Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Železniční obloukový most
Škrabal, Jan ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh železničního mostu na základě podkladů od vedoucího práce. Pro posouzení je vybrána varianta obloukového mostu s předpjatým nosníkem – Langrův trám. Práce se věnuje zejména posouzení předpjatého nosníku a základnímu posouzení ocelového oblouku a táhel. Konstrukce je posouzena i z hlediska dynamiky. Příloha obsahuje statický výpočet, výkresy variant řešení a podrobnější výkresy vybrané varianty včetně schématu výstavby a vizualizaci. Výpočtové modely byly zpracovány v programu Midas Civil 2020, výstupy a grafické znázornění bylo provedeno Autocadu a MS Excel, dále bylo využito programů Lumion a IdeaStatica.
Železniční obloukový most
Škrabal, Jan ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh železničního mostu na základě podkladů od vedoucího práce. Pro posouzení je vybrána varianta obloukového mostu s předpjatým nosníkem – Langrův trám. Práce se věnuje zejména posouzení předpjatého nosníku a základnímu posouzení ocelového oblouku a táhel. Konstrukce je posouzena i z hlediska dynamiky. Příloha obsahuje statický výpočet, výkresy variant řešení a podrobnější výkresy vybrané varianty včetně schématu výstavby a vizualizaci. Výpočtové modely byly zpracovány v programu Midas Civil 2020, výstupy a grafické znázornění bylo provedeno Autocadu a MS Excel, dále bylo využito programů Lumion a IdeaStatica.
Předpjatý most na rychlostní komunikaci
Juřenčáková, Jana ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu na rychlostní komunikaci přes ploché údolí Vsetínské Bečvy mezi městy Valašské Meziříčí a Vsetín. Pro každý směr komunikace je vybudována samostatná nosná konstrukce, pro práci je uvažována pouze pravá nosná konstrukce s větší šířkou nosné konstrukce. Ze dvou vypracovaných variant je vybrána varianta dodatečně předpjatého jednokomorového nosníku o třech polích s rozpětími 48,0 + 65,0 + 48,0 m. Pro vybranou variantu jednokomorového nosníku byly dále vypracovány dvě varianty výstavby mostu. Výsledná varianta je posouzena podle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh. Statický model nosné konstrukce je proveden jako prutový a deskostěnový. Je zpracován statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
Obloukový most přes údolí
Velešík, Marek ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Hlavním předmětem řešení této diplomové práce je návrh a posouzení mostní konstrukce tvořené předpjatým pásem podpíraným ocelovým obloukem. Byly vypracovány tři varianty přemosťující řešené území, z nichž varianta tvořená mezilehlou mostovkou podpíranou obloukem prostřednictvím závěsů, byla vybrána k podrobnějšímu zpracování. Součástí této práce bylo nalezení ideálního tvaru oblouku. Pro analýzu konstrukce byl vytvořen prutový model v softwaru Ansys Mechanical se zohledněním fází výstavby. Správnost modelu byla ověřena sekundárním výpočtovým modelem vytvořeným v softwaru Midas Civil. Pro posouzení konstrukce v příčném směru byl vytvořen deskostěnový model v softwaru Midas Civil. Konstrukce byla posouzena z hlediska mezního stavu použitelnosti a únosnosti dle současně platných norem. Součástí práce je i dynamická analýza.
Prestressed slab bridge
Alušic, Michal ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
This thesis is focused on design of a one-field slab bridge. It is a construction made of prestressed concrete. On the basis of the preliminary design a static calculation was processed. The design has been designed and assessed for serviceability limit states and ultimate limit states based on applicable EN standards.
Mostní nadjezd přes rychlostní komunikaci
Beran, Jakub ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je podrobný návrh nosné konstrukce mostu. Ze tří variant řešení je vybrána varianta jednotrámového mostu o 6 polích, nosná konstrukce je z dodatečně předpjatého betonu a je zohledněn vliv postupné výstavby. Dále je konstrukce posouzena na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle platných norem a předpisů. Současně je zpracována výkresová dokumentace, vizualizace a průvodní zpráva řešené konstrukce.
Most přes řeku Krupá
Crha, Tomáš ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh mostní konstrukce přes řeku Krupá v obci Staré Město. Nosnou konstrukci tvoří lichoběžníková deska o jednom poli. Vnitřní síly vypočítány pomocí programu SCIA Engineer 17.1. Výpočty byly prováděny dle ČSN EN 1992-1-1.
Deskový most o jednom poli
Vidová, Miriama ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Predmetom bakalárskej práce je návrh doskového mostu o jednom poli. Most sa nachádza na komunikácií 1. triedy a kolmo križuje rieku Kuřimka. Nosná konštrukcia je z predpätého betónu a jej dĺžka je 19,33 m. Pre výpočet je použitý program SCIA Engineer 16.1. Konštrukcia bola posúdená na medzný stav použiteľnosti a medzný stav únostnosti.
Most přes potok a přeložku polní cesty
Matuška, Petr ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Úkolem práce je bezpečný a hospodárný návrh mostní konstrukce o jednom poli přes místní potok a přeložku polní cesty za dodržení všech platných norem a předpisů. Byly navrženy tři možné varianty a preferována je lichoběžníková dodatečně předpjatá deska. Práce se zaměřuje především na zpracování statického výpočtu nosné konstrukce a výkresovou dokumentaci.
Lávka přes Berounku
Zlatuška, Karel ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem půdorysně zakřivené lávky pro pěší přes řeku Berounku u obce Čivice. Byly vypracovány tři varianty řešení. První varianta počítala s jednotrámovou předpjatou integrální konstrukcí s náběhy. Druhá varianta počítala s visutou konstrukcí, kdy je mostovka jednostranně zavěšena na visutém kabelu. Ve třetí variantě je řešena konstrukce s hlavním polem vytvořeným z betonových segmentů. Ty jsou zavěšeny na dvojici ocelových oblouků. Nástupní rampy jsou pak monolitické, podporované ocelovými kruhovými podpěrami. Tato varianta byla nakonec vybrána jako nejvhodnější a následně detailněji rozpracována. Konstrukce lávky byla analyzována v softwaru Scia Engineer 2015 s ohledem na postup výstavby. Lávka byla zatížena stálým zatížením a proměnným zatížením od dopravy a od teploty. Následně byly zjištěny vnitřní síly a konstrukce byla posouzena z hlediska mezních stavů použitelnosti a únosnosti. Z hlediska použitelnosti byly kontrolovány zejména napětí v betonových průřezech a deformace. Z hlediska únosnosti byly kontrolovány mezní únosnosti betonových průřezů. Dále byly posouzeny ocelové oblouky a podpěry, u nichž byla kontrolována zejména ztráta stability vlivem vzpěru. Pomocí softwaru byla tato odolnost ověřena výpočtem lineární stability. Nakonec bylo posouzeno i dynamické chování lávky, zejména odezva na harmonické buzení. Následně byl vypracován i plán výstavby a výkresová dokumentace obsahující přehledné výkresy, podrobné výkresy a detaily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.