapitoly jsou vymezena díla a výkony audiovizuálně užité. Druhá kapitola této části se věnuje subjektům, které se podílí na vzniku a hospodářském...
Audiovizuální díla
Bluma, Bedřich ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
RESUMÉ Název diplomové práce: Audiovizuální díla Ve své diplomové práci jsem se pokusil shrnout současnou právní úpravu audiovizuálních děl a práv a povinností s nimi spojených. V práci se hlavně orientuji na českou soukromoprávní právní úpravu, zejména zakotvenou v zákoně č. 121/2000 Sb., autorském zákoně, a s ohledem na licenční smlouvu v zákoně č. 89/2012 Sb., občanském zákoníku, či ostatních právních předpisech. V první kapitole se zaměřuji na různé prameny právní úpravy audiovizuálních děl a její historického vývoje v rámci mezinárodního práva veřejného, sekundárního práva EU a také národní úpravy. Ve druhé, třetí a čtvrté kapitole blíže rozvádím definici pojmu "audiovizuální dílo" a jeho autora a rovněž pak pojem a osobu autora "díla audiovizuálně užitého" a "výkonů audiovizuálně užitých". Tato díla a výkony společně se zvukovými záznamy představují základní prvky, z nichž mohou být audiovizuální díla utvářena. V kapitole páté a šesté zdůrazňuji zvláštní postavení výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů a definuji pojem "výrobce zvukového záznamu" a "výrobce zvukově obrazového záznamu". Kromě toho jsou výrobci zvukově obrazových záznamů navíc nadáni zvláštními právy ve vztahu k autorům děl a výkonů audiovizuálně užitých, a to za účelem nerušeného zhodnocení své investice. V sedmé a osmé...
Audiovizuální díla s přihlédnutím k filmovým koprodukcím
Bednář, Leoš ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Audiovizuální díla s přihlédnutím k filmovým koprodukcím - shrnutí: Hlavním tématem této diplomové práce jsou audiovizuální díla, která v mnoha ohledech zasahují do naší společnosti a nelze je v žádném směru opomíjet. Ovlivňují mnoho odvětví společnosti a staly se podstatným světovým elementem. Měli bychom toto ,,odvětví" nahlížet z několika perspektiv. Těmi mám na mysli především odvětví práva, filmové vědy, historie a financování respektive ekonomie. Jedná se o multidisciplinární oblast, jež vedle kulturní, sociální, společenské, ekonomické a například i vzdělávací stránky v sobě mnohdy zahrnuje i prvek mezinárodní, který napomáhá k zlepšení a usnadnění mezistátních a multikulturních vazeb a vztahů. Druhá část práce nabízí obecné vymezení sousloví ,,audiovizuální dílo". Toto sousloví nemůžeme omezit pouze na legální definici, ale musíme na něj nazírat z interdisciplinárního hlediska. Třetí část připomíná fakt, že na téma musíme nahlížet i z historického hlediska. Jedná se především o úpravu a informace obsažené v jednotlivých původských (autorskoprávních) zákonech, v publikacích ze 30. a 40. let dvacátého století zabývajících se filmovým právem a v právních časopisech z tohoto období (např. ,,Soutěž a tvorba"), které svojí tematikou značně přispívají do diskuze o jednotlivých aspektech týkajících se...
Díla audiovizuální
Slunčíková, Michaela ; Tůma, Pavel (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
A b s t r a k t Práce se zabývá problematikou právní úpravy audiovizuálních děl v českém právním řádu. Práce tuto právní úpravu podrobně rozebírá s ohledem na audiovizuální praxi a pojednává též o některých praktických otázkách, které vznikají při výrobě a užití audiovizuálních děl. V úvodu práce jsou vyjmenovány jednotlivé prameny právní úpravy audiovizuálních děl a jsou zde též uvedeny okruhy témat, kterými se práce zabývá. První kapitola vymezuje pojem audiovizuálního díla a zabývá se též vývojem právního vymezení tohoto pojmu. Druhá kapitola je věnována autorovi audiovizuálního díla, popisuje kdo byl v minulosti považován za autora audiovizuálního díla a kdo je za něj považován dle současné právní úpravy. Třetí kapitola pak vymezuje další důležitý pojem právní úpravy audiovizuálních děl, a to dílo audiovizuálně užité, a dále se věnuje autorům děl audiovizuálně užitých. Pojem díla audiovizuálně užitého není českým právním řádem definován a při jeho výkladu dochází k častým rozporům; práce se proto snaží nalézt řešení těchto výkladových rozporů. Čtvrtá kapitola rozebírá problematiku doby trvání ochrany audiovizuálních děl s přihlédnutím k dřívější i současné právní úpravě. Pátá kapitola je věnována právní úpravě autorsko-právní licenční smlouvy s ohledem na problematiku audiovizuálních děl. Zabývá se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.