Žádný přesný výsledek pro ""Product nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Product ...

Žádný přesný výsledek pro Region"" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Region ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.39 vteřin. 
Podmínky efektivního využití produktové a jídelnové mapy
POPELKA, Martin
Bakalářská práce se zabývá funkčností "Produktové a jídelnové mapy Jihočeského kraje" (http://www.produktova-mapa.cz/) jakožto prostředku ke zkrácení distribučních cest v regionu a vytvoření dodavatelsko odběratelských vztahů mezi zemědělskými prvovýrobci a zpracovateli. Cílem je větší uplatnění regionální produkce základních potravin. Otevřený trh v posledních desetiletích umožnil významné rozšíření sortimentu potravinové nabídky dovozem pestré škály výrobků. Nadnárodní maloobchodní řetězce mají velmi dobře zpracované marketingové strategie a ovládly nejen síť obchodů , ale staly se i hlavními dodavateli veřejných stravovacích zařízení. Dovozem nejen zpracovaných výrobků, ale i základních potravin mnohdy z trhu vytlačují domácí producenty. Kromě ekonomických dopadů má dovoz i negativní vliv na environmentální zátěž a také na zaměstnanost i ztrátu přiměřené soběstačnosti. Jednou z možností nápravy situace je podpora vazeb mezi regionálními dodavateli potravinářských produktů a jejich spolupráce se školními jídelnami. V práci je posuzován potenciál nabídky a poptávky základních surovin sledovaných ve spotřebním koši- normativu stravování ve školních stravovacích zařízeních. Z dotazníkového šetření a řízených rozhovorů s producenty registrovanými v" Produktové a jídelnové mapě Jihočeského kraje" vyplývá, že má velký potenciál pro zlepšení své funkce. Tomu brání velká roztříštěnost producentů (velikost produkce, sortiment, zájmy..) a současně i malá schopnost komunikovat vzájemně a s odběrateli, dodržovat dohody a tvořit stabilní vztahy. Nedostatkem na straně nabídky je dále relativně malé množství a někdy i kvalita a dostupnost potravin od jednotlivých producentů, chybějící zpracovatelské kapacity, sezónnost a nedostatek vhodných skladovacích prostor i kolísající cena produktů. Polovina respondentů z řad výrobců nezná produktovou mapu- potenciál nabídky přes tento portál je veliký, nicméně nevyužitý. Na straně odběratelů patří mezi slabé stránky neznalost produktové mapy školními jídelnami, Omezená komunikace mezi dodavateli a jídelnami a vzhledem k přetížení vedoucích školních jídelen tendence ke zjednodušení objednávek od dodavatelů, kteří mohou poskytnout co největší sortiment potravin, mezi něž drobní producenti v kraji nepatří.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.